iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017
ΤΡΟΧΑΙΑ - ΕΚΚΛΗΣΑΚΙΑ - ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ - ΒΟΑΚ

Επί τάπητος η οδική ασφάλεια και οι μεταφορές στην ΕΕ


Οι νομοθετικές προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις οδικές μεταφορές, ζητήματα οδικής ασφάλειας, αλλά και αερομεταφορών, βρέθηκαν στο επίκεντρο του συμβούλιο υπουργών Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε χθες στο Λουξεμβούργο, υπό την προεδρία της Μάλτας.

Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.

Εγκρίνοντας τη Διακήρυξη της Βαλέτα για την Οδική Ασφάλεια, ο Έλληνας υπουργός, στην τοποθέτησή του, έδωσε έμφαση στη μείωση σε μηδενικό επίπεδο των τροχαίων ατυχημάτων στις πρόσφατες μεγάλες εξόδους εκδρομέων στη χώρα μας, την οποία απέδωσε στην παράδοση σε χρήση των νέων ασφαλών δικτύων οδικών υποδομών και τόνισε ότι αυτές θα πρέπει να αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για όλες τις χώρες της ΕΕ.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Σπίρτζης ζήτησε να υπάρξει επιπλέον χρηματοδότηση για το εθνικό οδικό δίκτυο της Ελλάδας, ειδικά για τις τουριστικές περιοχές.

Η ελληνική πλευρά εξέφρασε, επίσης, τη στήριξή της στις νομοθετικές προτάσεις της Επιτροπής για το λεγόμενο «Οδικό Πακέτο», επισημαίνοντας παράλληλα την αναγκαιότητα ρύθμισης αμφιλεγόμενων ζητημάτων, όπως οι κανόνες για την ασφάλεια των εργαζομένων και την προστασία των δικαιωμάτων τους, οι έξυπνοι ταχογράφοι, η υποχρέωση εγκατάστασης και χρήσης GPS για βαριά οχήματα μεγαλύτερα των 3,5 τόνων για να αντιμετωπιστεί το λαθρεμπόριο, η παράνομη μετακίνηση προσφύγων ή τα φαινόμενα trafficking.

Όπως τόνισε ο Έλληνας υπουργός, αυτά τα επίμαχα θέματα οδικών μεταφορών θα πρέπει να τύχουν ενιαίας ρύθμισης. Ζήτησε να θεσμοθετηθεί τοποθέτηση ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων παντού, ωστόσο, η χρέωση χρήσης του οδικού δικτύου αποτελεί εθνική αρμοδιότητα, καθώς το κάθε κράτος θα πρέπει να αποφασίζει με βάση την απόσταση, τον χρόνο χρήσης της υποδομής ή συνδυασμό των δύο.

Ωστόσο, διαφώνησε με την απελευθέρωση των ενδομεταφορών (cabotage) και της απόσπασης εργαζομένων, σημεία που προβληματίζουν ιδιαίτερα τον κλάδο στην Ελλάδα.

Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, εφόσον υπήρχαν ενιαία φορολόγηση, ενιαία επιτόκια δανεισμού επιχειρήσεων και ενιαίες αμοιβές, δεν θα υπήρχε λόγος να θεσπισθούν τέτοιες νομοθετικές προτάσεις. «Αυτά για πολλούς ίσως να θεωρούνται ουτοπία, θα έπρεπε, όμως, να είναι το όραμα μίας ενιαίας και δίκαιης Ευρώπης», σημείωσε ο υπουργός.

Επί του Οργανισμού Αεροπορικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA), στην παρέμβασή του, ο κ. Σπίρτζης τοποθετήθηκε υπέρ της πολιτικής συμφωνίας της Γενικής Προσέγγισης, «η οποία φαίνεται να μη γίνεται σεβαστή από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά τους τριλόγους, ευχαριστώντας την προεδρία της Μάλτας που παρέμεινε προσηλωμένη σε αυτήν και προτρέποντας την επερχόμενη προεδρία της Εσθονίας να ακολουθήσει την ίδια κατεύθυνση».

Απέκλεισε, χαρακτηρίζοντας «κόκκινη γραμμή», περαιτέρω μεταβιβάσεις αρμοδιοτήτων από την Εθνική Αρχή πέραν των προβλεπόμενων από τη Γενική Προσέγγιση.

Ομοίως αρνητικά τοποθετήθηκε για προηγούμενη διαπίστευση της Εθνικής Αρχής από τον Οργανισμό, αφού και τα δύο οδηγούν σε αποδυνάμωση του ρόλου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αποδεκτό από την Ελλάδα.

Επί της δέσμης προτάσεων «ανοιχτή και συνδεδεμένη Ευρώπη», ο υπουργός άσκησε κριτική στις πολιτικές της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, οι οποίες οδήγησαν σε μαρασμό ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, με αποτέλεσμα την αλματώδη ανάπτυξη αερομεταφορέων τρίτων χωρών.

Τάχθηκε, μεν, υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού στον τομέα, ωστόσο, διευκρίνισε ότι το ρυθμιστικό πεδίο της νέας νομοθετικής πρότασης θα πρέπει να εκτείνεται σε τομείς αποκλειστικής αρμοδιότητας της ΕΕ και όχι σε δικαιώματα κίνησης που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των κρατών-μελών.

Οι διμερείς αεροπορικές συμφωνίες της Ελλάδας με τρίτες χώρες δεν είναι αρμοδιότητα της ΕΕ, διευκρίνισε ο υπουργός.

Σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές για τη ρύθμιση του δικαιώματος απεργίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, που περιλαμβάνονται στην ίδια δέσμη μέτρων, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι ρύθμιση δικαιώματος απεργίας οιουδήποτε κλάδου εργαζομένων αντίκειται στον ευρωπαϊκό πολιτικό πολιτισμό, ο οποίος παραδοσιακά το προστατεύει.

ΑΠΕ - ΜΠΕ

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση