iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2017

ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ


Εκτός λειτουργίας... λόγω κρίσης έχει τεθεί ένα μεγάλο ποσοστό ανελκυστήρων και στην Κρήτη, αφού το κόστος συντήρησής τους κρίνεται απαγορευτικό για χιλιάδες ιδιοκτήτες. Οι περικοπές σε μισθούς και επιδόματα έχουν υποχρεώσει πολλούς ιδιώτες να κάνουν σκόντο... ακόμη και στον τακτικό έλεγχο των ασανσέρ, ενώ το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε δημόσιες υπηρεσίες, αφού και εκεί το "ψαλίδισμα" στις χρηματοδοτήσεις έχει βάλει περιορισμό στα έξοδα.
Ο συγκριτικά μειωμένος αριθμός προγραμματισμένων συντηρήσεων, που καταγράφονται σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, προκαλεί σοβαρές επιφυλάξεις όχι μόνο στους πολίτες που χρησιμοποιούν τα ασανσέρ αλλά και στους επαγγελματίες του κλάδου. «Θέλω να πιστεύω ότι ο κάθε ιδιοκτήτης ή διαχειριστής πολυκατοικίας θέτει την ασφάλεια των ενοίκων πάνω από το οικονομικό συμφέρον», τόνισε στη "Ν.Κ." ο Μπάμπης Κουτρούλης, πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και μέλος του ΤΕΕ/ΤΑΚ.
Στις περιπτώσεις των δημόσιων υπηρεσιών, που λόγω περικοπών δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδα συντήρησης των ασανσέρ, η επιλογή της ακινητοποίησής τους αποτελεί μονόδρομο, παρά το γεγονός ότι έτσι αποκλείεται η πρόσβαση σε πολίτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα μετακίνησης.
«Με τα προβλήματα που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στο χώρο του Δημοσίου, λόγω της οικονομικής στενότητας, πιθανόν θα υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα. Θεωρώ ωστόσο ότι οι συνάδελφοι που δουλεύουν στις δημόσιες υπηρεσίες καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ούτως ώστε ο κόσμος που εμπιστεύεται τα δημόσια κτήρια να είναι ασφαλής», πρόσθεσε ο κ. Κουτρούλης.
Πάντως, οι ειδικοί υποστηρίζουν πως οι ανελκυστήρες που υποβάλλονται τακτικά σε συντήρηση καταλήγουν να λειτουργούν με πιο οικονομικό τρόπο.
«Έχει αποδειχτεί ότι η τακτική συντήρηση είναι πιο οικονομική από το να αφεθεί ένας ανελκυστήρας στην τύχη του, αφού για την επιδιόρθωσή του θα χρειαστούν πολύ περισσότερα χρήματα», δήλωσε ο κ. Κουτρούλης.
Σε αμέλεια των ιδιοκτητών αποδίδεται και το μηδαμινό ποσοστό ανελκυστήρων που έχουν αποκτήσει πιστοποιητικό ασφάλειας στο πλαίσιο της οδηγίας που έχει δώσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Εξάλλου, μόνο το 5% των ανελκυστήρων στην Ελλάδα έχει υποβληθεί σε σχετικό έλεγχο.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση