iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 19 Αυγούστου 2017
ΓΟΥΡΝΕΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ

Στα μισά του δρόμου το Γούρνες -Χερσόνησος


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Στα μισά του... δρόμου βρίσκεται ο δρόμος Γουρνών-Χερσονήσου, μήκους 9,1 χιλιομέτρων, που θα παραδίνεται ανακατασκευασμένος τμηματικά στην κυκλοφορία... αρχής γενομένης από ένα μεγάλο κομμάτι μήκους 5 χιλιομέτρων, που αναμένεται να είναι έτοιμο στις 30 Ιανουαρίου 2018.

Μέχρι τώρα έχει υλοποιηθεί το 50% του φυσικού αντικειμένου της εργολαβίας, ενώ πιο πίσω έχει μείνει το κομμάτι των γεφυρών στην περιοχή του Αποσελέμη.

Τα μαντάτα αυτά προκύπτουν από την απάντηση-ενημέρωση που έδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Ηγουμενίδη, γύρω από το σημαντικό έργο του ΒΟΑΚ. Το έργο με τίτλο "Κατασκευή διπλού κλάδου στο τμήμα του ΒΟΑΚ Γουρνών-Χερσονήσου" είναι μήκους 9,1 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση, 6 άνω διαβάσεις, 2 κοιλαδογέφυρες, καθώς και αρκετά τεχνικά έργα.

Πρόκειται για παρέμβαση βαρύνουσας σημασίας, αφού αφορά στο πλέον κυκλοφορούμενο οδικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα, με καθημερινές διελεύσεις, όπως είχαμε αποκαλύψει πριν λίγο καιρό με βάση τα επίσημα στοιχεία των νέων κυκλοφοριακών μετρήσεων του ΟΑΚ, 25.112 οχημάτων...

Απαντώντας σε σχετική επερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής ως προς το πού βρίσκεται το σημαντικό οδικό έργο, το υπουργείο παραθέτει επίσημο έγγραφο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης σχετικά με το στάδιο των εκτελούμενων εργασιών. Με το σχετικό έγγραφο του ΟΑΚ Κρήτης, το υπουργείο πληροφορεί τόσο για το ιστορικό των εργασιών του έργου, όσο και για την παρούσα πορεία επιτάχυνσης και ολοκλήρωσής του.

Αρχικά στην απάντηση αναφέρονται ενδεικτικά προβλήματα που εμπόδιζαν την εκτέλεση του έργου, μεταξύ των οποίων οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις λόγω αναβολών διεξαγωγής της δίκης για τον καθορισμό προσωρινών τιμών μονάδος, οι καθυστερήσεις λόγω ανασκαφικών ερευνών της Αρχαιολογίας - οι οποίες εξακολουθούν να εκτελούνται μέχρι και σήμερα - και η εκπόνηση, ο έλεγχος και η έγκριση των οριστικών μελετών.

Εν συνεχεία, παρουσιάζεται η σημερινή εικόνα του έργου με την εκτίμηση ότι έχει ολοκληρωθεί το 50% του συνολικού φυσικού αντικειμένου.

Πού ακριβώς βρισκόμαστε σε ό,τι αφορά τα επιμέρους μέτωπα της εργολαβίας;

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του ΟΑΚ Α.Ε.:

1. Όλες οι χωματουργικές εργασίες του έργου έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%.

2. Για την πλήρη κατασκευή των δύο κλάδων έχει ολοκληρωθεί άνω του 50% του φυσικού αντικειμένου και έχει δοθεί σε χρήση ο νότιος κλάδος του έργου, ενώ έχει αποσυμφορηθεί η βεβαρημένη κυκλοφορία επί της παλαιάς εθνικής οδού.

3. Η αναβάθμιση των Ανισόπεδων Κόμβων (Α/Κ) Γουρνών και Καστελίου στην περιοχή Χερσονήσου έχει ολοκληρωθεί περί το 70%.

4. Για την κατασκευή του Β' κλάδου επί της γέφυρας Αποσελέμη, μήκους 440 μ., έχει εκτελεστεί το 20% του έργου και για τη γέφυρα, μήκους 90 μ., περίπου το 50%.

5. Για την κατασκευή παράλληλων και κάθετων οδών στο μήκος που προβλέπει η εγκεκριμένη μελέτη, περίπου 15 χλμ., έχει ολοκληρωθεί το 50%.

Στο έγγραφο επισημαίνεται η παράταση του έργου που έχει δοθεί μέχρι τις 28/10/2018 και η τμηματική παράδοση σε χρήση των κατασκευασμένων τμημάτων, με την επισήμανση ότι «στο πλαίσιο αυτό καταβάλλεται κάθε προσπάθεια από την υπηρεσία προκειμένου ο ανάδοχος να παραδώσει σε χρήση 5 χλμ. αρτηρίας σε διπλό κλάδο μέχρι τις 30/1/2018 και ακολούθως το υπολειπόμενο τμήμα».

Επισημαίνεται ότι στην ερώτηση του Νίκου Ηγουμενίδη, την οποία προσυπογράφουν και οι βουλευτές Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης και Ιωάννης Μιχελογιαννάκης, τονιζόταν αφενός ότι το τμήμα αποτελεί κρίσιμο για τον τουρισμό της ανατολικής Κρήτης δρόμο, και αφετέρου η κομβική διασύνδεση με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, αλλά και η ανάγκη επιτάχυνσης των εργασιών.

Υπενθυμίζεται ότι στη συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα ο Νίκος Ηγουμενίδης με τον προϊστάμενο της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, Γιώργο Αγαπάκη, τέθηκε επί τάπητος η πορεία υλοποίησης των τμημάτων του ΒΟΑΚ, του δρόμου Ηρακλείου-Μεσαράς και των οδικών έργων της περιοχής της Χερσονήσου, τόσο ως προς την κατεύθυνση της άμεσης άρσης τεχνικών δυσκολιών όσο και της επιτάχυνσης-ολοκλήρωσης των έργων εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση