iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017
ΛΙΜΑΝΙ

Λιμάνι: Από το "χρυσό" μεροκάματο, στους μισθούς πείνας


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Οργιάζει η ανασφάλιστη εργασία στο χώρο του λιμανιού του Ηρακλείου, γεγονός που προκαλεί παρεμβάσεις και συζητήσεις μεταξύ του Εργατικού Κέντρου και του Οργανισμού Λιμένος. Μικρές ναυτιλιακές εταιρείες, ευτυχώς χωρίς να έχουν σχέση με την Κρήτη, εκμεταλλεύονται εργαζόμενους, ενώ δε λείπουν και τα κρούσματα "μαύρης" εργασίας στο τιμόνι μιας νταλίκας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφαλή διακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Την ίδια ώρα, επαγγέλματα που κάποτε εξασφάλιζαν καλά μεροκάματα στο λιμάνι, τώρα "φυτοζωούν", με τους συνδικαλιστές να ζητούν από τις λιμενικές Αρχές να βρίσκονται στο πλευρό των ανθρώπων αυτών και να στηρίζουν τη δουλειά τους, αξιοποιώντας τις όποιες δυνατότητες για αύξηση της απασχόλησης. Κάποτε οι λιμενεργάτες, οι λεμβούχοι και άλλοι άνθρωποι που δούλευαν σκληρά στο χώρο του λιμανιού, μέσα και έξω από τα πλοία, είχαν να το λένε για τα καλά μεροκάματα και τα "τυχερά" που είχαν, αφού ανθούσε το εμπόριο και υπήρχε και αναβρασμός από τη μαζική μετακίνηση του κόσμου και τα ταξίδια που γίνονταν από και προς το Ηράκλειο. Σήμερα όμως, τα μεροκάματά τους είναι... πείνας. Και σαν να μην έφτανε αυτό, υπάρχουν και τα κρούσματα της ανασφάλιστης εργασίας.


Οδηγοί ανασφάλιστοι

Ο πρόεδρος του ΕΚΗ Στέλιος Βοργιάς επισκέφτηκε προχθές το διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Απόλλωνα Φιλιππή και του κατήγγειλε όργιο ανασφάλιστης εργασίας, σε εργασίες που γίνονται μέσα στο λιμάνι.

«Για παράδειγμα», όπως εξηγεί ο συνδικαλιστής μιλώντας στην εφημερίδα "Νέα Κρήτη", «οδηγοί σε νταλίκες, όπου παρατηρείται μια παραβατικότητα σε ό,τι αφορά την ανασφάλιστη εργασία. Μπαίνουν στο λιμάνι για να πάρουν ασυνόδευτα κοντέινερ ή να φορτώσουν το κοντέινερ και να φύγουν. Ή ακόμη πολλές φορές και να ταξιδέψουν κανονικά».

Στο σημείο αυτό, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου λέει ότι «έχει βρεθεί σε έλεγχο αλλοδαπός και χωρίς το σχετικό, επαγγελματικό δίπλωμα, εκτός του λιμανιού όμως». Εδώ όμως προκύπτουν και ζητήματα ασφάλειας του λιμανιού. «Ο οποιοσδήποτε δεν μπορεί να μπαίνει στο λιμάνι οδηγώντας και μια νταλίκα. Και μην ξεχνάμε ότι μια νέα μορφή τρομοκρατίας είναι να παίρνει κάποιος το φορτηγό και να "σαρώνει". Έρχονται τόσα κρουαζιερόπλοια. Ποιος κάνει τον έλεγχο, για να ξέρουμε ποιος ανά πάσα στιγμή οδηγεί ένα βαρύ όχημα στο χώρο του λιμανιού;», διερωτάται εύλογα ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου.

Αλλά ας μην πάμε αμέσως σε αυτό το τρομακτικό ζήτημα. Όπως λέει ο Στέλιος Βοργιάς, «ένα εργατικό ατύχημα να γίνει, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι θα υπάρξει μεγάλο θέμα»...


Λιμενεργάτες-λεμβούχοι

Ο κ. Βοργιάς μάς μετέφερε όμως και μια κατάσταση δραματική που επικρατεί πλέον στα επαγγέλματα του λιμανιού, όπως των λιμενεργατών και των λεμβούχων.

«Έχουμε κρούσματα με μικρές ναυτιλιακές εταιρείες εκτός Κρήτης, που τους έχουν απλήρωτους. Ο κ. Φιλιππής υποσχέθηκε ότι θα κάνει παρέμβαση σε αυτές τις εταιρείες για να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους απέναντι στους εργαζόμενους», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στην εφημερίδα μας ο Στέλιος Βοργιάς.

Εξάλλου, το Εργατικό Κέντρο ζήτησε την παρέμβαση προς την κατεύθυνση αυτή και του λιμενάρχη Ηρακλείου κ. Σαϊτάκη, ο οποίος έδειξε ενδιαφέρον και δεσμεύτηκε ότι θα βοηθήσει.

«Μιλάμε για κλάδους όπου επικρατούν πια μεροκάματα και μισθοί πείνας. Διότι και τα πλοία που έρχονται πια έχουν λιγοστέψει. Αλλά έχουν λιγοστέψει και οι τόνοι που φορτοεκφορτώνονται, για την πληρωμή των λιμενεργατών, που κάποτε πληρώνονταν πολύ καλά στις φορτοεκφορτώσεις που έκαναν στο χώρο του λιμανιού».

Στο σημείο αυτό, ο συνδικαλιστής εκφράζεται θετικά για την ανταπόκριση των αρμόδιων Αρχών: «Η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίσαμε ένα έντονο ενδιαφέρον από τον πρόεδρο του ΟΛΗ κ. Φιλιππή, όσο και από το λιμενάρχη Ηρακλείου κ. Σαϊτάκη». Ο κ. Φιλιππής, εξάλλου, απάντησε στο ΕΚΗ ότι θα συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις στην πάταξη της φοροδιαφυγής και της "μαύρης" εργασίας στο λιμάνι και μάλιστα πήρε την πρωτοβουλία να καλέσει τους εκπροσώπους των εταιρειών σε συνάντηση, παρουσία και του Εργατικού Κέντρου, για να τεθούν από κοινού επί τάπητος τα ζητήματα αυτά.

Όσο για τους ελέγχους στο λιμάνι, χρειάζονται μικτά κλιμάκια. «Για να σταματήσεις μια νταλίκα και να ελέγξεις τον οδηγό», όπως εξηγεί ο κ. Βοργιάς, «δε φτάνει μόνο η παρουσία του Εργατικού Κέντρου και της Επιθεώρησης Εργασίας. Θέλει μικτό κλιμάκιο. Είτε με το Λιμεναρχείο, αν αφορά στο λιμάνι, είτε με την Τροχαία Ηρακλείου, αν αφορά σε ελέγχους εκτός λιμανιού». Στο σημείο αυτό, ο κ. Βοργιάς εκθειάζει το λιμενάρχη Ηρακλείου κ. Σαϊτάκη, που έδειξε ενδιαφέρον τόσο για τους ελέγχους, όσο και για την επίλυση των υπόλοιπων προβλημάτων που απασχολούν τους εργαζόμενους του λιμανιού.


14 για αρχή...


Έχουν δρομολογηθεί προσλήψεις

Στο μεταξύ, έχουν δρομολογηθεί προσλήψεις στο χώρο του λιμανιού, όπως είπε στο ΕΚΗ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Απόλλων Φιλιππής. Οι προσλήψεις αφορούν σε πέντε χειριστές, ένα διοικητικό και σε λοιπές ειδικότητες εργαζομένων, μέσα από μια απόφαση που έχει υπογραφεί.

«Έχουν υπογραφεί 14 προσλήψεις. Απλά περιμένουμε τις λεπτομέρειες για τις ειδικότητες, προκειμένου να εκδοθεί η προκήρυξη», καταλήγει ο συνδικαλιστής, μεταφέροντας τις διαβεβαιώσεις επίσης για ενίσχυση στο χώρο του λιμανιού και της ασφάλειας, για την αποτροπή δυσάρεστων καταστάσεων, ανά πάσα στιγμή, στο μέλλον.

Ρεπορτάζ: Χριστόφορος Παπαδάκης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση