iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018
ΧΡΗΣΤΟΣ - ΜΑΙΡΗ - ΤΡΟΧΑΙΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ

Άνθρωποι "θυσιάζονται" στον ΒΟΑΚ με... έργα "κενό γράμμα"


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ο Χρήστος από τη Χερσόνησο και η Μαίρη από τη Τήλο, δύο νεαρά παιδιά, στο άνθος της ηλικίας τους, δεν πρόλαβαν να χαρούν τη ζωή. Δεν πρόλαβαν να χαρούν τον έρωτά τους. Η μητέρα της αδικοχαμένης Μαίρης δεν πρόλαβε να χαρεί τις χαρές του μελλόνυμφου ζευγαριού...

Και οι τρεις δεν είναι πια μαζί μας. Και για τους τρεις δεν έχει κανένα νόημα πλέον καμία εξαγγελία για το πολυσυζητημένο έργο ΒΟΑΚ, για τους κόμβους της Αγίας Πελαγίας, για την άρση επικινδυνότητας στο φονικό αυτό κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα στην ευρύτερη περιοχή της Αγίας Πελαγίας.

Από τη διασταύρωση της Λυγαριάς μέχρι τη διασταύρωση του Φόδελε τα τελευταία χρόνια έχασαν τη ζωή τους 81 ψυχές! Πόσες θυσίες άραγε ακόμα στο Μολώχ της ασφάλτου πρέπει να υπομείνουμε για να δούμε επιτέλους έργα και όχι λόγια;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΔΥΟ ΑΚΟΜΗ ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΜΟΛΩΧ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Ναι, ο ανθρώπινος παράγοντας, το ανθρώπινο λάθος, η κακή οδηγική συμπεριφορά είναι ο ένας βασικός παράγοντας της μάστιγας των τροχαίων στο νησί μας, στο ΒΟΑΚ και ένα παραπάνω στο συγκεκριμένο "σεσημασμένο" από πλευράς επικινδυνότητας οδικό τμήμα. Ναι, η επικινδυνότητα βάσει του ανθρώπινου παράγοντα είναι δύσκολο να εξαλειφθεί.

Όμως για τον έτερο βασικό παράγοντα των τροχαίων ατυχημάτων-δυστυχημάτων, την κατάσταση των δρόμων, τα πράγματα είναι απλά. Ως Πολιτεία είτε παρεμβαίνεις και σώζεις ανθρώπινες ζωές, είτε μένεις σε ένα παιχνίδι ατέρμονων εξαγγελιών και αφήνεις να μεγαλώνει συνεχώς η μακάβρια λίστα των "ανθρωποθυσιών".

Οι τρεις χαμένες ζωές χθες το μεσημέρι, επί του ΒΟΑΚ, στο ύψος της Αγίας Πελαγίας, στο ίδιο πάνω-κάτω οδικό κομμάτι της εθνικής που μόλις πριν λίγες ημέρες άφησε την τελευταία της πνοή μια νεαρή γυναίκα, έρχονται να θυμίσουν με αμείλικτο τρόπο τις παρεμβάσεις που όλο περιμένουμε και ποτέ δε βλέπουμε..!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΘΡΗΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΘΑΝΑΤΟΥΣ - ΝΕΚΡΟ ΤΟ  ΜΕΛΛΟΝΥΜΦΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΚΑΙ Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΚΟΠΕΛΑΣ

Τι κι αν το συγκεκριμένο κομμάτι φιγουράρει φαρδιά-πλατιά ως σημείο-καρμανιόλα στις σχετικές εκθέσεις της Τροχαίας και στις μελέτες Περιφέρειας Κρήτης και υπουργείων! Τι κι αν τόσα χρόνια οι φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής υψώνουν κραυγή αγωνίας για τη μεγάλη επικινδυνότητα, το κακό οδόστρωμα, την έλλειψη διαχωριστικού στηθαίου, την έλλειψη φωτισμού και την τραγελαφική κατάσταση με την απουσία κανονικών κόμβων πρόσβασης προς και από τη Λυγαριά και την Αγία Πελαγία! Τι και αν έχουν γίνει κινητοποιήσεις και συλλαλητήρια διαμαρτυρίας!

Το οδόστρωμα επί του ΒΟΑΚ στο κομμάτι από τη Λυγαριά μέχρι το Φόδελε εξακολουθεί να είναι κακό και ολισθηρό, όπως έμελλε δυστυχώς να αποδειχτεί και στο χθεσινό πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα, που ξεκλήρισε μια ολόκληρη οικογένεια. Τις βραδινές ώρες η εθνική οδός εξακολουθεί να είναι βυθισμένη στο σκοτάδι... Το διαχωριστικό στηθαίο, που έχει αποδείξει το σωτήριο ρόλο του όπου αλλού έχει μπει, στο ΒΟΑΚ παραμένει άφαντο!

Και φυσικά άφαντοι παραμένουν οι κόμβοι που είναι να δημοπρατηθούν εδώ και χρόνια, αλλά δε δημοπρατούνται!

Ενδεικτικά και μόνο, και δίχως καμία διάθεση πολιτικής χροιάς (διότι η ιστορία εδώ έχει γράψει διαχρονική κοροϊδία από όλες τις κυβερνήσεις), να θυμίσουμε, μπας και ευαισθητοποιηθούν οι κρατούντες, τις καλοκαιρινές δεσμεύσεις και τα βαρύγδουπα λόγια για το επιμέρους έργο των κόμβων της Αγίας Πελαγίας.

Ήταν προς τα τέλη του Αυγούστου όταν ο γ.γ. Υποδομών, Γιώργος Δέδες, επισκεπτόταν τους κόμβους της Αγίας Πελαγίας και της Λυγαριάς, δεσμευόμενος τότε πως μέσα στο 2017 θα δημοπρατούνταν οι κόμβοι!

Τότε λοιπόν ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Δέδες, συνοδευόμενος από το δήμαρχο Κώστα Μαμουλάκη, το βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη και στελέχη της δημοτικής Αρχής Μαλεβιζίου, πραγματοποίησε επιτόπια αυτοψία στην περιοχή της Αγίας Πελαγίας. Ο δήμαρχος Κώστας Μαμουλάκης εξήγησε ορισμένα τεχνικά στοιχεία των μελετών στο γενικό γραμματέα, ενώ και ο ίδιος ο κ. Γιώργος Δέδες διαπίστωσε την επικινδυνότητα των συγκεκριμένων σημείων. Ειδικά για τον κόμβο της Λυγαριάς, για τον οποίο δεν υπάρχουν οι απαραίτητες μελέτες, επισημάνθηκε από το δήμαρχο Κώστα Μαμουλάκη η ανάγκη άμεσης εκπόνησής τους και δρομολόγησης του κόμβου, αφού η ανάπτυξη της περιοχής έχει αυξήσει κατακόρυφα και τη διέλευση των οχημάτων από και προς τον πανέμορφο οικισμό.

Της αυτοψίας είχε προηγηθεί σύσκεψη στο Δήμο Μαλεβιζίου, αλλά και στην Περιφέρεια Κρήτης, όπου ο γενικός γραμματέας Υποδομών είχε ενημερώσει το δήμαρχο και εκπροσώπους φορέων της περιοχής ότι τα χρήματα του έργου των κόμβων της Αγίας Πελαγίας υπάρχουν από το Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας του ΕΣΠΑ και είχε δεσμευτεί ότι μέσα στο Σεπτέμβριο θα υπάρξει έγκριση του τεχνικού δελτίου του έργου, καθώς και η έγκριση δημοπράτησης, η οποία και θα πραγματοποιηθεί - όπως είχε υποσχεθεί αλλά δεν επιβεβαιώθηκε στην πράξη - εντός του 2017.

Δεν έχουμε ουδεμία αμφιβολία ότι η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, όπως και οι προηγούμενες ηγεσίες έχουν και είχαν καλές προθέσεις. Οι καλές προθέσεις, όμως, είναι κενό γράμμα, είναι τίποτε για τους ανθρώπους που χάνονται και για τα αγαπημένα τους πρόσωπα που βυθίζονται στο πένθος!


Τα «γιατί» παραμένουν .Ακόμη περιμένουν τη δημοπράτηση

Άνθρωποι χάνονται τόσα χρόνια, χειμώνα-καλοκαίρι, μεταξύ Λυγαριάς και Φόδελε και μένουν τα «γιατί»!

Από το 2015 είχε, υποτίθεται, ενταχθεί το έργο των κόμβων της Αγίας Πελαγίας στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με ποσό 3,5 εκατ. ευρώ. Το έργο ήταν απόλυτα ώριμο και είχε έτοιμες μελέτες. Μάλιστα η τελευταία, η μελέτη περιβαλλοντικών όρων, εγκρίθηκε τον Ιούνιο του 2016, ενώ είχε τεύχη δημοπράτησης έτοιμα από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης.

Ένα μεγάλο «γιατί;» λοιπόν που πλανάται είναι γιατί από το 2015 φτάσαμε στο 2018 και το έργο των κόμβων δεν έχει ακόμα... δημοπρατηθεί!

Κάθε μέρα που περνά, κάθε μέρα που χάνεται, είναι πολύτιμη. Η τουριστική σεζόν θα έρθει, η τουριστική κίνηση "θα σκάσει μύτη", ο κυκλοφοριακός φόρτος στο οδικό αυτό τμήμα του ΒΟΑΚ θα πολλαπλασιαστεί. Και πάλι δυστυχώς - δίχως να θέλουμε να γίνουμε μάντεις κακών - θα γίνουν ατυχήματα. Και πάλι θα βρεθούμε εμείς να γράφουμε τα ίδια, οι φορείς και οι κάτοικοι να λένε τα ίδια, αλλά το αποτέλεσμα να παραμένει σταθερά... οδυνηρό!

Ομοίως με τους κόμβους ισχύει και για την ολική ανακατασκευή που χρειάζεται εκεί ο εθνικός δρόμος. Ευχής έργον θα ήταν να μπορούσε να προχωρήσει μια τέτοια παρέμβαση, με διαπλάτυνση, με διαχωριστικό στηθαίο κ.τ.λ. Δεν αιθεροβατούμε. Γνωρίζουμε ότι επιμέρους τέτοια παρέμβαση δεν υπάρχει πουθενά στον ορίζοντα, αλλά εντάσσεται μέσα στο συνολικό έργο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, αν και εφόσον γίνει!

Το έργο, ακόμα και αυτές τις ημέρες, όπως έχει υποσχεθεί ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης να ξεκινήσει ο διαγωνισμός, με την πρώτη προκαταρκτική φάση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα χρειαστεί χρόνια για να πάρει σάρκα και οστά. Γνωρίζουμε, όσο κι αν πονά, ότι προδιαγραφές σωστού αυτοκινητοδρόμου και διαχωριστικό στηθαίο στο φονικό αυτό τμήμα της Αγίας Πελαγίας θα δούμε την επόμενη δεκαετία. Γνωρίζουμε, όμως, ότι και μία μέρα λιγότερη από πλευράς χρόνου μπορεί να κάνει μεγάλη... διαφορά! Να σώσει εν προκειμένω ανθρώπινες ζωές! Οπότε έργα και όχι άλλα λόγια...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση