Εκτύπωση

1929: Η ίδρυση του ιστορικού Εργοτέλη


Σαν σήμερα, το 1929, ιδρύεται στο Ηράκλειο, ένα από τα παλαιότερα και πιο ιστορικά σωματεία της Κρήτης. Ο λόγος για τον «Γυμναστικό Σύλλογο Εργοτέλη», ο οποίος έχει έδρα την πόλη του Ηρακλείου.

Το όνομα του Συλλόγου προέρχεται από τον αρχαίο Κρητικό αθλητή Εργοτέλη, ο οποίος είχε στεφθεί ολυμπιονίκης το 472 π.Χ. Χρώματα της ομάδας είναι το κίτρινο και το μαύρο, ενώ ο Εργοτέλης διατηρεί τμήματα ανδρικού και γυναικείου ποδοσφαίρου, αλλά και τμήματα καλαθοσφαίρισης.

Ιστορική έδρα της ποδοσφαιρικής ομάδας του Εργοτέλη, είναι το γήπεδο «Μαρτινένγκο» που βρίσκεται στον ομώνυμο Προμαχώνα, στα Ενετικά Τείχη της πόλης του Ηρακλείου. Ωστόσο, μετά την άνοδο της ομάδας στις πρώτες τη τάξει εθνικές κατηγορίες της χώρας, τα εντός έδρας παιχνίδια του Εργοτέλη, διεξάγονται στο Παγκρήτιο Στάδιο, χωρητικότητας 26.240 θεατών.

Η πρώτη φορά που το ποδοσφαιρικό τμήμα του Συλλόγου ανέβηκε στην Α' Εθνική Κατηγορία ήταν τον Μάιο του 2004. Στις 11 Μαρτίου του 2007, η ομάδα πέτυχε τη μεγαλύτερη νίκη στην ιστορία της (σε επίσημο αγώνα), καθώς επικράτησε εκτός έδρας του Παναθηναϊκού με σκορ 3-2. Εξάλλου, στις 6 Σεπτεμβρίου του 2009, ο Εργοτέλης νίκησε σε φιλικό ματς τον Ολυμπιακό Πειραιώς, με σκορ 5-0, στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 80 ετών από την ίδρυσή του.


2004: Εγκαινιάζεται η γέφυρα στο Ρίο-Αντίρριο

To ημερολόγιο έδειχνε 7 Αυγούστου του 2004 όταν εγκαινιάζεται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Η κατασκευή της καλωδιωτής γέφυρας, η οποία έχει την επίσημη ονομασία «Χαρίλαος Τρικούπης», συνδέει την Πελοπόννησο με την ηπειρωτική χώρα. Αποτελεί τμήμα τόσο της Ιόνιας Οδού (Α5), όσο και της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55) και κατασκευάστηκε από τη γαλλική εταιρία Vinci.

Το μήκος της γέφυρας που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2.252 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φτάνει περίπου στα 2.880 μέτρα. Η κατασκευή του έργου ολοκληρώθηκε, παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, ενώ το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φθάνει τα 65 μέτρα κάτω την επιφάνεια της θάλασσας. Εξάλλου, η γέφυρα σχεδιάστηκε με προδιαγραφές αντοχής σε σεισμό μεγαλύτερο από 7,4 Ρίχτερ, ενώ υπολογίζεται ότι αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση δεξαμενοπλοίου εκτοπίσματος 180.000 τόνων, αλλά και σε ταχύτητα ανέμου 265 χιλιομέτρων την ώρα. Σημειώνεται ότι η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου περιλαμβάνει πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο, οι οποίο απαλλάσσονται πληρωμής διοδίων. Ο σχεδιασμός του έργου έγινε στα μέσα της δεκαετίας του '90, ενώ επικεφαλής αρχιτέκτονας ήταν ο Μπερτζ Μικαελιάν.

Η προετοιμασία του χώρου και η δικτύωσή του ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 1998 και η κατασκευή των πυλώνων υποστήριξης το 2000. Η γέφυρα εγκαινιάστηκε στις 7 Αυγούστου του 2004, μια εβδομάδα πριν από την τελετή έναρξης της Ολυμπιάδας της Αθήνας. Το συνολικό κόστος της κατασκευής , ανερχόταν στα 630 εκατομμύρια ευρώ. Στις 25 Μαίου του 2007, σε ειδική τελετή που έγινε, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας έδωσε την ονομασία «Χαρίλαος Τρικούπης» στη γέφυρα κι εν συνεχεία έγιναν τα αποκαλυπτήρια εικαστικού έργου με τη μορφή του γνωστού Έλληνα πολιτικού.

Επιμέλεια: Νικόλας Αγγελίνος

  Εκτύπωση