iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ ΡΩΓΜΕΣ ΑΠΟΣΕΛΕΜΗ


ΤΟΥ ΧΡ. ΚΩΝΣΤΑ

Ένα μήνα πριν την προγραμματισμένη έμφραξη του φράγματος Αποσελέμη με τον κατακλυσμό της κοίτης από τις πρώτες ποσότητες νερού, έρχονται στο φως της δημοσιότητας και νέες ρωγμές, αυτή τη φορά τεχνικές, μετά τις πολιτικές και περιβαλλοντικές που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το αμφιλεγόμενης αποτελεσματικότητας αρδευτικό έργο διαστάσεων "μαμούθ''.
Το φράγμα των 180 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ παρουσιάζει εκτεταμένες ρωγμές στο σημείο στέψης. Οι ρωγμές εκτείνονται σε περισσότερα από δέκα μέτρα. Παρουσιάζουν πλάτος που αγγίζει ή και ξεπερνά τα 5 cm, ενώ είναι αδιευκρίνιστο το βάθος τους, το οποίο σε κάθε περίπτωση υπερβαίνει το πάχος του υποστρώματος που έχει τοποθετηθεί πριν την αναγκαία ασφαλτόστρωση. Το σημείο στέψης αποτελεί και την οδική σύνδεση από τη μια πλευρά έως την άλλη του φράγματος. Ο δρόμος, στον οποίο παρουσιάστηκαν οι ρηγματώσεις, έχει διαμορφωθεί στο χείλος του φράγματος, που έχει συνολικό μήκος 650 μέτρα και πλάτος 8 μέτρα.

Ουδέν (επίσημο) σχόλιο

Από την αρμόδια Διεύθυνση Φράγματος Αποσελέμη του υπουργείου Υποδομών δε θέλησαν να κάνουν οποιαδήποτε δημόσια τοποθέτηση. Ωστόσο, κύκλοι της υπηρεσίας επισημαίνουν ότι το θέμα είναι γνωστό τους τελευταίους επτά μήνες και δε συντρέχουν λόγοι ανησυχίας για την ασφάλεια του έργου. Οι ίδιες πηγές απέδιδαν τις ρωγμές στο φαινόμενο της καθίζησης, ξεκαθαρίζοντας ότι έχουν αποφανθεί τεχνικοί εμπειρογνώμονες από τη Δ6, την αρμόδια Διεύθυνση Έργων Ύδρευσης και Αποχέτευσης του υπουργείου Υποδομών. Μάλιστα επιχειρώντας να υποβαθμίσουν την έκταση των ρωγμών τις χαρακτήριζαν με τον τεχνικό όρο "τριχοειδείς ρωγμές". Δηλαδή πολύ απλά "τρίχες" και γι’ αυτό το λόγο δε χρήζουν ούτε καν επισκευής. Όμως τέτοιου είδους ρωγμές συνηθίζεται να παρουσιάζονται επιφανειακά και να μην ξεπερνάνε σε έκταση μερικά χιλιοστά, σε αντίθεση με ό,τι έχει παρουσιαστεί στο φράγμα Αποσέλεμη.

Σε όλο το μήκος

Πάντως δεν έχει εξηγηθεί γιατί, εφόσον πρόκειται για ρωγμές-"τρίχες", όπως χαρακτηρίζονται, το σημείο έχει σημανθεί όχι μόνο εκεί που παρουσιάζονται οι ρωγμές σε τμήμα 10-15 μέτρων, αλλά σε όλο το μήκος των 650 μέτρων του σημείου στέψης που αποτελεί και τον οδικό άξονα. Για την ιστορία, αυτό το φράγμα με ή χωρίς ρωγμές εκτιμάται ότι θα έχει συνολική χωρητικότητα (αποθήκευση) νερού 27 εκατ. Μ3 και μέση απολήψιμη ποσότητα ανά έτος 17,5 εκατ. Μ3.
Σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα, θα έχει ολοκληρωθεί έως το Μάρτιο του 2013.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση