iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

Οι μπύρες, οι πάνες και η φοροκάρτα


ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ

Ας πούμε ότι ως μισθωτή, που όλα μου τα εισοδήματα φαίνονται, δεν έχω κανένα απολύτως λόγο να μη χρησιμοποιήσω τη φοροκάρτα. Θα περνάω στη φοροκάρτα μέχρι και το ψωμί απ' το φούρνο, τα τσιγάρα, όλα... Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ότι κάποιος θα ξέρει μέχρι κεραίας τις καταναλωτικές μου συνήθειες. Θα ξέρει κάθε πότε πάω στο σούπερ-μάρκετ, ποιος είναι ο μέσος όρος κατανάλωσης, πόσα χρήματα διαθέτω σε βιβλιοπωλεία, σινεμά, συναυλίες, από ποια μαγαζιά ψωνίζω, θα τα ξέρει όλα. Ξέρετε τι τεράστιο περιουσιακό στοιχείο είναι αυτό; Ξέρετε πόσες εταιρείες θα ακριβοπλήρωναν για να ξέρουν τις καταναλωτικές συνήθειες κάθε πολίτη;
Μόλις μυριστούν ότι υπάρχουν τέτοια στοιχεία, θεωρείται βέβαιο ότι θα προσπαθήσουν να τα βάλουν στο χέρι. Το θέμα είναι: Το ελληνικό κράτος θα το ακριβοπληρώσουν για να τους τα δώσει; Ή μήπως θα πάρουν όλα αυτά τα πολύτιμα στοιχεία τσάμπα; Λαδώνοντας με ψίχουλα κάποιον πειναλέο πολιτικό εκπρόσωπο ή κανέναν κρατικό υπάλληλο που θα έχει πρόσβαση στο σύστημα;
Είδατε τώρα ποιο είναι το πρόβλημά μας; Είναι πρόβλημα εμπιστοσύνης. Δεν τους εμπιστευόμαστε τους πολιτικούς μας ότι θα κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Και το χειρότερο είναι ότι δεν εμπιστευόμαστε ούτε καν τους επόμενους, κι ας μην ξέρουμε ακόμα ποιοι θα είναι. Διότι, μεταξύ μας, το πιθανότερο είναι το τεράστιο περιουσιακό στοιχείο που θα προκύψει από τη χρήση της φοροκάρτας να κληθούν να το διαχειριστούν... οι επόμενοι.
Σε κάθε περίπτωση τα στοιχεία που θα συλλέγονται από τη φοροκάρτα θα είναι πραγματικός θησαυρός. Και για όποιον το αμφισβητεί, έχω το εξής πραγματικό παράδειγμα. Σε μια ευρωπαϊκή χώρα έγινε πριν μερικά χρόνια μια έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες των νέων γονιών. Ενδιαφερόμενη εταιρεία ήθελε να ξέρει τι πάνες και τι γάλα χρησιμοποιούν οι γονείς, κάθε οικονομικο-κοινωνικού επιπέδου, για να αναπροσαρμόσει τη διαφημιστική της καμπάνια. Σε κάποιον από την εταιρεία που έκανε την έρευνα ήρθε η φαεινή ιδέα να προσθέσει και μια-δυο φαινομενικά άσχετες ερωτήσεις.
Μία από αυτές αφορούσε στα προϊόντα που αγοράζει μαζί με τις πάνες και το γάλα των παιδιών του από το σούπερ μάρκετ ο νέος γονέας. Τι νομίζετε ότι αγόραζε; Μπίρες. Μάλιστα, μπίρες. Η έλευση του μωρού, καθώς φαίνεται, εμπόδιζε τις εξόδους των γονέων, που αντί να πιουν μια μπίρα έξω, αυτή την μπίρα την αγόραζαν και την έπιναν μέσα. Το αποτέλεσμα ξέρετε ποιο ήταν; Να λαμβάνουν οι νέοι γονείς, μαζί με τα διαφημιστικά φυλλάδια για πάνες και γάλατα, εκπτωτικά κουπόνια για την αγορά συγκεκριμένης μάρκας μπίρας. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης μπίρας εννοείται πως ανέβηκαν πολύ...
Όποιος έχει τα στοιχεία της φοροκάρτας στα χέρια του, λοιπόν, ούτε έρευνες χρειάζεται ούτε τίποτα. Βάζει κάποιον να κάνει ανάλυση των στοιχείων και τελείωσε. Και όλα αυτά χωρίς να έχουμε πιάσει καν το θέμα των προσωπικών δεδομένων, για το οποίο όλοι κόπτονται κατά περίπτωση...

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση