iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ


Ανθεκτικά στην κρίση φαίνεται να είναι τα σούπερ-μάρκετ (και οι αλυσίδες Cash & Carry), καθώς η αγορά για το 2010 σημείωσε θετικό πρόσημο τζίρου, σύμφωνα με έρευνα της Direction Business Reports.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, αν και το οργανωμένο λιανικό εμπόριο δέχεται έντονες πιέσεις εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, ωστόσο, δεδομένων των συνθηκών, ο κλάδος των σούπερ-μάρκετ αντιστέκεται ακόμα, με τους καταναλωτές να μην είναι διατεθειμένοι να περικόψουν τα είδη πρώτης ανάγκης.
Εκτός αυτού, όπως φαίνεται, πολλές ήταν οι αλυσίδες που επωφελήθηκαν από την αποχώρηση ομίλων, αλλά και τα λουκέτα καταστημάτων, προκειμένου να ενισχύσουν τον τζίρο τους, εντείνοντας το φαινόμενο της συγκέντρωσης.
Αναλυτικότερα, σε συνολικά μεγέθη σύμφωνα με την έρευνα της Direction Business Reports, για το 2010 ο κύκλος εργασιών 79 σούπερ-μάρκετ (που έχουν δημοσιεύσει μέχρι στιγμής ισολογισμούς) ανήλθε στα 9,608 δισ. ευρώ από 9,488 δισ. ευρώ το 2009, με την ποσοστιαία αύξηση να ανέρχεται στο 1,27%.
Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 1,931 δισ. ευρώ, από τα 1,918 δισ. ευρώ το 2009, σημειώνοντας αύξηση 0,64%. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 81,41%, στα 27,01 εκατ. ευρώ, από 145,32 εκατ. ευρώ το 2009.
Αναλύοντας στα επιμέρους μεγέθη την αγορά του κλάδου, διακρίνονται άμεσα οι νικητές και οι ηττημένοι της περυσινής χρονιάς. Στο σύνολο των 40 πρώτων επιχειρήσεων, 21 επιχειρήσεις παρουσίασαν αύξηση τζίρου και 19 πτώση.
Από τις 40 μεγαλύτερες εταιρείες, οι 29 είδαν την κερδοφορία τους να συρρικνώνεται, ενώ μόνο 11 σημείωσαν αύξηση κερδών. Σύμφωνα με τα στοιχεία των ισολογισμών, παρατηρείται το φαινόμενο συγκέντρωσης του κλάδου, καθώς στις δέκα μεγαλύτερες επιχειρήσεις που αποσπούν το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών βρίσκεται και η υψηλότερη συγκέντρωση κερδοφορίας.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση