iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017
Αεροδρόμιο Καστελίου

Νέος διαγωνισμός για το Αεροδρόμιο Καστελίου. "Ψαλιδισμένες" οι προδιαγραφές


"Έστησαν" προχθές οι ενδιαφερόμενες εταιρείες τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών Γιάννη Ραγκούση στο διαγωνισμό για το αεροδρόμιο Καστελίου, αλλά μήπως άραγε και ο ίδιος έστησε την όλη ιστορία για να πάει έχοντας άλλοθι σε μια προδιαγεγραμμένη εξέλιξη, με "ψαλίδι" στο μέγεθος του αερολιμένα; Αυτό λένε οι κακές γλώσσες, ακόμη και εντός κυβέρνησης, και αυτό διερωτάται κανείς εύλογα από την τροπή που πήρε η υπόθεση του αεροδρομίου. Ο συνδυασμός προφανής. Ο διαγωνισμός, όπως ήταν κοινό μυστικό, απέβη άγονος, αφού δεν εμφανίστηκε - όπως είχαμε προαναγγείλει και από τη "Νέα Κρήτη" - ούτε μια εταιρεία να καταθέσει προσφορά, αλλά αυτό το ήξερε πολύ καλά εκ των προτέρων ο υπουργός.
Ο υπουργός ανακοίνωσε πως μέσα στις επόμενες βδομάδες θα προκηρυχτεί νέος διαγωνισμός, με αλλαγές όμως - και εδώ είναι η ουσία - στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου... Τυχαίο; Όπως λέει εύστοχα και η γνωστή διαφήμιση, δε νομίζουμε...

Οι κακές γλώσσες

Εκείνο που έρχεται εύλογα στο μυαλό όλων είναι μήπως πραγματικά παρακολουθήσαμε τους τελευταίους μήνες ένα έντεχνα στημένο σκηνικό... Την αλήθεια ασφαλώς τη γνωρίζει μονάχα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και δη ο ίδιος ο κ. Ραγκούσης, ο οποίος και πήρε πάνω του όλο το θέμα, δείχνοντας φαινομενικά ένα σκληρό πρόσωπο στις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες... Θυμίζουμε πως σύσσωμες οι ενδιαφερόμενες εταιρείες είχαν ζητήσει επιτακτικά από το υπουργείο Υποδομών να "κατεβάσει" τα μεγέθη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, και συνεπώς το κόστος του έργου. Οι εταιρείες είχαν ασκήσει ασφυκτική πίεση και είχαν διαμηνύσει στο υπουργείο πως στη δεδομένη οικονομική συγκυρία, και σε συνδυασμό με τη διστακτικότητα των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν το πρότζεκτ, είναι μη ρεαλιστικό να κατασκευαστεί ένα τόσο μεγάλο έργο με κόστος γύρω στο 1 δισ. ευρώ.

Αναμενόμενο

Ο κ. Ραγκούσης δεν υπέκυψε, έτσι τουλάχιστον παρουσιάστηκε προς τα έξω, στις πιέσεις αυτές, και δεν πείραξε τα τεχνικά χαρακτηριστικά - π.χ. διάδρομο, κτηριακές υποδομές κ.λπ. - κατά την πρόσφατη τροποποίηση των όρων του διαγωνισμού. Φυσική συνέπεια ήταν προχθές Τρίτη να μην κατατεθεί ούτε μια προσφορά...
Οι εταιρείες είναι προφανές πως έκαναν το αυτονόητο, θέλοντας να πιέσουν ακόμη περισσότερο το υπουργείο για να αλλάξει προς το πιο καλό και συμφέρον για αυτές τους όρους του διαγωνισμού. Το ερώτημα είναι τι ήθελε ουσιαστικά να πετύχει ο υπουργός και γιατί επέμενε σθεναρά, παρά τις εσωτερικές αντιρρήσεις στο υπουργείο και στην κυβέρνηση, να γίνει μια δημοπράτηση που θα κατέληγε σε έναν άγονο διαγωνισμό.


Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αλλαγή όρων

Το καλό υποθετικό σενάριο, πως ο κ. Ραγκούσης θα πήγαινε σε επαναδημοπράτηση με τους ίδιους όρους, μάλλον αποτελεί παρελθόν, αφού η σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες από το υπουργείο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για παρερμηνείες. Εντός των επόμενων εβδομάδων θα προκηρυχθεί με ανοικτή διαδικασία νέος διαγωνισμός για την υλοποίηση του έργου, με κατάλληλο επαναπροσδιορισμό των τεχνικών χαρακτηριστικών του και κατασκευή κατά φάσεις, ώστε να βελτιωθεί η χρηματοοικονομική βιωσιμότητα του έργου στη σημερινή χρηματοπιστωτική συγκυρία. Σημειώνεται ότι στο μεταξύ έχουν προκηρυχθεί οι κτηματολογικές μελέτες, ώστε οι απαλλοτριώσεις να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς.
«Η κυβέρνηση παραμένει αταλάντευτα προσηλωμένη στην υλοποίηση ενός σύγχρονου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης», αναφέρει η ανακοίνωση, η οποία "φωτογραφίζει" ευθέως πλέον ένα επικείμενο "ψαλίδι" στο έργο, με τον υπουργό φυσικά, όλως τυχαίως, να έχει πλέον το υπέρ του άλλοθι πως προσπάθησε για το αντίθετο, αλλά δεν κατέστη δυνατό...

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση