iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017
Αυξήσεις-ΔΕΗ

Διευκολύνσεις για τους "ευάλωτους" καταναλωτές ρεύματος


 Την ολοκλήρωση της σύνταξης του νέου Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΚΠΗΕ) , ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο κώδικας έχει ήδη αποσταλεί στον Υπουργό ΠΕΚΑ για την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 138 παρ. 1 του ν. 4001/2011: «Ο Κώδικας Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε Πελάτες εκδίδεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ύστερα από γνώμη της ΡΑΕ κατόπιν προηγούμενης δημόσιας διαβούλευσης, και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση,  έχουν προβλεφθεί ειδικές διατάξεις για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων και την προστασία των μικρών πελατών, ιδιαίτερα δε των ευάλωτων πελατών. Είναι προφανές ότι σε μία αγορά που βρίσκεται ακόμα στα πρώτα στάδια απελευθέρωσής της, και μάλιστα στην πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα και οι πολίτες της τα τελευταία δύο (2) έτη, ο μικρός και ο ευάλωτος καταναλωτής χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή και μέριμνα. Ενδεικτικά, αναφέρονται τα εξής μέτρα, τα οποία περιλαμβάνονται στις διατάξεις του ΚΠΗΕ για τους «ευάλωτους οικιακούς πελάτες» (Κεφάλαιο 6 του Κώδικα):

● H προθεσμία εξόφλησης οποιουδήποτε λογαριασμού κατανάλωσης για τους Ευάλωτους Πελάτες δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερη από σαράντα (40) ημέρες.

● Οι Προμηθευτές υποχρεούνται να παρέχουν τη δυνατότητα στους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Κάθε μηνιαία δόση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του Ευάλωτου Οικιακού Πελάτη.

● Οι Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποβάλουν στον αρμόδιο Διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης, ή να καταγγείλουν τη σύμβασή τους με Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών κατανάλωσης, α) κατά το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο έως και Μάρτιο, και β) κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου.

● Για τους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, ο Προμηθευτής δικαιούται να καταγγείλει τη Σύμβαση Προμήθειας μόνο στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος Πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την εξόφληση έξι (6) διαδοχικών λογαριασμών κατανάλωσης, και εφ' όσον προηγουμένως έχει αποστείλει ειδοποίηση με την οποία ενημερώνει τον Πελάτη: α) για τη δυνατότητα διακανονισμού των οφειλών του, και β) για την πρόθεσή του να καταγγείλει τη σύμβαση, τάσσοντάς του προθεσμία είκοσι (20) επιπλέον ημερών προς εξόφληση, η οποία και να παρέλθει άπρακτη. Εφ' όσον τελικά ο Προμηθευτής προβεί στην καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας, ο Ευάλωτος Οικιακός Πελάτης που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας μεταπίπτει αυτόματα στο καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας, χωρίς να υπάρξει καθ' οιονδήποτε τρόπο διακοπή της ηλεκτροδότησής του.

Διαβάστε όλη την ανακοίνωση εδώ

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση