iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017
ΦΑΓΗΤΟ

Πως να αποφύγετε τις γιορτινές κραιπάλες


Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς είναι συνδεδεμένες με άφθονο φαγητό, ποτό και κυρίως γλυκά, μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες, πίτες, βασιλόπιτα... Δε χρειάζεται να στερηθούμε όλες αυτές τις λιχουδιές, αρκεί να κάνουμε τις σωστές επιλογές. Για να επιτύχουμε λοιπόν τη σταθεροποίηση του βάρους μας χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και κυρίως χωρίς να στερηθούμε τα γλυκά των Χριστουγέννων, μπορούμε να θέσουμε κάποια όρια όσον αφορά το φαγητό αλλά και τα γλυκά που καταναλώνουμε την περίοδο των εορτών.
Η διατροφική μας συμπεριφορά, όπως και η διάρκεια του ύπνου, ακόμη και η φυσική μας δραστηριότητα, φαίνεται να αλλάζει κατά τη διάρκεια των γιορτών. Οι περισσότεροι καθυστερούν να ξυπνήσουν, με αποτέλεσμα να διαταράσσεται όλη η μέρα τους διατροφικά. Έτσι το πρόγευμα παίρνει τη θέση του πρωινού και το μεσημεριανό έρχεται αρκετά αργότερα από ό,τι άλλες μέρες, με αποτέλεσμα να καθόμαστε στο τραπέζι πεινασμένοι, αφού δεν έχουμε φάει σωστά μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Αυτό που μπορείτε να κάνετε ώστε να ξεκινήσετε σωστά την ημέρα σας είναι να πιείτε ένα ποτήρι γάλα με δημητριακά ολικής αλέσεως και αργότερα να καταναλώσετε 2 φρούτα ή 1 ποτήρι χυμό και 1 μπάρα δημητριακών ή ξηρούς καρπούς, ώστε να μη νιώθετε πεινασμένοι όταν κάτσετε στο τραπέζι. Το απόγευμα μπορείτε να φάτε 1 γιαούρτι και 1 φρούτο ή 1 μικρό γλυκό (τις ημέρες που δεν μπορείτε να αντισταθείτε στο γλυκό). Μην ξεχνάτε να καταναλώνετε αρκετά υγρά κατά τη διάρκεια της ημέρας, τα οποία μπορείτε να προσλαμβάνετε με το νερό, τα φρούτα, τα λαχανικά αλλά και το γάλα, το τσάι, τον καφέ, τους χυμούς και τα αναψυκτικά λάιτ.
Το βραδινό σας θα ήταν καλό να είναι ελαφρύ όπως 1 τοστ ή μια σαλάτα με τυρί ή τονοσαλάτα ή κάποια λαχανόσουπα.
Η δύσκολη ώρα έφτασε... Κάθεστε στο γιορτινό τραπέζι και δεν ξέρετε τι να πρωτοφάτε. Καλό θα ήταν να έχετε ήδη σκεφτεί τις επιλογές που θα κάνετε ώστε να μην πέσετε στην παγίδα και παρεκκλίνετε πολύ από το φυσιολογικό. Μπορείτε να μειώσετε αρκετά τις θερμίδες που θα πάρετε αν επιλέξετε άπαχο κρέας, όπως γαλοπούλα γεμιστή ή κοτόπουλο και σαλάτα εποχής. Αν θέλετε πατάτες, προτιμήστε τις πατάτες φούρνου από τις τηγανιτές αφού έτσι γλιτώνετε 200 θερμίδες περίπου.

Γλυκιά αμαρτία

Αυτό που δεν μπορεί να λείπει από κανένα γιορτινό τραπέζι είναι τα γλυκά. Αυτό που μπορείτε να κάνετε με τα γλυκά είναι να τα καταναλώνετε σε μικρή ποσότητα. Ωστόσο, όλοι αναρωτιέστε ποιο είναι το καλύτερο γλυκό των Χριστουγέννων. Η απάντηση βρίσκεται αν σκεφτούμε τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του καθενός.
Οι κουραμπιέδες αποτελούνται από αλεύρι, βούτυρο, αμύγδαλα, ζάχαρη, νερό και αβγό. Τα μελομακάρονα αποτελούνται από αλεύρι, χυμό πορτοκάλι, ελαιόλαδο, νερό, ζάχαρη, μέλι, καρύδια, σόδα, κανέλα και γαρύφαλλο. Αυτό που κάνει το μελομακάρονο να υπερτερεί του κουραμπιέ είναι το ελαιόλαδο, τα καρύδια και το μέλι, συγκριτικά με το βούτυρο και τη ζάχαρη του κουραμπιέ. Το ελαιόλαδο αποτελεί πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών (κυρίως Ε) και μονοακόρεστων λιπαρών, ενώ τα καρύδια προσφέρουν απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Συνεπώς, τα λιπαρά του μελομακάρονου είναι ωφέλιμα, καθώς φημίζονται για την καρδιοπροστατευτική τους δράση.
Αντιθέτως, το βούτυρο που περιέχεται στον κουραμπιέ είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά και η συχνή κατανάλωσή του ευθύνεται για την εκδήλωση πολλών προβλημάτων υγείας. Καλό είναι λοιπόν να αντικαθιστούμε το βούτυρο με μαλακή μαργαρίνη.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση