default-image

"ΒΟΑΚ χωρίς διόδια" και έρχεται το Καστέλι (videos)

"ΒΟΑΚ χωρίς διόδια" και έρχεται το Καστέλι (videos)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σημαντικές ανακοινώσεις για το ΒΟΑΚ, αλλά και για τα δύο άλλα μεγάλα έργα που αφορούν στις υποδομές της Κρήτης, έκανε σήμερα Παρασκευή, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Συγκεκριμένα ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει χωρίς διόδια, για λόγους τόσο κοινωνικούς όσο και οικονομικούς, ωστόσο τόνισε ότι θα υπάρξει εμπλοκή και ιδιωτών στη χρηματοδότηση και κατασκευή του.

http://vod.cretetv.gr/html5/html5lib/v1.6.12.27i/mwEmbedFrame.php/cache_st/11111/wid/_105/uiconf_id/11170240/entry_id/0_oy42xfbm/

http://vod.cretetv.gr/html5/html5lib/v1.6.12.27i/mwEmbedFrame.php/cache_st/11111/wid/_105/uiconf_id/11170240/entry_id/0_kdg96tk5/

Επίσης ο υπουργός έκανε και ανακοινώσεις τόσο για το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου, όσο και για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Μάλιστα ο κ. Χρυσοχοΐδης το μεσημέρι μετέβη στο Καστέλι, όπου συναντήθηκε με το δήμαρχο Ζαχαρία Καλογεράκη και τοπικούς παράγοντες, για το θέμα του αεροδρομίου.

Ο ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει και βρίσκεται στον άμεσο προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών, ωστόσο η περίπτωση έχει πολλές ιδιαιτερότητες. Ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι ήδη έχουν γίνει οι πρώτες επαφές με την ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ το υπουργείο του εργάζεται ήδη στη διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα περιλαμβάνει και ιδιωτική συμμετοχή.

Ωστόσο αυτή η συμμετοχή δε θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης προς εκμετάλλευση όπως γίνεται σε αυτοκινητόδρομους της ηπειρωτικής χώρας που έχουν ως επίκεντρο τα διόδια. Όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, μια τέτοια λύση δεν είναι πρακτική στην περίπτωση της Κρήτης, τόσο για κοινωνικούς, όσο και για οικονομικούς λόγους. Διότι, όπως επισήμανε, αφενός υπάρχουν ζητήματα ως προς τις χρήσεις του δρόμου (με την ιδιαιτερότητα της τουριστικής κίνησης το καλοκαίρι), όσο και με το κόστος για να δημιουργηθούν οι αναγκαίες (εφόσον μπουν διόδια) παράπλευρες οδοί.

Με αυτό το δεδομένο, ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι πρόκειται να ετοιμαστεί ένα σύστημα πληρωμών στους ιδιώτες που θα συμμετάσχουν στην κατασκευή και συντήρηση του δρόμου για τα επόμενα 30 χρόνια. Δηλαδή το Δημόσιο θα συνάψει μια σύμβαση συντήρησης που όμως θα περιλαμβάνει και πληρωμές για την κατασκευή του δρόμου. Δηλαδή... ΒΟΑΚ με δόσεις!

Η πρώτη φάση για την εκκίνηση των διαδικασιών θα είναι η προκήρυξη της μελέτης σκοπιμότητας, που θα γίνει τον ερχόμενο Μάιο.

Αεροδρόμιο Καστελίου

Όμως ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε πολλά να πει και για τα δύο αεροδρόμια, το υφιστάμενο και το νέο. Ως προς το Καστέλι, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι οι τελικές προσφορές θα ανοιχτούν στις 16 Δεκεμβρίου, οπότε θα μπούμε στη νέα φάση για την κατακύρωση και την υλοποίηση του μεγάλου αναπτυξιακού έργου.

Σύμφωνα με τα όσα είπε στη σύσκεψη, πρόθεση του υπουργείου είναι η σύμβαση του έργου να έλθει στη Βουλή για κύρωση μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2015 και στη συνέχεια να ξεκινήσει η υλοποίησή του.

Αεροδρόμιο Ηρακλείου

Ωστόσο μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο στο Καστέλι, κάτι το οποίο θα χρειαστεί μερικά χρόνια, το θέμα είναι να λειτουργήσει σωστά και το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου. Ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε απογοητευμένος από την εικόνα που παρουσιάζει ένα αεροδρόμιο το οποίο προσφέρει τόσα χρήματα στον κρατικό κορβανά και χαρακτήρισε την κατάσταση «τραγική» και «αποπνικτική».

Για το λόγο αυτό έχουν ληφθεί αποφάσεις για σειρά επισκευών και επεκτάσεων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν άμεσα και θα αφορούν στο κτίριο και τον περιβάλλοντα χώρο. Όπως είπε για να υλοποιηθούν σωστά οι επεκτάσεις, θα γίνει και παραχώρηση κάποιων στρεμμάτων από το υπουργείο Άμυνας.

Της Ράνιας Μωραΐτη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News