default-image

Στην Fraport-Slentel τα περιφερειακά αεροδρόμια

Στην Fraport-Slentel τα περιφερειακά αεροδρόμια

Με προσφορά που ανήλθε σε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία FRAPORT AG-SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Όπως ανακοινώθηκε επίσημα από το ΤΑΙΠΕΔ, κατά τη διάρκεια της σημερινής κοινής συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ταμείου με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10/10/2014 από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) - METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. - ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β).

Η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.

Ειδικότερα, ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ. και 11,6 εκατ. ευρώ για την Ομάδα Β αντίστοιχα.

Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλης, δήλωσε σχετικά: «Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελούν τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Πασχάλης Μπουχώρης, είπε: «Η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας».

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η κίνηση και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια από τα 20 εκατομμύρια επιβάτες φέτος θα ξεπεράσει τα 22 εκατομμύρια την επόμενη χρονιά.

Θυμίζουμε ότι στις δύο ομάδες που έχουν συγκροτηθεί περιλαμβάνονται τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, πλην της Αθήνας και του Ηρακλείου.

Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τους αερολιμένες Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας. Στη δεύτερη ομάδα έχουν ενταχθεί οι αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.

Οι νικητές του διαγωνισμού υποχρεούνται βάσει των όρων της σύμβασης παραχώρησης να πραγματοποιήσουν εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος επενδύσεις αναβάθμισης αλλά και νέα έργα επέκτασης, συνολικού ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου μετά να έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν στην αύξηση των χρεώσεων ανά επιβάτη (τιμολόγια).

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News