iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017
κρητικη διατροφη

Η καρδιά μας αγαπά την κρητική διατροφή!


Κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους, λόγω καρδιαγγειακών νοσημάτων, 17,5 εκ. άνθρωποι και όπως υπολογίζεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, κάθε τέσσερα δευτερόλεπτα, κάπου στον πλανήτη, καταγράφεται μια καρδιακή προσβολή.
Τα καρδιαγγειακά νοσήματα μπορούν να προληφθούν και ένας από τους βασικότερους τρόπους πρόληψης είναι η σωστή διατροφή και συγκεκριμένα, όπως οι Διαιτολόγοι συνιστούν, η παραδοσιακή Μεσογειακή-Κρητική διατροφή.

Με την ευκαιρία της εβδομάδας καρδιάς, ο Σύνδεσμος Διαιτολόγων Διατροφολόγων Κύπρου δίνει τις δικές του συμβουλές αφού και η καρδιά έχει... το φαγητό της.

Η αυξανόμενη τάση στις καρδιαγγειακές παθήσεις, τονίζουν οι διαιτολόγοι, σε μεγάλο βαθμό «οφείλεται στις διατροφικές αλλαγές που έχουν επιτελεστεί και που ακολουθούν τα δυτικά μοντέλα διατροφής».

Όπως επισημαίνουν οι διαιτολόγοι, «εμπεριστατωμένες μελέτες αποδεικνύουν την ευεργετική δράση της παραδοσιακής Μεσογειακής-Κρητικής διατροφής στη μείωση της εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων» και κατά συνέπεια, «είναι σημαντική η σωστή ενημέρωση σε θέματα διατροφής που σχετίζονται με την καλή καρδιακή λειτουργία, τόσο για την πρόληψη, όσο και για την αντιμετώπιση καρδιαγγειακών νοσημάτων».

Οι ειδικοί συμβουλεύουν:

Στοχευμένα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την αυξημένη χοληστερόλη. Οι φυτικές στερόλες, που υπάρχουν σε εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως μαλακές μαργαρίνες με φυτοστερόλες, μειώνουν αποτελεσματικά τα επίπεδα της ολικής και της LDLχοληστερόλης και συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση της περχοληστερολαιμίας.

Περιορίζουμε τα κορεσμένα και trans λιπαρά οξέα. Η μείωση του συνολικού λίπους της τροφής μπορεί να μην παίζει τόσο σημαντικό ρόλο αν δεν συνοδεύεται από σημαντική μείωση των κορεσμένων και των trans λιπαρών.

Πηγές κορεσμένων λιπών είναι το βούτυρο, το κόκκινο κρέας, τα πλήρη γαλακτοκομικά και τα λιπαρά τυριά, ενώ των trans λιπαρών οξέων τα τηγανητά και τα προπαρασκευασμένα προϊόντα περιπτέρου.

Τα μονοκακόρεστα (ελαιόλαδο) και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ξηροί καρποί, μαλακές μαργαρίνες) μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Η βιομηχανία τροφίμων χαρακτηριστικά εμφανίζει την τάση να αντικαθιστά το ζωικό λίπος, που παραδοσιακά χρησιμοποιούσε σε προϊόντα όπως τα αλλαντικά με ελαιόλαδο, χρησιμοποιώντας τεχνικές αντικατάστασης του κορεσμένου λίπους για να έχει το προϊόν πιο βελτιωμένη σύσταση σε ποιότητα λιπαρών.

Να μην ξεχνάμε τα ω-3 λιπαρά. Τα ω-3 λιπαρά οξέα που προέρχονται από λιπαρά ψάρια, ξηρούς καρπούς και διάφορα εμπλουτισμένα προϊόντα, έχουν ευεργετική επίδραση στα επίπεδα τριγλυκεριδίων και αρτηριακής πίεσης.

Προτιμάμε όσπρια και ανεπεξέργαστα προϊόντα ολικής αλέσεως. Μελέτες αποδεικνύουν ότι η πρόσληψη οσπρίων και δημητριακών ολικής αλέσεως μπορεί να περιορίσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων, πιθανότατα λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες.

Λέμε όχι στο πολύ αλάτι. Μελέτες σε εργαστήριο, επιδημιολογικές κλινικές μελέτες υποδεικνύουν ότι η πρόσληψη νατρίου αυξάνει την αρτηριακή πίεση ενώ η πρόσληψη καλίου τη μειώνει. Περιορίστε, λοιπόν, τη χρήση επιτραπέζιου αλατιού και την κατανάλωση αλμυρών προϊόντων και αυξήστε την πρόσληψη καλίου μέσω των φυσικών πηγών όπως για παράδειγμα τα φρούτα και τα λαχανικά.

πηγή: newsit.gr


Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση