default-image

Δίχτυ προστασίας για τις on line αγορές

Οικονομία
Δίχτυ προστασίας για τις on line αγορές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρόταση συνεργασίας στο διευθυντή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας κ. Εμμ. Σφακιανάκη, με στόχο την προφύλαξη του εμπορικού κόσμου της χώρας αλλά και των καταναλωτών από φαινόμενα διαδικτυακής απάτης, κατέθεσε επίσημα η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Μετά τα αλλεπάλληλα κρούσματα σε βάρος ανυποψίαστων καταναλωτών που θέλησαν να προβούν σε αγορές μέσα από το διαδίκτυο, τα οποία παρατηρήθηκαν στην Κρήτη αλλά και σε πολλές περιοχές της υπόλοιπης Ελλάδας, ο εμπορικός κόσμος και του Ηρακλείου επικροτεί την κίνηση αυτή, επισημαίνοντας ότι πρέπει να γίνει εφικτή, καθώς είναι κάτι το αναγκαίο για να μπορέσει να σωθεί η αγορά και να ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι.

«Γύρω μας όλο αυτό το δράμα της κρίσης το βιώνουν στο πετσί τους οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που παλεύουν να επιβιώσουν, και στις οποίες έχει πέσει επάνω το κράτος επιχειρώντας να τις αφαιμάξει. Δυστυχώς γύρω μας υπάρχει κλοπή σε όλα τα επίπεδα. Επιδιώκουμε αυτή τη συνεργασία, καθώς είναι κάτι που θα βοηθήσει πολύ την οικονομία», τόνισε σχετικά ερωτώμενος πώς κρίνει ο εμπορικός κόσμος της πόλης την προσπάθεια αυτή ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανόλης Κουμαντάκης, υπογραμμίζοντας κι αυτός με τη σειρά του τη σημαντικότητά της.

Συγκεκριμένα, με επιστολή της η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας προτείνει τα εξής:

- Συνεργασία για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την εγκατάσταση ειδικής εφαρμογής (application) στους υπολογιστές και στα κινητά τηλέφωνα των εμπόρων και των εργαζόμενων στο εμπόριο, η οποία θα ενημερώνει για τις διαδικτυακές απάτες και θα επικαιροποιείται καθημερινά από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με «pop up» μηνύματα.

- Κατάρτιση των εμπόρων και των συνολικά 650.000 εργαζομένων στο εμπόριο επάνω στη λειτουργία της σχετικής εφαρμογής μέσω δημιουργίας: α) ηλεκτρονικής πλατφόρμας με εύκολη και ελκυστική πρόσβαση και κανόνες χρήσης, με τελικό στόχο την «έξυπνη» ηλεκτρονική εκπαίδευση, και β) προγραμμάτων κατάρτισης με τη μεσολάβηση του Κέντρου Ανάπτυξης Ελληνικού Εμπορίου (ΚΑΕΛΕ-πιστοποιημένου Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης της ΕΣΕΕ) σε όλη την Ελλάδα, τα οποία θα γίνει προσπάθεια να ενταχθούν στα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Την κατάρτιση προτείνεται να υλοποιούν διαπιστευμένοι υπάλληλοι της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος είτε διά ζώσης είτε με ηλεκτρονική ζεύξη.

- Πραγματοποίηση ημερίδων στην Αθήνα, στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της χώρας για την παρουσίαση της εφαρμογής αλλά και τη γενικότερη ενημέρωση του εμπορικού κόσμου επάνω σε ζητήματα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Την ίδια ώρα, η ΕΣΕΕ εκτιμά ιδιαίτερα το σημαντικό έργο της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και τα θετικά αποτελέσματα που αυτό έχει για την ελληνική κοινωνία και προσβλέπει σύντομα στην έγκριση της σχετικής πρότασης από τον υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Βασίλη Κικίλια, προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίηση της συνεργασίας που θα θωρακίσει τους μικρομεσαίους εμπόρους και κυρίως τους καταναλωτές με «οδηγίες ασφαλούς χρήσης ηλεκτρονικού εμπορίου».

Στα 6 δισ. ευρώ οι ηλεκτρονικές αγορές

Και για να μιλήσουμε αριθμητικά, για τη θετική πλευρά των on line αγορών, όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα την επόμενη διετία μπορεί να ξεπεράσει τα 6 δισ. ευρώ από 3,2 δισ. το 2013. Για μια αγορά που αναπτύσσεται με ρυθμούς της τάξης του 25% ετησίως, όπως είναι αυτή του ηλεκτρονικού εμπορίου και με τζίρο που έχει ήδη φτάσει το 2014 τα 3,5 δισ. ευρώ, οι προοπτικές τόσο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό όσο και για τους καταναλωτές είναι εξαιρετικά ευοίωνες για το μέλλον. Το 35% των χρηστών Internet στην Ελλάδα (δηλαδή περίπου 2,2 εκατ. άτομα) έκανε μέσα στο 2013 τουλάχιστον μία αγορά προϊόντος/υπηρεσίας on line, με τη μέση αξία των συναλλαγών να φτάνει στα 1.500 ευρώ. Σημειώνεται ότι, παρά τις πολλαπλές δυνατότητες πληρωμής που παρέχει το 95% των ηλεκτρονικών καταστημάτων, ο πιο διαδεδομένος τρόπος είναι η αντικαταβολή (91%). Όσον αφορά στα e-shops, το 81% παρέχει τη δυνατότητα πληρωμής με πιστωτική κάρτα, το 72% με χρεωστική κάρτα, ενώ το 63% μέσω PayPal (η Ελλάδα αποτελεί μια σημαντική αγορά για την ανάπτυξη της τελευταίας μεθόδου με αύξηση από το 29% των on line καταστημάτων το 2012 στο 63% το 2014).

Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News