iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2017

ΜΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΖΩΝΗ ΚΑΙ ΟΙΧΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ Ο ΝΕΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ


ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΗ ΣΑΒΒΙΔΗ

Οι αναμενόμενες επιθέσεις και η σφοδρή κριτική εκ μέρους της αντιπολίτευσης, αλλά και η αγωνία αφενός για το χρονικό ορίζοντα της νέας δημοπράτησης που προανήγγειλε μετά το "ναυάγιο" της περασμένης Τρίτης το υπουργείο Υποδομών και αφετέρου για τις αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης, κυριαρχούν στον απόηχο του άγονου διαγωνισμού για το αεροδρόμιο Καστελίου.
Το ότι η δημοπράτηση της Τρίτης έκρυβε πολλά στο παρασκήνιο, από πλευράς προσωπικά του υπουργού Γιάννη Ραγκούση, μάλλον το έχουν αντιληφθεί πλέον άπαντες. Ζητούμενο είναι τώρα το πότε θα βγει ο νέος διαγωνισμός - οι εκτιμήσεις πάντως αποκλείουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο πριν την άνοιξη - ενώ θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως το υπουργείο θα πάει στη λογική της υλοποίησης του έργου σε φάσεις. Και σε ένα αρχικό, δηλαδή, διαγωνισμό που θα περιλαμβάνει, στο "βωμό" της μείωσης του κόστους, μικρότερο διάδρομο και λοιπές υποδομές, όπως η εμπορική ζώνη του αερολιμένα.
Το παρήγορο, σύμφωνα με τις πληροφορίες της "Ν.Κ.", είναι πως δε θα πειραχτεί το κομμάτι των απαλλοτριώσεων και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, κάτι που πρακτικά εξασφαλίζει τουλάχιστον πως μελλοντικά θα μπορεί να γίνει επέκταση των προδιαγραφών και των χαρακτηριστικών του νέου αεροδρομίου...
Σε κάθε περίπτωση, οι προθέσεις του υπουργείου θα φανούν και από το αν θα προχωρήσει τις μελέτες που ετοιμάζει για την αεροφωτογράφηση, την κτηματογράφηση και το κτηματολόγιο, ενώ το "ψαλίδισμα" του έργου είναι δεδομένο. Όταν λοιπόν και αν με το καλό γίνει η νέα δημοπράτηση, τα τεύχη δημοπράτησης, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες της "Ν.Κ.", θα είναι αλλαγμένα σε δύο βασικά τουλάχιστον χαρακτηριστικά: στο διάδρομο ο οποίος θα μειωθεί στα 3.200 μέτρα και στη λεγόμενη εμπορική ζώνη του αερολιμένα - πιθανώς και σε κάποιες κτηριακές υποδομές. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δε θα πειραχτούν τα βασικά τουλάχιστον συνοδά οδικά έργα, με κυριότερο φυσικά τον κεντρικό συνδετήριο άξονα με το ΒΟΑΚ.

«Δε θα δεχτούμε περιβαλλοντικές "εκπτώσεις"»

«Ελπίζω και εύχομαι η μείωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου να μη σημάνει και "εκπτώσεις" στο κομμάτι της προστασίας του περιβάλλοντος ή σε συνοδά έργα, κάτι που θα είχε ως αποτέλεσμα να εγκλωβιστεί η περιοχή μας στις αρνητικές μόνο συνέπειες από τη λειτουργία του αεροδρομίου», σχολίασε στη "Ν.Κ.", με φόντο την τελευταία αρνητική εξέλιξη, ο δήμαρχος Μινώα Ζαχαρίας Καλογεράκης και πρόσθεσε: «Παρακολουθούμε από κοντά το θέμα. Έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας και περιμένουμε από το υπουργείο να ανταποκριθεί επιτέλους στην πρότασή μας για σύναψη προγραμματικής σύμβασης. Το νέο αεροδρόμιο δεν είναι αίτημα μόνο δικό μας. Είναι αίτημα των φορέων όλης της Κρήτης και θα πρέπει όλοι μαζί να παλέψουμε»...

«Είναι μακέτα το έργο;»

Με αφορμή τον άγονο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο Καστελίου, τα στελέχη της Ν.Δ. εξαπέλυσαν δριμεία κριτική στην κυβέρνηση και στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. και βουλευτής Ηρακλείου Μανόλης Κεφαλογιάννης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, στην οποία, με το χαρακτηριστικό τίτλο "Ένας ακόμα προαναγγελθείς θάνατος αναπτυξιακού έργου της Κρήτης", ρωτά καυστικά αν το έργο είναι μακέτα, ενώ σε κοινή ανακοίνωσή τους οι υπεύθυνοι Τομέα Δημοσίων Έργων, Σταύρος Καλογιάννης, και Εμπορικής Ναυτιλίας-Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, σημειώνουν: «Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕΔΙ, αφού "πέτυχε" μέσα σε δύο χρόνια να σταματήσουν τα έργα των αυτοκινητοδρόμων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης χωρίς καμία ελπίδα άμεσης επανεκκίνησής τους και να διαλύσει τα δημόσια έργα, τώρα καταφέρνει με τους ερασιτεχνισμούς της να ακυρώσει και το νέο αεροδρόμιο Καστελίου».




Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση