default-image

Περιμένουν ακόμα τους κόμβους

Κρήτη
Περιμένουν ακόμα τους κόμβους

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο "περίμενε" για ένα οδικό έργο πνοής που ολοκληρώθηκε πριν χρόνια αλλά δεν εξυπηρετεί πρακτικά πολλές περιοχές παραμένουν ακόμα οι κάτοικοι ενός μεγάλου τμήματος της ενδοχώρας του νομού Ηρακλείου...

Μπορεί μετά από μια 20ετία αναμονής να παραδόθηκε το 2009 ο κάθετος άξονας Ηράκλειο-Βιάννος, όμως 5 χρόνια μετά την επίσημη παράδοση του δρόμου, αφού πέρασαν 3 Κοινοτικά Προγράμματα και αφού ξοδεύτηκαν 100 εκατομμύρια ευρώ, ο δρόμος μόνο ολοκληρωμένος - και το κυριότερο μόνο λειτουργικός - δεν μπορεί να χαρακτηριστεί!

Ο οδικός άξονας που συνδέει γρήγορα το Βορρά με το Νότο του νομού Ηρακλείου δεν έχει συνεχή ροή, αφού διακόπτεται σε δύο σημεία, σε Πεζά και Αρκαλοχώρι, ενώ παράλληλα αγνοούνται οι κόμβοι που θα εξυπηρετήσουν τους κατοίκους των οικισμών πλησίον ή διαμέσου του δρόμου. Την ίδια στιγμή, και οι λίγοι υπάρχοντες κόμβοι είναι είτε επικίνδυνοι και απόλυτα πρόχειροι, όπως συμβαίνει στα Πεζά, είτε όχι απόλυτα λειτουργικοί, όπως συμβαίνει με τον κόμβο Αγίου Σώζοντος, που φτιάχτηκε πρόσφατα, αλλά είναι μονομερής, χωρίς πρόσβαση στο ρεύμα της κυκλοφορίας από Αρκαλοχώρι ή Πεζά προς Αρχάνες...

Πλέον η λύση και η λειτουργική ολοκλήρωση του δρόμου αναμένεται μέσω του νέου ΕΣΠΑ ή ΣΕΣ, όπως λέγεται. Μέσω του ΣΕΣ η Περιφέρεια Κρήτης έχει δρομολογήσει την κατασκευή 2 κόμβων- "ανάσα", Κουνάβων και Αρκαλοχωρίου, και ταυτόχρονα "συμμάζεμα" της... χαοτικής κατάστασης που επικρατεί σήμερα στο ύψος του κόμβου των Πεζών.

Στα Πεζά, όπου βρέθηκε χθες η "Νέα Κρήτη", παραμένει σοβαρό πρόβλημα δυσλειτουργίας της κυκλοφορίας, με τους οδηγούς να μπερδεύονται, μη βγάζοντας άκρη για το πώς πρέπει να κινηθούν για να πάνε στον προορισμό τους. Παράλληλα διατρέχουν κίνδυνο, καθώς, όπως ανέφεραν περίοικοι και διερχόμενοι οδηγοί, αλλά και όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς με μια απλή ματιά χωρίς να είναι ειδικός, υπάρχει υψηλή επικινδυνότητα.

Ο νέος δρόμος κόβεται ξαφνικά αμέσως μετά το Δημαρχείο και πριν την Ένωση. Νέος δρόμος και παλιός γίνονται ξαφνικά ένα, ενώ υπάρχει ροή και από κατηφορικό δρόμο των γειτονικών χωριών. Ελλείψει φαναριού ή υπόγειων κινήσεων, τα διερχόμενα οχήματα ανταμώνουν καταμεσής του δρόμου, με φυσική συνέπεια τα κορναρίσματα αλλά και τα νεύρα να χτυπούν "κόκκινο"! Μάλιστα, λόγω των υψηλών ταχυτήτων, ελλοχεύει σταθερά ο κίνδυνος τροχαίου ατυχήματος...

Ουσιαστικά, όπως ανέφεραν αγανακτισμένοι περίοικοι και οδηγοί, δεν μπορεί κανείς να μιλήσει για κανονικό κόμβο. Ο κόσμος μάλιστα εκφράζει την απορία και την αγανάκτησή του γιατί δε φτιάχτηκε ένας σωστός κόμβος εξαρχής, όταν δηλαδή κατασκευάστηκε ο κάθετος άξονας. Και γιατί τόσα χρόνια μετά παραμένουν "παραφωνία" με τον υπόλοιπο δρόμο τόσο ο κόμβος των Πεζών, όσο και ένα μεγάλο οδικό μήκος, κοντά στο 1 χιλιόμετρο, στο οποίο διακόπτεται ο νέος κάθετος άξονας.

Ομοίως βεβαίως με τα Πεζά, εξαρχής έμειναν εκτός έργου και οι υπόλοιποι κόμβοι, με συνέπεια σήμερα, κατόπιν εορτής, να γίνεται αγώνας δρόμου για μελέτες και χρηματοδοτήσεις, ώστε να συνδεθούν με ασφάλεια με τον οδικό άξονα πολλά χωριά αλλά και πόλεις, όπως το Αρκαλοχώρι... Και ένα έργο όντως σημαντικό, αφού επιτρέπει στον οδηγό να κάνει τη διαδρομή Ηράκλειο-Βιάννος σε 35 λεπτά, να καταστεί πλήρως λειτουργικό για την ενδοχώρα του νομού Ηρακλείου.

Τι λέει η Περιφέρεια: «Άμεση προτεραιότητα»

Στην αιρετή Περιφέρεια Κρήτης, η οποία "κληρονόμησε" το έργο από την άλλοτε κρατική Περιφέρεια, υπόσχονται πως θα προχωρήσουν αρκετοί κρίσιμοι κόμβοι. Σύμφωνα με την ενημέρωση που μας έδωσε ο τεχνικός διευθυντής της Περιφέρειας Γιώργος Παπαδάκης, σε άμεση προτεραιότητα βρίσκονται δύο κόμβοι: των Κουνάβων και του Αρκαλοχωρίου. Και για τους 2 κόμβους υπάρχουν πληρωμένες απαλλοτριώσεις και έτοιμες μελέτες.

Τα έργα λοιπόν θεωρούνται ώριμα προς ένταξη. Και στόχος είναι να χρηματοδοτηθούν και να υλοποιηθούν μέσω του νέου ΕΣΠΑ. Το κόστος εκτιμάται στα 12 εκατομμύρια ευρώ για τον κόμβο Αρκαλοχωρίου και στα 5-6 εκατομμύρια ευρώ για τον κόμβο Κουνάβων. Ο τελευταίος κόμβος θα έρθει να συμπληρώσει το γειτονικό κόμβο του Αγίου Σώζοντος, ο οποίος σήμερα, έτσι όπως φτιάχτηκε, εξυπηρετεί μονάχα το ένα ρεύμα κίνησης, αυτό από Ηράκλειο. Και όχι το αντίθετο, δηλαδή τους οδηγούς που έρχονται από νότια, από Αρκαλοχώρι.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Παπαδάκη, μέσω του νέου ΕΣΠΑ θα επιδιωχθεί ένα συμμάζεμα της κυκλοφοριακής κατάστασης στα Πεζά, όπου στόχος είναι να φτιαχτεί ένας δεύτερος κόμβος μετά την Ένωση Πεζών. Και βεβαίως το ενδιάμεσο κομμάτι του δρόμου ανάμεσα στο σημερινό κόμβο, που θα "διορθωθεί", και στο νέο κόμβο...

Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News