iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

Πειραματικά



Μια ευχάριστη έκπληξη επιφύλασσε για το Ηράκλειο η αξιολόγηση και τελική επιλογή σχολικών μονάδων που θα λειτουργήσουν ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Η επιστημονική επιτροπή, που αξιολόγησε τις υποψηφιότητες, ανέδειξε μακράν πρώτο το Πειραματικό Λύκειο Ηρακλείου και έκτο το Πειραματικό Γυμνάσιο, αφήνοντας πίσω τους ιστορικά Πρότυπα Σχολεία των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης.
Το γεγονός αυτό αποτελεί μια ένεση αισιοδοξίας και ελπίδας, σε μια εποχή που το δημόσιο σχολείο βάλλεται και όλοι οι θεσμοί περνάνε κρίση. Την ικανοποίησή του για τη διάκριση των πειραματικών σχολείων του Ηρακλείου εξέφρασε ο βουλευτής Ηρακλείου κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, που συναντήθηκε χθες με την υπουργό Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου για το θέμα αυτό.
Η κ. Διαμαντοπούλου ενημέρωσε τον κ. Κεγκέρογλου ότι όλες οι υποψηφιότητες σχολείων αξιολογήθηκαν με αυστηρά αντικειμενικά κριτήρια, ενώ ανέφερε πως ο νέος νόμος για τα πρότυπα πειραματικά αναμένεται να αναπτύξει την άμιλλα και να βελτιώσει την απόδοση τόσο των μαθητών όσο και των διδασκόντων σε πανελλήνιο επίπεδο.
Αίτηση για συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης είχαν υποβάλει 36 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, 22 γυμνάσια και 18 γενικά λύκεια. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι:
- Τα τυπικά προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού (ΠΜΣ, διδακτορικό).
- Η παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα, όπως αυτή πιστοποιείται από τις δύο καλύτερες κατά τη γνώμη των ίδιων των εκπαιδευτικών δημοσιεύσεις τους σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά ή πρακτικά συνεδρίων με κριτές. Η παρουσία καθηγητών μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων πιστοποιείται και με τη συμμετοχή τους σε δημόσια αναγνωρισμένες καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
- Οι δημιουργικές, καινοτόμες δραστηριότητες και η κοινωνική προσφορά του σχολείου κατά την τελευταία πενταετία.
- Η εμπειρία του σχολείου από α) την πρακτική άσκηση των φοιτητών, β) τη συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες σε συνεργασία με ΑΕΙ, γ) τη συμμετοχή σε διαδικασίες επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών με τη διοργάνωση σεμιναρίων κ.λπ. και δ) τη λειτουργία μαθητικών ομίλων.
- Η εμπειρία από την εκπόνηση σχεδίων αποτίμησης/αξιολόγησης και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.
- Η υλικοτεχνική υποδομή.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση