iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΜΑΧΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ-ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ


ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΗ ΣΑΒΒΙΔΗ

Διαμάχη ανάμεσα στο Δήμο και στους κατοίκους έχει προκαλέσει το έργο της κατασκευής πεζοδρομίων στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της πόλης που περικλείει τις οδούς Κορωναίου, Σαπφούς, Επιμενίδου, 25ης Αυγούστου κ.α. Οι περίοικοι έχουν ξεσηκωθεί λόγω του μεγάλου, όπως τονίζουν, πλάτους των πεζοδρομίων, γεγονός που θα στερήσει δεκάδες θέσεις στάθμευσης και καλούν το Δήμο να σταματήσει τις εργασίες και να επανεξετάσει τον τεχνικό σχεδιασμό των πεζοδρομίων και των οδών, ενόψει και της ρύθμισης της στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους της παλιάς πόλης, στα πλαίσια της εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης Ρέντζου.
Οι κάτοικοι δε διαμαρτύρονται ως προς το σκεπτικό του Δήμου να διευκολύνει την κυκλοφορία των πεζών στο κέντρο, αλλά με το υπερβολικό, όπως το χαρακτηρίζουν, πλάτος που αποκτούν με το έργο τα πεζοδρόμια . Κάτι που επί του πρακτέου θα έχει ως συνέπεια την απώλεια θέσεων στάθμευσης. Θέσεων όμως που, όπως υποστηρίζει η πλευρά του Δήμου, δεν είναι νόμιμες και δεν προβλέπονται από τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Ομάδα κατοίκων απευθύνθηκε με επιστολή της αρχικά στον αντιδήμαρχο Πολεοδομίας Μανόλη Βασιλάκη, και στη συνέχεια στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Δημήτρη Καρατζάνη.
Στη σχετική επιστολή τους προς τον κ. Καρατζάνη, επιστολή που φέρει τις υπογραφές 63 πολιτών, οι ίδιοι καταθέτουν αίτημα συζήτησης του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, με αίτημα το "πάγωμα" των εκτελούμενων εργασιών.

Η επιστολή

«Ο Δήμος Ηρακλείου τις μέρες αυτές κατασκευάζει πεζοδρόμια στο κέντρο της πόλης, στην περιοχή που εσωκλείεται από τις οδούς Κορωναίου, Σαπφούς, Επιμενίδου και 25ης Αυγούστου. Οι εν λόγω διαμορφώσεις περιλαμβάνονται σε μελέτη που υπέβαλε η εταιρεία "Central Parking-Servin Kritis A.E.", προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση των αυτοκινήτων στον σταθμό αυτοκινήτων "Central Parking" επί της οδού Κορωναίου, και η οποία εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο (απόφαση 703/2010).
Με αυτές τις διαμορφώσεις θα βελτιωθεί η κυκλοφορία των πεζών στο κέντρο της πόλης, γεγονός που μας βρίσκει γενικά σύμφωνους. Η ένστασή μας αφορά στο πλάτος των οδών, οι οποίες προτείνεται να διαμορφωθούν στα 3,20m, όταν η κυκλοφοριακή μελέτη προτείνει πλάτη 3,50-4,50m. Η μείωση του πλάτους των οδών θα δημιουργήσει σημαντικό πρόβλημα στην κυκλοφορία, κυρίως σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Παράλληλα, η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης στην πόλη, που είχε ανακοινώσει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος από το φθινόπωρο του 2011, μεταφέρεται χρονικά τον Ιανουάριο του 2012 (καταρχήν), γεγονός το οποίο σε συνδυασμό με την επικείμενη διαμόρφωση πεζοδρομίων θα μας οδηγήσει σε αδιέξοδο, καθώς: α) Αναβάλλονται οι ρυθμίσεις για τις θέσεις στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων και β) καταργούνται δεκάδες τέτοιες θέσεις λόγω της προτεινόμενης διαμόρφωσης πεζοδρομίων», αναφέρουν συγκεκριμένα οι κάτοικοι στην επιστολή τους και καταλήγουν:
«Η αδιέξοδη αυτή κατάσταση θα οδηγήσει τους κατοίκους του κέντρου της πόλης είτε σε ιδιωτικούς σταθμούς αυτοκινήτων, είτε σε απομάκρυνση απ’ αυτό.
Αναρωτιόμαστε τι απ’ αυτά τα δυο επιθυμεί η δημοτική Αρχή. Μήπως και τα δυο; Για τους λόγους αυτούς ζητάμε:
α) την άμεση διακοπή των εργασιών κατασκευής των πεζοδρομίων, έως ότου ρυθμιστεί το θέμα της στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου σε εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης για την πόλη, και β) τον επανέλεγχο του σχεδιασμού των πεζοδρομίων και του πλάτους οδών, με κριτήριο τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης».
Στο Δήμο τηρούν προς το παρόν στάση αναμονής, παραπέμποντας στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για τη 1 το μεσημέρι της Δευτέρας, με τη συμμετοχή του κ. Καρατζάνη, των αντιδημάρχων Τεχνικών Έργων Κώστα Καμπανού και Κυκλοφορίας Μανόλη Βασιλάκη, αλλά και των κατοίκων.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση