default-image

Κίνδυνος-θάνατος οι διαβάσεις

Κρήτη
Κίνδυνος-θάνατος οι διαβάσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Φορτσάτοι" διέρχονται από τις διαβάσεις πεζών τόσο οι οδηγοί, όσο και οι πεζοί. Δεν είναι λίγες οι φορές που ακόμη κι εμείς οι ίδιοι, που οι περισσότεροι είμαστε και οδηγοί, έχουμε αναφέρει τη φράση «παραλίγο να μας πατήσει», όταν έτυχε να περάσουμε πεζοί από διάβαση, δίχως να ελέγξουμε.

Μάλιστα, όταν οι διαβάσεις αυτές δεν έχουν φανάρια, είναι σβησμένες οι διαγραμμίσεις και δεν υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες, τότε αποτελούν κίνδυνο-θάνατο. Και δυστυχώς, στο Ηράκλειο υπάρχουν πολλές από αυτές, είτε σε κεντρικά σημεία, είτε σε απόκεντρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.  

Για τη διάβαση επί της πλατείας Νικηφόρου Φωκά, τη διάβαση στο ύψος της πλατείας Ελευθερίας, αλλά και σε πολλά άλλα σημεία εντός και εκτός των τειχών του Ηρακλείου, όπου μάλιστα σε ορισμένες περιοχές υπάρχουν και αρρύθμιστα φανάρια, πρέπει να δοθεί άμεση λύση από τις αρμόδιες Αρχές, μιας και η νοοτροπία των περισσότερων οδηγών και πεζών έχει να κάνει με το γνωστό σλόγκαν: «Όλοι οι δρόμοι είναι δικοί μας».

Μεγάλο και χρόνιο είναι το πρόβλημα στην πλατεία Νικηφόρου Φωκά. Κάθε δευτερόλεπτο περνούν πεζοί από τη διάβαση επί της Δικαιοσύνης. Με τη ροή τους ανακόπτεται την ίδια ώρα η ροή των οχημάτων. Κι επειδή οι πεζοί διέρχονται και από άλλα σημεία κάθετα το οδόστρωμα σε όλο το μήκος της κεντρικής αυτής οδού, οι οδηγοί προσπαθούν συνεχώς να μην ανακόπτουν τη δική τους ροή.

Η αναγκαιότητα πεζοφάναρου στην πλατεία Νικηφόρου Φωκά αποτελεί αδήριτη ανάγκη, όπως τονίζουν οι πολίτες. Κάποτε υπήρχε φανάρι και καταργήθηκε εδώ και πολλά χρόνια, ενώ την ίδια στιγμή το κέντρο της πόλης του Ηρακλείου ασφυκτιά. Αν και προτάσεις από την Τροχαία Ηρακλείου προς το Δήμο και την αρμόδια υπηρεσία για το κυκλοφοριακό έχουν γίνει τόσο για τη λειτουργία πεζοφάναρων, όσο και για την τοποθέτηση κάγκελων, ώστε να μην μπορούν οι πεζοί να περνούν ανεξέλεγκτα και να υπάρχει ομαλή ροή στα οχήματα, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα.

Την ίδια ώρα, μελέτες αναφέρουν ότι θα γίνει ήπιας κυκλοφορίας η Δικαιοσύνης, όμως παραμένουν στα χαρτιά. Θα έπρεπε μέχρι τώρα, όπως τονίζουν οι πολίτες, στο εν λόγω σημείο να έχει γίνει κάτι για έναν ακόμη λόγο: Αφού πρόκειται για ένα σημείο που είναι από τη φύση του προβληματικό, μιας και η Δικαιοσύνης είναι ένας δρόμος με πολύ μεγάλη κίνηση, όπου καταλήγουν τα οχήματα από την Ικάρου, από τη λ. Δημοκρατίας και από την Έβανς.

Συχνή είναι εξάλλου η παρουσία της Τροχαίας Ηρακλείου, παρά τη σοβαρή έλλειψη προσωπικού. Σοβαρό πρόβλημα επίσης αποτελεί στο εν λόγω σημείο η πιάτσα ταξί, καθώς κόβει την ομαλή ροή τόσο των οχημάτων, όσο και των πεζών, όπως ανέφεραν Ηρακλειώτες. Μάλιστα, τόνισαν πως θα έπρεπε η πιάτσα των ταξί να βρίσκεται από το ύψος της Έβανς και πίσω για ομαλότερη ροή των οχημάτων.

Πρόβλημα υπάρχει και με τα λεωφορεία, όταν έρχονται κονβόι, και αυτό που ζητούν οι πολίτες αλλά και οι καταστηματάρχες είναι να δοθεί άμεσα λύση από τις αρμόδιες Αρχές.

Τι λένε οι πολίτες

«Έστω στο κεντρικότερο σημείο στο ύψος των Λιονταριών θα έπρεπε να μπει ένα πεζοφάναρο, αλλά και στην πλατεία Ελευθερίας, στη διάβαση πάνω στη στροφή, όπου οι οδηγοί βιάζονται και αποτελούν κίνδυνο-θάνατο για τους πεζούς», τόνισε ο κ. Μανόλης Αντωνάκης.

«Υπάρχουν διαβάσεις από τις οποίες είναι υποχρεωμένοι να περνούν οι πεζοί, αλλά δεν το τηρούν και περνούν ανεξέλεγκτα, όπως ανεξέλεγκτα περνούν την ίδια ώρα και οι οδηγοί», ανέφερε ο κ. Κωστής Γεργιαννάκης.

Να σημειωθεί ότι, βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι πεζοί οφείλουν να διασχίζουν κάθετα το οδόστρωμα μόνο στα σημεία όπου υπάρχουν διαβάσεις. Πάνω στη διαγράμμιση έχει προτεραιότητα ο πεζός και ο οδηγός οφείλει να την παραχωρήσει.

Στο μεταξύ, όταν σημειωθεί ατύχημα με πρωταγωνιστές οδηγό και πεζό και το σημείο του ατυχήματος βρίσκεται εκτός διάβασης, η υπαιτιότητα είναι 50%.

Όπως τόνισε μιλώντας στη "Ν.Κ." η συμπολίτισσά μας Σάντρα Αντωνακάκη, η οποία έχει ζήσει αρκετά χρόνια στο εξωτερικό, «σε ταξιδιωτικό οδηγό της Γερμανίας αναφερόταν πως δεν ισχύει η διάβαση πεζών στο Ηράκλειο». «Φανταστείτε και τους τουρίστες, αμάθητοι όπως είναι σε τέτοιες καταστάσεις, τρομοκρατούνται όταν περνούν τέτοιες διαβάσεις, μιας και τελικά πεζοφάναρα δεν υπάρχουν σε κεντρικότατα σημεία, πόσω μάλλον φανάρια με χρονόμετρο. Και οι διαγραμμίσεις όμως είναι σβησμένες, ενώ τα προειδοποιητικά σήματα είναι μικρά και σε πολλές διαβάσεις ανύπαρκτα», σημείωσε ο κ. Στέφανος Κιτσουκάκης.

Σημειώνεται πως φανάρια με χρονόμετρο υπάρχουν μόνο στην Έβανς-Αβέρωφ και στη Μάχης Κρήτης, στο ύψος της Μίνωος.

Αρρύθμιστα φανάρια: Πράσινο για οδηγούς, πράσινο και για τους πεζούς

«Θα πρέπει να παρθούν μέτρα για την ασφάλεια των πολιτών», τόνισε η κ. Έρη Παπαδάκη.

Στο μεταξύ, η ίδια ανέφερε πως «είναι τραγικό να υπάρχουν αρρύθμιστα φανάρια εδώ και χρόνια, όπως στην Αντιστάσεως-Ικάρου, αλλά και στην Αντιστάσεως-Ιερωνυμάκη». Όπως είπε η κ. Παπαδάκη, στα συγκεκριμένα φανάρια ανάβει συνεχόμενα το πράσινο και για τους πεζούς και για τα αυτοκίνητα, ενώ θα έπρεπε να αναβοσβήνει το φανάρι για να έχουμε και τη δική μας ευθύνη όταν διερχόμαστε.

«Ντόπιοι, τουρίστες που έρχονται από τα κρουαζιερόπλοια και όχι μόνο, αλλά και όσοι άνθρωποι κατεβαίνουν από λεωφορεία και παιδιά ακόμη, νομίζουν ότι τελικά ο οδηγός περνά με κόκκινο», πρόσθεσε.

Ιωάννα Βλαχάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News