iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

ΝΕΑ ΗΜΕΡΑ 2Α


Ύστερα από αρκετά τηλεφωνήματα που δεχτήκαμε στο περιοδικό για το θέμα της διανομής Τύπου στα περίπτερα, αποφασίσαμε να ερευνήσουμε το θέμα για να δώσουμε φως σε αυτή την υπόθεση. Κάποιοι περιπτερούχοι διαμαρτυρήθηκαν πως τα περιοδικά δε διανέμονται με τον τρόπο που θα έπρεπε και πως μερικοί από αυτούς δεν παίρνουν αρκετά μεγάλα ποσοστά από τα περιοδικά που πουλάνε. Κάποιος περιπτερούχος από το νησί της Κέρκυρας μάς είπε πιο συγκεκριμένα πως δεν έχει επιλογή στο ποια περιοδικά θα βάλει στο περίπτερό του, καθώς πρέπει να βάλει αυτά που θέλουν οι εταιρείες διανομής, με αποτέλεσμα να χάνει πολύτιμο χώρο από τα 2 τετραγωνικά μέτρα που δικαιούται. Ο τζίρος του μειώνεται μιας και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το χώρο αυτό για κάποια άλλα προϊόντα που ξέρει από πριν ότι θα πωλούσε ευκολότερα.
Εμείς ψάξαμε και βρήκαμε χρήσιμες πληροφορίες για να γίνει περισσότερο αντιληπτό από κάποιους το τι ακριβώς συμβαίνει και πώς λειτουργεί το σύστημα της διανομής. Πρώτα από όλα, το πρακτορείο εφημερίδων και περιοδικών ελληνικού Τύπου είναι ένα και λέγεται ΑΡΓΟΣ Α.Ε. Όλοι λοιπόν οι εκδοτικοί οργανισμοί, όπως ο δημοσιογραφικός οργανισμός Λαμπράκη, ο "Τεγόπουλος Α.Ε.", οι εκδόσεις Λυμπέρη, η ΙΜΑΚΟ MEDIA, κ.ά., δημιουργήσανε αυτή την εταιρεία διανομής. Όποιο περιοδικό λοιπόν ή εφημερίδα διαθέτει ένα περίπτερο προέρχεται από αυτή την εταιρεία.
Το ΑΡΓΟΣ καθώς κατέχει το μονοπώλιο στην αγορά του Τύπου έχει λοιπόν και το δικαίωμα να ορίζει τους δικούς του κανόνες. Μονοπώλιο ονομάζεται η κατάσταση στην αγορά κατά την οποία μία υπηρεσία διατίθεται από μία και μόνο υπηρεσία. Διάφορες είναι οι συνθήκες που μπορούν να προκαλέσουν τη δημιουργία μονοπωλίου όπως για παράδειγμα μία κρατική νομοθεσία που απαγορεύει σε άλλες εταιρείες να δραστηριοποιηθούν ή μια συντριπτική υπεροχή μιας επιχείρησης απέναντι στους ανταγωνιστές της. Το σημαντικό όμως που πρέπει να αναφερθεί είναι πως η μονοπωλιακή επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να επηρεάζει την ποσότητα ή ακόμη και την τιμή ενός αγαθού όπως αυτή θέλει, εφόσον μπορεί και ελέγχει την αγορά.
Έτσι, λοιπόν, ο περιπτερούχος και κάθε ένας από εμάς που διαθέτει προϊόντα στο κατάστημά του από μονοπωλιακές επιχειρήσεις θα "υποστεί" κάποιες κινήσεις που ίσως εκείνος να θεωρεί περιττές. Οι μεγάλες εταιρείες, όμως, ακολουθούν ένα επιχειρηματικό σχέδιο, δε λειτουργούν τυχαία, το οποίο σκοπό έχει να αυξήσει τις πωλήσεις τους και κατ’ επέκταση και τις πωλήσεις του περιπτέρου.
Όλες οι μεγάλες καπνοβιομηχανίες, γαλακτοβιομηχανίες κ.λπ. διεξάγουν έρευνες κάθε φορά που θέλουν είτε να λανσάρουν ένα νέο προϊόν, είτε να το διανείμουν στα περίπτερα. Γνωρίζουν τις ανάγκες του κάθε περιπτέρου στην κάθε περιοχή της Ελλάδας. Πότε καμία εταιρεία τέτοιου μεγέθους δε θα "πετούσε" έτσι χιλιάδες περιοδικά και ας νομίζει ο περιπτερούχος πως απλά έτσι τα δίνουν. Ο περιπτερούχος μπορεί και θα έπρεπε να βρίσκει τρόπους να πουλάει ακόμη και τα προϊόντα εκείνα που δε "φεύγουν" τόσο εύκολα όσο κάποια άλλα. Παρακάτω, προς δική σας διευκόλυνση, η συντακτική ομάδα του KeyPoint προτείνει κάποιους έξυπνους τρόπους για να το επιτύχετε αυτό.
Ευχόμαστε να γίναμε κατανοητοί και να λύσαμε κάποιες από τις απορίες σας. Μην ξεχνάτε πως το Keypoint σας δίνει την ευκαιρία είτε μέσω φαξ (210/36.28.371), είτε μέσω τηλεφώνου (210/52.43.863), είτε μέσω ταχυδρομείου στη διεύθυνση Λένορμαν 14, 10436, Αθήνα, ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου info@keypoint.gr να μας ενημερώνετε για τυχόν παρατηρήσεις ή ακόμη και παράπονα, δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζετε ως περιπτερούχοι, και εμείς θα προσπαθήσουμε να σας διαφωτίσουμε όσο καλύτερα μπορούμε.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση