iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017
ΘΡΑΝΙΟ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΑΞΗ ΣΧΟΛΕΙΟ

Πρώτο κουδούνι με χιλιάδες κενά στην Κρήτη


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχει αρχίσει... Το πρώτο κουδούνι για να αρχίσουν τα μαθήματα θα χτυπήσει την ερχόμενη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου. Το ερώτημα, όμως, είναι ένα: «Θα κάνουν όλα τα παιδιά κανονικά το μάθημά τους ή θα κυλήσει η χρονιά και θα περιμένουν εβδομάδες ή και... μήνες ακόμα το δάσκαλο ή τον καθηγητή τους να έρθει;».

Ερώτημα που για μια ακόμη φορά προκύπτει λόγω των εκατοντάδων κενών που από την έναρξη κιόλας της νέας σχολικής χρονιάς καταγράφονται τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσης σε όλη την Κρήτη, όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Στην Κρήτη τα κενά στα σχολεία αυτή τη στιγμή ξεπερνούν τα 2.393, και αυτά δίχως να έχουν υπολογιστεί όλοι οι νομοί και όλες οι βαθμίδες. Το τελικό νούμερο θα ξεπεράσει τις 3.000 κενές θέσεις, προκαλώντας αγανάκτηση στην εκπαιδευτική κοινότητα, που βλέπει και φέτος να χάνονται άπειρες ώρες διδασκαλίας, περιμένοντας εναγωνίως την κάλυψη των κενών.

Το πρόβλημα δυστυχώς, παρά τις εξαγγελίες του εκάστοτε υπουργού ότι η χρονιά θα ξεκινήσει χωρίς κενά, επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, αφού προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών δεν έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, με την "ομηρία" των αναπληρωτών να συνεχίζεται, αφού ακόμα δε γνωρίζουν ποιοι και πού θα διοριστούν, αλλά και με ποιο καθεστώς, και με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να δίνουν μεγάλο αγώνα προκειμένου να διεκδικήσουν την τοποθέτηση εκπαιδευτικών... Κατάσταση η οποία έχει φέρει στα όρια της υπομονής τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς αλλά και τους μαθητές. Και ένας Θεός... μάλλον ένας υπουργός μόνο ξέρει πότε και αν τα κενά θα καλυφθούν...


Τα κενά στο Ηράκλειο

Στο νομό Ηρακλείου οι κενές θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπολογίζονται σε πάνω από 1.000, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρίας Ρηγάκης, τα κενά σε εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, όπως και διαφόρων ειδικοτήτων (Ειδική Αγωγή, Μουσικό, Καλλιτεχνικό) εκτιμώνται σε περίπου 250. «Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου περιμένουμε ένα περίπου 70-80% των αναπληρωτών που χρειάζονται να έχουν τοποθετηθεί στις θέσεις τους έως το τέλος του μήνα. Όμως αυτό είναι λύση- "μπάλωμα", τη στιγμή που οκτώ χρόνια τώρα υπάρχει αδιοριστία. Κάθε χρόνο το πρόβλημα γιγαντώνεται, με την κατάσταση να φτάνει στα όριά της αν δεν υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί - ανάγκη που πλέον έχει γίνει επιτακτική», τόνισε σε δήλωσή του ο κ. Ρηγάκης, σημειώνοντας πως το σύστημα του δημόσιου σχολείου είναι αυτή τη στιγμή έτοιμο να καταρρεύσει.

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ηρακλείου τα λειτουργικά κενά, όπως υπολογίζονται, είναι 300 δάσκαλοι, 160 νηπιαγωγοί, 45 εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών, 45 γυμναστές, 55 εικαστικοί, 35 θεατρολόγοι, 38 εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, 28 Μουσικής, ενώ σημαντικά κενά υπάρχουν και στην παράλληλη στήριξη, τα οποία υπολογίζονται σε 239 δασκάλους και 20 νηπιαγωγούς. Αν προσθέσουμε και τα κενά που υπάρχουν στα Ειδικά Σχολεία, στα τμήματα ένταξης και στις τάξεις υποδοχής, ο αριθμός των 1.000 ξεπερνιέται κατά πολύ!


700 τα κενά Ρέθυμνο

Στις 31 Αυγούστου υπήρχαν συνολικά 278 κενές θέσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 430 θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συνεπώς, 708 καθηγητές, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί απαιτούνται να βρίσκονται στις θέσεις τους την ερχόμενη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου, πράγμα καθόλου σίγουρο, αφού οι πληροφορίες θέλουν έως τα μέσα της εβδομάδας να έχει τοποθετηθεί μερικό από το αναγκαίο προσωπικό, ενώ το υπόλοιπο αργότερα. Ειδικότερα, για τις ανάγκες Γυμνασίων, ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. της Π.Ε. Ρεθύμνου χρειάζεται να τοποθετηθούν άμεσα 6 θεολόγοι, 16 φιλόλογοι, 5 μαθηματικοί, 9 ειδικότητας Γαλλικής Γλώσσας, 6 Αγγλικής Γλώσσας, 3 Γερμανικής Γλώσσας, 7 Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, 2 οικονομολόγοι, 2 κοινωνιολόγοι, 12 Φυσικής Αγωγής, 2 Νομικών Επιστημών, 1 Ιατρικών Επαγγελμάτων, 2 γεωπόνοι, 4 Οικιακής Οικονομίας, 2 Μουσικής, 2 τοπογράφοι, 1 μηχανολόγος, 1 ηλεκτρολόγος, 1 Διοίκησης Επιχειρήσεων, 1 Μαιευτικής-Νοσηλευτικής, 1 Φυτικής Παραγωγής, 2 Κομμωτικής, 2 Οχημάτων, 2 βρεφονηπιοκόμοι, 7 Πληροφορικής, 10 φυσικοί, 10 χημικοί, 7 βιολόγοι, 2 γεωλόγοι, 60 καθηγητές παράλληλης στήριξης, 60 καθηγητές για τμήματα ένταξης, 20 για το ΕΕΕΕΚ και 10 για Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο.

Σε ό,τι αφορά τα Δημοτικά Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία χρειάζονται ακόμα 70 δάσκαλοι, 39 νηπιαγωγοί, 16 γυμναστές, 3 ειδικότητας Γαλλικής Γλώσσας, 18 Αγγλικής Γλώσσας, 6 Γερμανικής Γλώσσας, 21 Καλλιτεχνικών, 7 μουσικοί, 21 Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και 14 θεατρολόγοι. Επίσης στην παράλληλη στήριξη απαιτούνται 173 δάσκαλοι και 19 νηπιαγωγοί.


443 κενά στα Χανιά

Για 8η συνεχόμενη χρονιά τα σχολεία των Χανίων θα ανοίξουν χωρίς να γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού, τη στιγμή που υπάρχουν 443 κενά μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τα οποία αναγκαστικά θα καλυφθούν με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, συνεχίζοντας το καθεστώς εργασιακής "ομηρίας" και ανασφάλειας. Αντιστοίχως τεράστια είναι και τα κενά που καταγράφονται στο νομό Λασιθίου.


«Το υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να ολιγωρεί»

Το σοβαρό αυτό θέμα έχει προκαλέσει τις παρεμβάσεις της αντιπολίτευσης, με τη ΝΟΔΕ Ηρακλείου σε ανακοίνωσή της να τονίζει πως «οι δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, ότι η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει χωρίς ελλείψεις και προβλήματα, είναι κάθε άλλο παρά καθησυχαστικές για παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο Παιδείας εθελοτυφλεί μπροστά στα κρίσιμα προβλήματα που συσσωρεύονται στα σχολεία και εξακολουθεί να ολιγωρεί, χωρίς να ενεργεί τα δέοντα για να αντιμετωπίσει τα τεράστια προβλήματα που η αβλεψία της έχει δημιουργήσει».

«Να καλυφθούν έγκαιρα τα εκπαιδευτικά κενά και να λειτουργήσουν ομαλά όλα τα σχολεία» ζητά με ερώτησή του προς το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και ο γραμματέας της Κ.Ο. Δημοκρατικής Συμπαράταξης και βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου. Σημειώνοντας ότι «η κάλυψη των κενών στα σχολεία είναι ζωτικής σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία τους», ζητά απαντήσεις ως προς το τι προτίθεται να πράξει το υπουργείο έτσι ώστε να καλυφθούν έγκαιρα οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Και όλα αυτά ενώ πάγιο αίτημα του κλάδου συνεχίζει να αποτελεί, μεταξύ άλλων, η άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση, αίτημα όμως που... από το ένα αφτί των αρμοδίων μπαίνει και από το άλλο βγαίνει.

Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση