default-image

Αυστηρότερα όρια στα καυσαέρια για το 2020

Αυστηρότερα όρια στα καυσαέρια για το 2020

Το ένα πέμπτο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη προέρχεται από τα αυτοκίνητα και μεταξύ του 1990 και 2008 η ρύπανση μόνο από τις οδικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 26%. Έτσι, την Τετάρτη η Επιτροπή Περιβάλλοντος του ΕΚ ενέκρινε την περαιτέρω μείωση των ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των επιβατικών οχημάτων οχήματα νέας γενιάς μέχρι το 2020.

Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της πρότασης που αναλύει τους τρόπους μείωσης των εκπομπών CO2 σε 95gCO2/km μέχρι το 2020.

Το επιτρεπόμενο όριο διοξειδίου του άνθρακα σήμερα είναι 160gCO2/km και βαίνει μειούμενο κάθε χρόνο. Έως το 2050, οι εκπομπές των οδικών μεταφορών θα πρέπει να έχουν μειωθεί στο μισό.

Πώς θα μειωθούν οι εκπομπές CO2;

Η πρόταση που εγκρίθηκε εισαγάγει ένα σύστημα κινήτρων ώστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προχωρήσουν στην κατασκευή αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών.

Συγκεκριμένα, εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν αυτοκίνητα με παραγόμενες εκπομπές χαμηλότερες από τις απαιτούμενες σε ετήσια βάση, τότε κερδίζουν πόντους. (Σημειώνεται ότι οι εκπομπές εδώ ορίζονται ως το σύνολο των εκπομπών που παράγονται από τα αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί από την εταιρεία).

Σε περίπτωση που η εταιρεία ξεπεράσει το απαιτούμενο ετήσιο όριο εκπομπών, έχει τη δυνατότητα να κάνει χρήση των πόντων που έχει κερδίσει τις προηγούμενες χρονιές. Αυτό το σύστημα θα ισχύει μέχρι το 2020.

Σε περίπτωση που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν να φτάσουν τον στόχο των 95gCO2/km το 2020, τότε για κάθε γραμμάριο ανά χιλιόμετρο (g/km) εκπομπών παραπάνω πάνω από το επιτρεπτό όριο θα επιβάλλεται πρόστιμο.

Το ότι τα όρια τίθενται ήδη από τώρα είναι σημαντικό για την αυτοκινητοβιομηχανία καθώς η γνώση των μελλοντικών ανωτάτων ορίων της επιτρέπει να επενδύσει στην ανάπτυξη των αναγκαίων τεχνολογιών ήδη από σήμερα χωρίς το φόβο μελλοντικής ανατροπής των δεδομένων.

Ο εισηγητής της πρότασης κ. Thomas Ulmer (EΛΚ, Γερμανία) μας εξήγησε ότι "τα δεσμευτικά όρια εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία έχουν τεράστιο αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας σε όλη την Ευρώπη". ΠΑράλληλα δε, "τα αυτοκίνητα θα γίνουν ακόμα πιο οικονομικά και αυτό θα έχει ως συνέπεια την μείωση των λειτουργικών εξόδων για τους καταναλωτές".

Ο k. Ulmer αναμένεται να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το, ενώ η πρόταση προβλέπεται να ψηφιστεί από την ολομέλεια του ΕΚ τον Ιούλιο του 2013.

Πηγή: econews.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News