iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στα Χανιά κατά της Fraport


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Η εκχώρηση του αεροδρομίου «Ι. Δασκαλογιάννης» στη Fraport και η αποχώρηση της Ryanair πριν από λίγους μήνες, συνεχίζει να απασχολεί τους πολίτες οι οποίοι διαμαρτύρονται γι' αυτή την εξέλιξη.

Η Πρωτοβουλία κατά της Εκχώρησης του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» προγραμματίζει ομιλίες τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου και ώρα 20.30 στο Επιμελητήριο Χανίων προκειμένου να συζητηθεί το θέμα «Η κρίση στις αερομεταφορές, ο ρόλος της Fraport &  οι επιπτώσεις στην τοπική οικονομία».


Αναλυτικά το δελτίο τύπου:

«Ένας από τους λόγους της αποχώρησης, κατά τους χειμερινούς μήνες, της Ryanair, είναι και η αύξηση των φόρων τα οποία επέβαλλε η γερμανική εταιρεία Fraport στην οποία εκχωρήθηκε το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων.

Το γεγονός της εν λόγω αποχώρησης είναι γνωστό ότι είχε και θα εξακολουθεί να έχει, μεσοπρόθεσμα, αρνητικές επιπτώσεις στη τοπική οικονομία και στον στρατηγικό σχεδιασμό για επέκταση της τουριστικής περιόδου. Επέφερε επίσης σημαντικές αυξήσεις στις μετακινήσεις των κατοίκων της Δυτικής Κρήτης αλλά και των επισκεπτών, ενώ δημιούργησε ένα μονοπώλιο, με μία μόνο εταιρεία να χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» κατά τη χειμερινή περίοδο.

Η κρίση στις αερομεταφορές είναι πρόβλημα κυρίως αντιθέσεων και ανταγωνισμού που προκύπτουν μετά την απορρύθμιση της αγοράς των αερομεταφορών, ενώ οι ευρύτερες ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά με την έλευση της Fraport όξυναν τον ανταγωνισμό, εφόσον η Fraport είναι μέρος του γερμανικού ανταγωνιστικού πόλου, δηλαδή της Lufthansa της οποίας ισχυρός ανταγωνιστής είναι η Ryanair.

Eν ολίγοις, η αποχώρηση των Ιρλανδών από τα Χανιά είναι αποτέλεσμα κερδοσκοπικών πολιτικών και αντιθέσεων στην ευρύτερη αγορά των αερομεταφορών στην Ευρώπη.

Η εκχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων συμπεριλαμβανομένου και του «Δασκαλογιάννης», ως αποτέλεσμα της συνθηκολόγησης και της αποδοχής των μνημονίων από το κυβερνών κόμμα, επέφερε ΑΜΕΣΩΣ υψηλά και σημαντικά κέρδη στους Γερμανούς, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν παραμείνει στη χώρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι  η συνεισφορά της Fraport Greece στη μητρική Γερμανική ήταν το 6μηνο Απρίλιος-Σεπτέμβριος  180 εκατομμύρια ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων 106 εκατομμύρια όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία!!! Αλλά οι Γερμανοί δεν εκβίασαν και εκβιάζουν μόνο για να υφαρπάξουν 250-300 εκατομμύρια ετησίως από την λειτουργία των 14 κερδοφόρων περιφερειακών αεροδρομίων μεταφέροντας τα κέρδη αυτά στη Γερμανία.

Ενεργοποιούν πλέον και τις ρήτρες της αποικιακής συμβάσεως απαιτώντας εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ όπως τα 74 εκατομμύρια για τους λεγόμενους «λαμπτήρες» των αερολιμένων ενώ προβαίνουν σε ένα εκτεταμένο πλιάτσικο καταλαμβάνοντας δημόσια περιουσιακά στοιχεία μέσα και γύρω από τα αεροδρόμια σχεδιάζοντας να υφαρπάξουν ακόμα και περιοχές Natura.

Στα Χανιά έκαναν πλιάτσικο στο παλιό κτίριο του αεροδρομίου και ετοιμάζουν να το μετατρέψουν σε εμπορικό κέντρο, ενώ δεν πληρώνουν για την αποκομιδή των απορριμμάτων τον Δήμο Χανίων, θέμα για το οποίο πρέπει να παρέμβει ο εισαγγελέας.  Πλιάτσικο ετοιμάζονται να κάνουν και στο λεγόμενο πακέτο Γιούνκερ το οποίο προορίζεται για κοινωνικές και αναπτυξιακές δαπάνες. Και εδώ οι Γερμανοί έχουν βάλει στόχο περίπου 300 εκατομμύρια για δήθεν επενδύσεις.

Δηλαδή χρήματα δεν είχαν για να αγοράσουν και τους δανείσαμε, για επενδύσεις δεν διαθέτουν επίσης χρήματα και σχεδιάζουν να υφαρπάξουν από τα κοινοτικά κονδύλια που προορίζονται για την Ελλάδα ενώ ζητούν και τα ρέστα για δήθεν ζημιές!

Αλλά ο στόχος της Fraport δεν είναι μόνο η άντληση άμεσων εσόδων προκειμένου να ανταπεξέλθει στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει κυρίως στη Γερμανία. Επιδίωξη της είναι οι συνέργειες με άλλες γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και των αερομεταφορών στην Ελλάδα προκειμένου να συνεπικουρήσουν στον στρατηγικό στόχο της γερμανικής κυβέρνησης να αποκτήσει τον έλεγχο της ναυαρχίδας της ελληνικής οικονομίας που είναι ο τουρισμός.

Ήδη, όπως είναι γνωστό, η γερμανική TUI, με την οποία ήδη ανακοίνωσε συνεργασία η Fraport, διακινεί πάνω από το 50% του εισερχόμενου τουρισμού στην χώρα ενώ η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και το δίκτυο της Star Alliance στο οποίο συμμετέχει και η Aegean  είναι μέτοχος της Fraport έχοντας ένα 8,5% στο συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της τελευταίας.

Συνεπώς, ο έλεγχος του τουρισμού της χώρας δεν είναι υπόθεση εργασίας ούτε Θεωρίες Συνωμοσίας, αλλά βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και θα ενταθεί βραχυπρόθεσμα με την είσοδο των γερμανικών funds στην αγορά των κόκκινων δανείων που έχει ο ξενοδοχειακός τομέας ύψους 3 δις περίπου αλλά και στην διεκδίκηση του ποσοστού που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» των Αθηνών. Ήδη ανακοινώθηκε ότι σύμβουλος αποκρατικοποίησης είναι η γερμανική τράπεζα Deutsche Bank.

Η αποικιοκρατική σύμβαση με τη Fraport θα πρέπει να ακυρωθεί διότι όχι μόνο είναι προϊόν εκβιασμού αλλά επειδή εμποδίζει την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας και αφαιρεί σημαντικούς πόρους οι οποίοι μεταφέρονται στο γερμανικό δημόσιο. Η λύση είναι η δημιουργία ενός Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Αερολιμένων όπου τα κέρδη θα επανεπενδύονται στην ανάπτυξη των αεροδρομίων προς όφελος των τοπικών κοινοτήτων. Την ίδια στιγμή θα χρηματοδοτούνται τα ζημιογόνα αεροδρόμια των ακριτικών περιοχών τα οποία θα πρέπει να εξακολουθήσουν να εξυπηρετούν εθνικούς και κοινωνικούς σκοπούς χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού όπως συμβαίνει τώρα.

Χανιώτισσες και Χανιώτες

Σας καλούμε στην ανοικτή εκδήλωση με θέμα «Η κρίση στις αερομεταφορές, ο ρόλος της Fraport &  οι επιπτώσεις στην τοπική οικονομία» η οποία θα πραγματοποιηθεί την ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 20.30 μ.μ. στο ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΧΑΝΙΩΝ με ομιλητές τους Γεωργούλα Στρατή, Καθηγητή Εγκληματολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μέλος της Πρωτοβουλίας Αυτοδιοικητικών Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων-Μυτιλήνη τον  Ντούτσικο Λάμπρος, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Vrije των Βρυξελλών και μέλος της Πανελλαδικής Πρωτοβουλίας Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων-Κέρκυρα και τον Σκαμνάκη Αντώνη, Επ. Καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος της Ανοικτής Πρωτοβουλίας Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης»-Χανιά και συντονιστές  της συζήτησης την Πηγή Μπελώνη και τον  Σήφη Χιωτάκη».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση