iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017
εφημεριδες

Μπαίνει Barcode για τον έλεγχο στις πωλήσεις των εφημερίδων


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Στην άμεση καθιέρωση ειδικού barcode για τον έλεγχο των κυκλοφοριών των εφημερίδων προχωρά η κυβέρνηση: Ο έλεγχος του αριθμού των πωλήσεων των έντυπων μέσων θα επιτυγχάνεται έτσι σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτύου.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, στόχος της εν λόγω πρωτοβουλίας είναι να επιτευχθεί η διαφάνεια στα έντυπα ΜΜΕ. Ειδικότερα, μέσα από την αποτύπωση σε πραγματικό χρόνο των επίσημων στοιχείων των πωλήσεων των εφημερίδων, το υπουργείο στοχεύει στη δυναμική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, αλλά και της αλλοίωσης των στοιχείων πωλήσεων. Η διαφάνεια στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι πολύ σημαντική, δεδομένου ότι, βάσει των στοιχείων κυκλοφορίας των εφημερίδων, διανέμεται τόσο η κρατική διαφήμιση, όσο και συνολικά οι διαφημιστικές δαπάνες.

Η συγκρότηση της προκήρυξης του διαγωνισμού για τον εξοπλισμό και το λογισμικό των συσκευών του συστήματος, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, βρίσκεται στα τελευταία στάδια και θα προχωρήσει πολύ γρήγορα, καθώς σύμφωνα με τον προγραμματισμό αναμένεται μέσα στο επόμενο δεκαήμερο. Διευκρινίζεται ότι οι συσκευές που θα καταγράφουν τις πωλήσεις θα βρίσκονται σε όλα τα σημεία πώλησης Τύπου, ενώ το κόστος τους θα το αναλάβει το Δημόσιο, μέσω χρηματοδότησης ΕΣΠΑ. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια ότι οι πωλητές θα προμηθεύονται τον εν λόγω εξοπλισμό δωρεάν, χωρίς κανένα κόστος.

Τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων των εντύπων μέσων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται, εκτός από τις εφημερίδες, και τα περιοδικά, θα συγκεντρώνονται κάθε μέρα στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ) και θα ανακοινώνονται σε ημερήσια βάση. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι τα στοιχεία θα καταγράφονται συνολικά, ανά τίτλο εφημερίδας ή περιοδικού, και δε θα αφορούν τις κατά τόπους πωλήσεις τους. Αξίζει να προσθέσουμε, εξάλλου, ότι στις επόμενες κινήσεις του υπουργείου περιλαμβάνεται η ρύθμιση για τις μετρήσεις της ακροαματικότητας στα ραδιόφωνα και της τηλεθέασης στα κανάλια.


Τι προβλέπει η ρύθμιση

Σύμφωνα με πηγές του αρμόδιου υπουργείου, η δημιουργία on line Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης και Πώλησης Εντύπων (εφημερίδων και περιοδικών) με barcode από τα σημεία πώλησης «θα εξασφαλίσει επιτέλους τη διαφάνεια στις κυκλοφορίες, θα εξαλείψει τις κακοδαιμονίες του παρελθόντος και του παρόντος και θα διασφαλίσει πρόσβαση στη διαφημιστική αγορά, ανάλογη με την πραγματική απήχηση του κάθε εντύπου».

Σύμφωνα με τα σημερινά στοιχεία, η συγκεκριμένη αγορά απαρτίζεται - κατά προσέγγιση - από 2 πρακτορεία διανομής, 125 υποπρακτορεία και 8.000 σημεία πώλησης Τύπου. Επίσης, υπάρχουν, κατά μέσο όρο, 100 τίτλοι εντύπων που διανέμονται καθημερινά. Συνολικά διατίθενται κάθε μέρα 500.000 έντυπα, από τα οποία επιστρέφονται τα 300.000.

ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ


«Στόχος η πλήρης διαφάνεια»

Πηγές του υπουργείου επισημαίνουν ότι είναι πρακτικά αδύνατος ο έλεγχος των πραγματικών πωλήσεων των εφημερίδων και περιοδικών από τα σημεία πώλησης, ακριβώς εξαιτίας της απουσίας ενός Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης όλων των εντύπων, αλλά και της απουσίας on line επικοινωνίας με όλα τα σημεία πώλησης. Υπογραμμίζουν, εξάλλου, ότι ένα τέτοιο σύστημα είναι απαραίτητο, αφενός για να ενσωματώσει τις ανάγκες των σημείων πώλησης, και αφετέρου για να προσφέρει αξιόπιστες και πιστοποιημένες πληροφορίες σχετικά με τις πραγματοποιούμενες πωλήσεις.

Προτεραιότητα του project είναι να εστιάσει στη συνολική εικόνα και, παράλληλα, να αναπτύξει την απαραίτητη υποδομή για τη διαδικασία "track & trace" των εντύπων, καθώς και για την επεξεργασία των επιστροφών, ώστε να υπάρξει πλήρης διαφάνεια καθ' όλη τη διαδικασία διακίνησης των εντύπων. Βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να πληροί, λοιπόν, το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης και Πώλησης Εντύπων είναι ο έλεγχος της διανομής, των πωλήσεων, των επιστροφών, αλλά και η αυτόματη σύγκριση διανομής και επιστροφής των εντύπων.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση