iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017
ΕRASMUS ΧΑΝΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ

Αξέχαστες στιγμές στα Χανιά για ξένους εκπαιδευτικούς


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Mε επιτυχία έληξαν οι εργασίες της 3ης διεθνικής συνάντησης στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+/KA2 με τίτλο "Quality - 3C Child (cheerful, courageous, creative child)? που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά από 3 έως 5 Απριλίου 2017.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με το δελτίο τύπου:

Στις 3 Απριλίου, αντιπροσωπείες εκπαιδευτικών από διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Εσθονίας, της Κροατίας ,της Πορτογαλίας και της Λετονίας επισκέφθηκαν τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και στη συνέχεια έκαναν εθιμοτυπική επίσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων. Εκεί ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Βουλγαράκης τους υποδέχθηκε θερμά και συνομίλησε μαζί τους για θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση, στην ιστορία του νησιού μας αλλά και για το κοινό μας σπίτι, την Ευρώπη και το μέλλον της.

Στη συνέχεια οι αντιπροσωπείες μετέβησαν στο χώρο του 2ου Νηπιαγωγείου Χανίων, για να παρακολουθήσουν ένα από τα δυο (2) εκπαιδευτικά προγράμματα (study tours) που συμπεριλαμβανόταν στον προγραμματισμό της διεθνικής συνάντησης στα Χανιά. Συγκεκριμένα η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου κ. Ελένη Βρετουδάκη με τη συμμετοχή των νηπίων του τμήματός της, έκανε μια μικροδιδασκαλία με θέμα την «Ανάπτυξη των αφηγηματικών δεξιοτήτων μέσω της αναδιήγησης των ιστοριών» χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα παιδαγωγικά υλικά και εκπαιδευτικά μέσα. Στον ίδιο χώρο παρευρέθηκαν ο Δ/ντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Εμμανουήλ Μηλιαράκης, η Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής κ. Πόπη Κασωτάκη-Ψαρουδάκη και μέλη των δυο παιδαγωγικών ομάδων της ελληνικής συμμετοχής στο σχέδιο. Στη συνέχεια η Σχολική Σύμβουλος συντόνισε τη διαδικασία αναστοχασμού και ανατροφοδότησης των ομάδων σχετικά με την παραπάνω μικροδιδασκαλία.

Η επίσκεψη έκλεισε με μια τελετή γεμάτη μουσική όπου οι μικροί μαθητές με τη συνοδεία της κιθάρας του κ. Αντωνακόπουλου, γονέα νηπίου, τραγούδησαν σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη από τη συλλογή «Ο ήλιος ο Ηλιάτορας», το τραγούδι «Γεια σου κύριε Μενεξέ» και η μικρή Κατερίνα Καλαϊτζάκη έπαιξε βιολί ενώπιον όλων των ξένων επισκεπτών. Κατά την αποχώρησή τους οι εκπαιδευτικοί δέχθηκαν δώρα, όπως κηραλοιφή και ανθοδέσμες φτιαγμένες από βότανα και λουλούδια του σχολικού κήπου, μιας και πρόκειται πρωτίστως για ένα οικολογικό νηπιαγωγείο όπου τα νήπια μαθαίνουν από την πρώτη κιόλας μέρα πώς να φροντίζουν το περιβάλλον και τον κήπο του σχολείου τους. Έπειτα ακολούθησε μια οργανωμένη ξενάγηση με σκοπό τη γνωριμία της παλιάς πόλης των Χανίων και της ιστορίας της στο βάθος των αιώνων. Επίσης μετά το γεύμα πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες της πρώτης ημέρας της διεθνικής συνάντησης στην αίθουσα «Δίλοβο», στο ΚΑΜ.

Την επόμενη ημέρα, 4 Απριλίου, οι αντιπροσωπείες επισκέφτηκαν το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων που είναι ο δεύτερος συμμετέχων οργανισμός, από ελληνικής πλευράς, στο ευρωπαϊκό σχέδιο μαζί με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και συνδιοργανωτής της διεθνικής αυτής συνάντησης στα Χανιά. Εκεί εκπαιδευτικοί, γονείς νήπια και ο δ/ντής του 11ου Δ.Σ (στους χώρους του οποίου στεγάζεται το Νηπιαγωγείο) τους υποδέχθηκαν με ένα θερμό καλωσόρισμα κάτω από τους ήχους κρητικών μουσικών οργάνων και κρητικών τραγουδιών τόσο από μαθητές όσο και από καθηγητές του Μουσικού Σχολείου. Οι χορευτές και οι χορεύτριες του Πολιτιστικού Συλλόγου «Βιγλάτορες», χόρεψαν με επιδεξιότητα και λεβεντιά, κρητικούς παραδοσιακούς χορούς, ενθουσιάζοντας τους παρευρισκόμενους. Έπειτα γονείς από τη θεατρική ομάδα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 11ου Νηπιαγωγείου και του 11ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων παρουσίασαν ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Σ. Εξυπερί «Ο μικρός πρίγκιπας» σε θεατρική διασκευή, αναδεικνύοντας έτσι την κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ των γονέων με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν από την νηπιαγωγό κ. Ελένη Βλησίδη, μια μικροδιδασκαλία για τους γραφικούς οργανωτές και ειδικότερα για το διάγραμμα Venn, στο πλαίσιο σχεδιασμού μιας διαφοροποιημένης προσέγγισης της γνώσης και ειδικότερα της διαφοροποίησης της επεξεργασίας της πληροφορίας. Συγκεκριμένα από τη μαθησιακή περιοχή των φυσικών επιστημών, τα νήπια με τη διαμεσολάβηση της νηπιαγωγού προσπάθησαν να διακρίνουν τα μορφολογικά και άλλα βασικά χαρακτηριστικά των πουλιών και των εντόμων και να επεξεργαστούν τις πληροφορίες με τη βοήθεια του γραφικού οργανωτή Venn. Ακολούθησε μικρής κλίμακας επιμόρφωση από τη Σχολική Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής κ. Πόπη Κασωτάκη-Ψαρουδάκη ενώ καθ όλη τη διάρκεια των εργασιών της επιμορφωτικής συνάντησης ήταν παρόντες γονείς νηπίων, παρέχοντας κάθε είδους βοήθεια στους συμμετέχοντες.

Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας η Αδελφότητα της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής Χανίων, προσέφερε φιλοξενία στους ξένους επισκέπτες μας με την παροχή ενός γεύματος υψηλής ποιότητας και την προσφορά ενός μικρού δώρου (σαπουνιού) από τα υπέροχα βιολογικά προϊόντα που παράγουν οι ίδιες ενώ παράλληλα  παρακολουθήσαν και μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση στους χώρους της Μονής. Το ίδιο απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του 11ου Δημοτικού Σχολείου, συνεχίστηκαν οι εργασίες για τις ανάγκες υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος .

Την τελευταία ημέρα, 5 Απριλίου, ολοκληρώθηκαν στο ΚΑΜ οι εργασίες της 3ης διεθνικής συνάντησης του προγράμματος, έγινε η απαραίτητη διαμορφωτική αξιολόγηση από τους συμμετέχοντες σχετικά με την επίτευξη των στόχων της συνάντησης και σχεδιάστηκαν προσεκτικά τα επόμενα βήματα μέχρι το Συνέδριο στην Εσθονία, τον Ιούνιο του 2018. Στη συνέχεια η αρχαιολόγος κ. Ευτυχία Πρωτοπαπαδάκη προσέφερε στους εκπαιδευτικούς μια ενδιαφέρουσα και περιεκτική ξενάγηση τόσο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων όσο και στην αρχαιολογική Ανασκαφή της Κυδωνίας, στο παλιό λιμάνι.

Κλείνοντας μπορούμε να πούμε ότι πέρα από την επιτυχή υλοποίηση των στόχων αυτής της διεθνικής συνάντησης που έλαβε χώρα στα Χανιά, οι ξένοι συμμετέχοντες απόλαυσαν το υψηλό επίπεδο της κρητικής φιλοξενίας που ήταν αποτέλεσμα μιας εξαιρετικής συνεργασίας και ευγενικής προσφοράς φορέων, οργανισμών και προσώπων.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση