default-image

Επαφές Σαμαρά στην Κίνα για το αεροδρόμιο Καστελίου

Κρήτη
Επαφές Σαμαρά στην Κίνα για το αεροδρόμιο Καστελίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα του αεροδρομίου Καστελίου αναμένεται να τεθεί στην Κίνα όπου θα ταξιδέψει και ο πρωθυπουργός μέσα στον Μάιο, επιβεβαιώνοντας ότι οι εξελίξεις για το μεγάλο επενδυτικό έργο της Κρήτης είναι ραγδαίες και παρακολουθούνται πλέον στενά από το επιτελείο της κυβέρνησης. Στην κορυφή των προτιμήσεων των Κινέζων επενδυτών είναι ένα τα περιφερειακά αεροδρόμιο της χώρας και κυρίως αυτό του αεροδρομίου Καστελίου.

Στελέχη μάλιστα του οικονομικού επιτελείου κάνουν λόγο για έντονο κινεζικό ενδιαφέρον για το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου όπως και για το "Ελευθέριος Βενιζέλος" γεγονός το οποίο επιβεβαιώνεται μέσα από τις επαφές.

Οι πρώτες αντιδράσεις

Το πρώτο σχόλιο του βουλευτή Ηρακλείου της Ν.Δ. Λευτέρη Αυγενάκη ήταν:

«Με στρατηγική και σωστό σχεδιασμό η κυβέρνηση δια του πρωθυπουργού κ. Σαμαρά αλλά και του αρμόδιου υπουργού κ. Χατζηδάκη κινείται για την αξιοποίηση, της σε μεγάλο βαθμό, ανεκμετάλλευτης κρατικής περιουσίας αλλά και για την υλοποίηση συστηματικών αναπτυξιακών έργων για τη χώρα και για την Κρήτη. Στο πλαίσιο αυτό σύντομα θα γίνουμε κοινωνοί και θα κληθούμε να καταθέσουμε τις δικές μας απόψεις, των τοπικών φορέων και πολιτών για το πολυσυζητημένο έργο του αεροδρομίου Καστελίου, αλλά και για μια σειρά άλλων αναπτυξιακών έργων».

Πιο επιφυλακτικός ήταν ο βουλευτής Ηρακλείου και μέλος Πολιτικής Γραμματείας Ενωτικού Μετώπου Γιάννης Μιχελογιάννης που αναφέρει:

«Μια πονεμένη ιστορία που αρχίζει από την δήθεν ισχυρή Ελλάδα το 1996 και φτάνει μέχρι σήμερα στην ξεπουλημένη Ελλάδα είναι το αεροδρόμιο Καστελίου.

Συζητήσεις ηχορύπανσης, ρύπανση ατμόσφαιρας, αποτελέσματα του βιολογικού καθαρισμού, των ομβρίων υδάτων , αυξημένο κόστος ανά επιβάτη, απώλεια παραγωγικής γης, κίνδυνος εθνικής ασφάλειας με γειτνίαση με στρατιωτικό αεροδρόμιο, ανησυχία για τα 440 στρέμματα εμπορικών δραστηριοτήτων, συζητήσεις για το διάδρομο 3800 μέτρα για τους 5 συνδετήριους , για τα 25 αεροσκάφη που θα σταθμεύουν, για τα 800 οχήματα, για 150 ταξί, για την σύνδεση με ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ με τα αντισταθμιστικά οφέλη στην περιοχή μόλις 1%.

Με το να βάλει το δημόσιο 220 εκατομμύρια ευρώ  και να το φτιάξει εταιρεία, φτάσαμε να λέμε μετά τους αυτοκινητόδρομους και την τράπεζα επενδύσεων, θα το ιδιωτικοποιήσουμε και μάλιστα με πληροφορίες για πώληση σε κινέζους και μάλιστα σε λίγες μέρες πάει εκεί και ο Πρωθυπουργός.

Ερωτώ. Ακούστηκε ο Δήμος, ακούστηκε η περιφέρεια, ακούστηκε η κοινωνία;

Παίζουμε με το μέλλον μας, παίζουμε με τα παιδιά μας;

Ντροπή!».

Ενδιαφέρον και για το "Ελευθέριος Βενιζέλος"

Ρωσικά και Κινεζικά επενδυτικά σχήματα έχουν συνεχείς διαβουλεύσεις με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ, που ποντάρουν στην κινητοποίηση των δύο οικονομικών υπερδυνάμεων ώστε να υπάρξει ταχύτερη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Οι Κινέζοι έχουν εκφράσει ισχυρό ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος το οποίο επιβεβαίωσε και ο υπουργός Οικονομικών, μιλώντας στο "Βήμα της Κυριακής". Μάλιστα ο κ. Στουρνάρας σε διάστημα ενός μήνα συναντήθηκε δύο φορές με εκπροσώπους της κινεζικής κοινοπραξίας στην οποία μετέχουν η Shenzen Airport και η Friedman Pacific.

Το επενδυτικό σχήμα αναμένεται να εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ταυτόχρονη εξαγορά τόσο του 55% των μετοχών, που ανήκουν στο Δημόσιο όσο και για το 40%, που κατέχει η γερμανική εταιρεία Hochtief, η οποία προτίθεται να το πουλήσει.

Πρόθεση της κοινοπραξίας είναι να μετατρέψει την Αθήνα σε διαμετακομιστικό κέντρο με στόχο την προώθηση των Κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.

Τέλος ενδιαφέρον για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης είχε εκδηλώσει και η Κινεζική εταιρεία Hutchinson. Τις επενδυτικές δυνατότητες στην Ελλάδα συζήτησαν προ ημερών ο υπουργός Οικονομικών με τον Λιου Ζονγκτιάν πρόεδρο της σημαντικής Κινεζικής εταιρείας αλουμινίου China Zongtian Holdings.

Απόβαση φαίνεται πως κάνουν στην Ελληνική αγορά και Ρωσικοί κολοσσοί που δίνουν δυναμικά το παρόν κυρίως στον τομέα της ενέργειας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News