iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017
Μαρινόπουλος panoramic

Σιγή ιχθύος από τη γνωστή αλυσίδα για τα "φέσια"


"Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση" απ' τα "Carrefour Μαρινόπουλος", χθες, μετά τις αποκαλύψεις της "Ν.Κ." για την αντικρητική συμπεριφορά της αλυσίδας απέναντι στους Κρητικούς επιχειρηματίες προμηθευτές των προϊόντων, καθώς η αλυσίδα τους οφείλει πάρα πολλά χρήματα για τα προϊόντα με τα οποία την τροφοδοτούν.
Οι Κρητικοί προμηθευτές της επιχείρησης είναι κυριολεκτικά ανάστατοι, ενώ, παρά τη χθεσινή αποκάλυψη της υπόθεσης, από την πλευρά των σούπερ-μάρκετ η "Ν.Κ." δε δέχτηκε καμία επίσημη απάντηση. Κι ενώ καταβάλλαμε πολύωρες προσπάθειες από το πρωί χθες προς την Αθήνα και στη συνέχεια στα καταστήματα της αλυσίδας στο Ηράκλειο, δεν καταφέραμε να εξασφαλίσουμε απαντήσεις ούτε από τα κεντρικά ούτε από τα τοπικά καταστήματα των σούπερ-μάρκετ. Αντιθέτως, από το χώρο των απλήρωτων προμηθευτών δεχτήκαμε νεότερες πληροφορίες, που αποκαλύπτουμε σε σημερινή συνέχεια της έρευνάς μας!

Εισπράττει χωρίς να πληρώνει

Όπως αποκαλύψαμε και χθες, τα γνωστά σούπερ-μάρκετ έχουν αλλάξει τακτική απέναντι στους προμηθευτές τους στην Κρήτη, οδηγώντας τους σε οικονομική καταστροφή, όσο δεν τους πληρώνουν για τα προϊόντα τα οποία αγοράζουν από αυτούς.
Τα ποσά που εισπράττει από την κρητική κοινωνία η αλυσίδα υπερβαίνουν τα 150-160 εκατ. ευρώ από τις λιανικές πωλήσεις στα σούπερ-μάρκετ της εταιρείας. Είναι αδιανόητο ενώ κάνει αυτό τον τεράστιο τζίρο στην αγορά της Κρήτης η εταιρεία να μην πληρώνει τους Κρητικούς επιχειρηματίες προμηθευτές της, εμπρόθεσμα και σύμφωνα με τις συμφωνίες.
Ακόμη και το ΦΠΑ των προμηθευτών δεν τους πληρώνει, με αποτέλεσμα οι Κρητικοί επιχειρηματίες να βάζουν το χέρι στην τσέπη και να πληρώνουν και την εφορία, την ίδια στιγμή που τα πολυκαταστήματα αυτά μεταφέρουν προφανώς τα χρήματα στα κεντρικά τους στην Αθήνα ή αλλού.
Η πραγματικότητα όμως είναι ολοφάνερη όταν τα πολυκαταστήματα αυτά εισπράττουν από όλους τους Κρητικούς καταναλωτές μετρητά και μόνο.
Τώρα γιατί δεν πληρώνουν εμπρόθεσμα τους Κρητικούς προμηθευτές, αν και προσπαθήσαμε, δεν καταφέραμε να μιλήσουμε με κανένα αρμόδιο για να μάθουμε. Αλήθεια, οι προμηθευτές τους πώς επικοινωνούν με τις οικονομικές υπηρεσίες του σούπερ-μάρκετ;
Η κατάσταση των τελευταίων μηνών, αντί να βελτιώνεται, διαρκώς χειροτερεύει. Μάλιστα, το χθεσινό μας ρεπορτάζ προκάλεσε σάλο στην αγορά. Οι Κρητικοί επιχειρηματίες που συνεργάζονται με τα "Carrefour Μαρινόπουλος" ευελπιστούν ότι θα πάρουν τα χρήματά τους τα οποία συνολικά ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.

"Στραγγαλίζουν" επιχειρήσεις

Τα σούπερ-μάρκετ "Carrefour Μαρινόπουλος", όπως αναφέρουν τα στοιχεία της εφημερίδας μας, καταστρατηγούν συμφωνίες που έχουν κάνει με τους προμηθευτές των κρητικών προϊόντων, δεσμεύοντάς τους χρήματα που είχαν αρχικά συμφωνηθεί μεταξύ των δύο πλευρών.
Τα οφειλόμενα των σούπερ-μάρκετ δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα σε όλη τη ροή της κρητικής οικονομίας. Οι προμηθευτές σιωπούν διότι φοβούνται τη μείωση της δουλειάς τους. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, όμως, όπως παραδέχονται πολλοί απ’ αυτούς.
Και το ερώτημα που προκύπτει εδώ είναι πώς θα μπορέσει ταυτόχρονα ένας επιχειρηματίας που είναι απλήρωτος από την αλυσίδα των σούπερ-μάρκετ, την οποία τροφοδοτεί, να είναι πάντα συνεπής απέναντι στο κράτος ή σε δικούς του προμηθευτές, όπως παραγωγούς αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων ή στο ίδιο το προσωπικό του;

Δεν υπήρχαν αρμόδιοι;

Από το πρωί χθες, η εφημερίδα μας προσπαθούσε, αλλά μάταια να βρει κάποιον από τα σούπερ-μάρκετ που θα απαντούσε για τη στάση της επιχείρησης απέναντι στην κρητική οικονομία και τους Κρητικούς επιχειρηματίες. Στα κεντρικά τηλέφωνα ζητούσαμε να μας συνδέσουν με τα αρμόδια στελέχη και είτε μας έβαζαν στη συνέχεια σε αναμονή, είτε δε σήκωναν στην επόμενη προσπάθειά μας καθόλου το τηλέφωνο. Σε τοπικό επίπεδο, σε όποια καταστήματα τηλεφωνούσαμε, μας έλεγαν ότι αρμόδιοι για τις πληρωμές είναι μόνο στην Αθήνα. Ούτε με κάποιον διευθυντή μπορέσαμε να μιλήσουμε και ούτε το τηλέφωνο του περιφερειακού διευθυντή μάς έδιναν, τόσο από τα κεντρικά όσο και από τα τοπικά καταστήματα.
Άραγε, όμως, η εφημερίδα μας θα έπρεπε να είναι εκείνη που θα τους "κυνηγάει" για μια απάντηση σε θέματα που θίγουν τους ίδιους και επηρεάζουν αρνητικά και τους καταναλωτές απέναντι στα δικά τους καταστήματα;
Με όσους μιλήσαμε μας τόνισαν ότι εδώ και αρκετούς μήνες η τακτική των "Carrefour Μαρινόπουλος" είναι αυτή που περιγράφουμε απέναντι στους επιχειρηματίες της Κρήτης, και κατά συνέπεια της κρητικής οικονομίας, η οποία έχει τεράστια ανάγκη από τη σωστή λειτουργία της αγοράς, με την εμπορική δραστηριότητα των σούπερ-μάρκετ να είναι έντονη και ξεκάθαρη, στηρίζοντας τα ντόπια προϊόντα και τις κρητικές επιχειρήσεις. Είναι άτυπη, ηθική και αδιαπραγμάτευτη υποχρέωσή τους. Δεν μπορούν μόνο να τα "παίρνουν" στο βωμό του κέρδους.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΝΑ ΣΤΟΝ ΚΑΪΑΦΑ

Μόνο από την Αθήνα

Η τελευταία απάντηση που πήραμε ήταν από το διευθυντή του καταστήματος της λεωφόρου Ικάρου κ. Μαγουλάκη, ο οποίος μας διεμήνυσε και εκ μέρους του περιφερειακού διευθυντή Κρήτης των "Carrefour Μαρινόπουλος", Τηλέμαχου Κεφαλουδάκη, ότι «μόνο από την Αθήνα θα έχετε μια απάντηση. Αύριο το πρωί (σ.σ. σήμερα) θα πρέπει να ζητήσετε το Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της εταιρείας μας στην Αθήνα. Εμείς δεν έχουμε τέτοια αρμοδιότητα και ούτε γνωρίζουμε τίποτα για τα θέματα αυτά. Προηγουμένως, όταν μου είπαν ότι με ζητήσατε, επικοινώνησα πρώτα με τον περιφερειακό διευθυντή και μου είπε και αυτός να σας μεταφέρω το ίδιο πράγμα»...







Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση