iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Χανιά: Τα προβλήματα των εκπαιδευτικών σε συνάντηση


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Το πρόβλημα των εκπαιδευτικών, κυρίως των αναπληρωτών, είναι το θέμα συνάντησης την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου του Προεδρείου του Συλλόγου Δασκάλων με τον δήμαρχο Χανίων, έπειτα από αίτημα του Συλλόγου.  

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο γραφείο του δημάρχου στις 11:30 π.μ.


Έναρξη σχολικής χρονιάς

Η νέα σχολική χρονιά αρχίζει με τη σκιά των μνημονιακών δεσμεύσεων της κυβέρνησης να πέφτει για μια ακόμη φορά βαριά πάνω στη Δημόσια Εκπαίδευση, αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί.  

Πιο αναλυτικά, αναφέρουν:

Για 8η συνεχόμενη χρονιά τα σχολεία θα ανοίξουν χωρίς να γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού. Τα τεράστια κενά θα καλυφθούν με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, συνεχίζοντας το καθεστώς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας για χιλιάδες συναδέλφους.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο και οι κατά τόπους διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προσπαθούν να στήσουν μηχανισμούς ακόμη μεγαλύτερης προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στις μνημονιακές περικοπές εξαφανίζοντας τα εκπαιδευτικά κενά, δημιουργώντας πλαστά πλεονάσματα εκπαιδευτικών, προωθώντας απολύσεις αναπληρωτών και αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών.

Προσπαθούν να προωθήσουν για μια ακόμη χρονιά την αξιολόγηση (με σαφή στόχο τις απολύσεις εκπαιδευτικών) και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, προσπαθώντας να πάρουν τη ρεβάνς για την ταπεινωτική ήττα τους από τους εκπαιδευτικούς στην αξιολόγηση των διευθυντών στις αρχές του καλοκαιριού.

Οι επιλογές του υπουργείου Παιδείας μέσα στο καλοκαίρι, με το ΠΔ 79 κινούνται σε κατεύθυνση υλοποίησης των επιταγών του ΟΟΣΑ για αύξηση αναλογίας μαθητών κατά τμήμα και μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Σε αυτή την κατεύθυνση λογοδοτούν μέτρα όπως η δυνατότητα που δίνεται στις διευθύνσεις όταν σε ένα τμήμα ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 25 να κατανέμουν τους μαθητές που πλεονάζουν σε όμορα σχολεία αντί να δημιουργηθεί δεύτερο τμήμα στο σχολείο.

Επίσης το πέρασμα της ευθύνης σύνταξης του ωρολογίου προγράμματος αποκλειστικά στο διευθυντή ή τον προϊστάμενο του σχολείου από το σύλλογο διδασκόντων, δίνει τη δυνατότητα να οδηγείται ο εκπαιδευτικός σε υποχρεωτική συμπλήρωση ωραρίου στο ολοήμερο ή σε άλλα σχολεία. Αυτό ανοίγει το δρόμο για καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και κάνει αυταρχικότερη τη δομή του σχολείου.

Για μια ακόμη χρονιά δεν προβλέπεται υπεύθυνος εκπαιδευτικός για το ολοήμερο τμήμα, με απρόβλεπτες συνέπειες όχι μόνο στο παιδαγωγικό έργο, αλλά και στην ασφάλεια των μαθητών, αφού κάθε μέρα θα διδάσκουν διαφορετικοί εκπαιδευτικοί, ανάλογα με το περίσσευμα ωρών που θα έχουν από το πρωινό πρόγραμμα, υπονομεύοντας έτσι τη σχέση δασκάλου - μαθητή και την εκπαιδευτική διαδικασία στο ολοήμερο πρόγραμμα, μετατρέποντάς το σε δημιουργική απασχόληση ή ακόμα και σε πρόγραμμα φύλαξης.

Η κυβέρνηση αρνείται για μια ακόμη χρονιά να θεσμοθετήσει τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, ενώ τα επαγγελματικά δικαιώματα των νηπιαγωγών τίθενται υπό αμφισβήτηση λόγω της προωθούμενης συγχώνευσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ηλικίες 0 έως 6 ως αποτέλεσμα των επικείμενων αναδιαρθρώσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Στο ίδιο μήκος κύματος και σε ό,τι αφορά στην ειδική αγωγή. Οι πιστώσεις για την παράλληλη στήριξη θα κυμανθούν γύρω στις 2.500 ενώ οι διαγνώσεις αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Και στον ευαίσθητο αυτό τομέα η κυβερνητική πολιτική θα επιτρέψει σε εκπαιδευτικούς που δεν διαθέτουν καμία, ή ελάχιστη επιμόρφωση στην ειδική αγωγή να υπηρετήσουν σε Ειδικά Σχολεία, Τμήματα ένταξης ή σε παράλληλη στήριξη μαθητών, υποβαθμίζοντας την παρεχόμενη εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή, για να αντιμετωπιστούν τα πλεονάσματα δασκάλων, που η πολιτική του ίδιου του Υπουργείου δημιούργησε.

Με άλλα λόγια και τη φετινή σχολική χρονιά, θα συνεχιστεί και θα ενταθεί η ίδια αντιεκπαιδευτική πολιτική υποβάθμισης της ειδικής αγωγής και των δομών της. Αυτό σηματοδοτεί και η ίδρυση αυτοτελών Σχολικών Περιφερειών των Τμημάτων Ένταξης με βάση το ΠΔ 79. Αντίστοιχα για τα Τμήματα Υποδοχής τα οποία για μια ακόμα φορά θα στελεχωθούν από τις πιστώσεις του ΕΣΠΑ ( ΖΕΠ), επισημαίνουμε ότι την προηγούμενη σχ. Χρονιά τοποθετήθηκε ένας δάσκαλος ανά 2 Σχολεία.

Για μια ακόμη χρονιά τα κριτήρια με τα οποία η πολιτική ηγεσία παίρνει αποφάσεις που αφορούν το μέλλον των παιδιών μας , δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά υπακούουν στις μνημονιακές πολιτικές διάλυσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η διεύθυνση ΠΕ Χανιών εφαρμόζοντας πλήρως και με συνέπεια τις κυβερνητικές εντολές εξαφανίζει κενά οργανικών θέσεων που υπάρχουν στα Χανιά. Αντί να υιοθετήσει τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις των εκπαιδευτικών για αναλογία εκπαιδευτικών/μαθητών στο 1/20 για τις μεγάλες τάξεις και 1/15 για νηπιαγωγείο και Α΄ και Β΄ Δημοτικού, αντί να υπερασπίσει το ολοήμερο απέναντι στην υποβάθμισή του, διεκδικώντας να τοποθετηθεί υπεύθυνος εκπαιδευτικός στο σύνολο των ολοήμερων και όχι μόνο στα ολιγοθέσια σχολεία περιορίζει τα κενά. Ελάχιστα ήταν τα πληθωρικά τμήματα που χωρίστηκαν (εμείς θα εξακολουθήσουμε να θεωρούμε ως πληθωρικό οποιοδήποτε τμήμα ξεπερνά τους 20 μαθητές).

Παρά τις αντιρρήσεις των εκπροσώπων του συλλόγου μας η Διεύθυνση υποβάθμισε λειτουργικά 2 απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία (Ασή Γωνιά και Ανώπολη), ανέστειλε δεύτερα τμήματα ένταξης σε σχολικές μονάδες που αποδεδειγμένα έχουν μεγάλο αριθμό μαθητών και ανέστειλε τη λειτουργία των νηπιαγωγείων Αγιάς, Βατολάκου, Κεραμειών λόγω «μικρού» αριθμού εγγραφών.

Τέλος ανέστειλε και τη λειτουργία του 24ου Νηπιαγωγείου Χανιών μετά τη μετακίνηση στο κτήριο του 16ου Δημ. Σχολείου εξαιτίας περικοπών των κονδυλίων για τη σχολική στέγη του Δήμου Χανίων. Αλήθεια με βάση ποια λογική, πέρα από τη σκληρή λογική των μνημονιακών περικοπών, καταδικάζεται ένα παιδί να κάνει καθημερινά μια διαδρομή 15 περίπου χιλιόμετρων προκειμένου να πάει στο προνήπιο;

Αυτές οι επιλογές έρχονται να προστεθούν στην περσινή μείωση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Χανιά κατά 100 με ευθύνη της Διεύθυνσης ΠΕ Χανίων.

Κενά εκπαιδευτικών

ΔΑΣΚΑΛΟΙ      105

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ      65

ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ & ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ      42 +98

ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗΣ & ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ      13+19

ΑΓΓΛΙΚΩΝ      8

ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ       4

ΓΑΛΛΙΚΩΝ      5

ΚΑΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ      31

Φ. ΑΓΩΓΗΣ      13

ΜΟΥΣΙΚΗΣ      18

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ      1

ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ      18

Φ. ΑΓΩΓΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ       1

ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ      2

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ      1

ΣΥΝΟΛΟ      443

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να σταθούμε όλοι εμπόδιο με τους αγώνες μας, και τη φετινή χρονιά, στα σχέδια της ΕΕ, του ΔΝΤ και του ΟΟΣΑ για διάλυση του Δημόσιου Σχολείου και τη μετατροπή του σε ένα φτηνό ευέλικτο σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς και όχι στις ανάγκες των μαθητών.

Αγωνιζόμαστε για το ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο, δωρεάν, υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού.

Ζητάμε:

• Την άμεση απόσυρση του ΠΔ 79 και των Υπουργικών Αποφάσεων για το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο.

• Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή, χωρισμός όλων των πληθωρικών τμημάτων σε όλα τα σχολεία.

• Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να διαμορφώσουν με ανοιχτές και δημοκρατικές διαδικασίες το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.

• Καλούμε τους γονείς και τις οργανώσεις του γονεϊκού κινήματος να μην αποδεχτούν πιθανές αναγκαστικές μετακινήσεις παιδιών.

• Όχι στην αξιολόγηση - αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό - αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών.

• Απόσυρση της Υπουργικής απόφασης για το Ενιαίου τύπου ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο.

• 14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με : Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα.

• Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 1/20 για το Δ. Σχολείο και 1/15 στο Νηπιαγωγείο και τις μικρές τάξεις

• Καμία απόλυση αναπληρωτή.

• Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.

• Απόδοση οργανικών θέσεων των ειδικοτήτων τώρα.

• Μείωση διδακτικής ύλης.

• Μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση