iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 05 Δεκεμβρίου 2016
Στρες άγχος διατροφή

Άγχος και διατροφή: Πώς συνδέονται;


Όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν πως το άγχος είναι η ψυχική νόσος του καιρού μας αλλά και εμείς οι ίδιοι μπορούμε να φθάσουμε σε ένα παρόμοιο συμπέρασμα παρατηρώντας τον στενό μας κύκλο, την οικογένεια μας ακόμα τον ίδιο μας τον εαυτό.

Ακριβώς, λοιπόν, επειδή μιλάμε για μία κατάσταση που βιώνει μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού κατά περιόδους ή και σε μόνιμη βάση υπάρχουν πολλές επιλογές θεραπείας και αντιμετώπισης του άγχους. Δυστυχώς όμως, ελάχιστοι άνθρωποι ζητούν βοήθεια για να πολεμήσουν το άγχος καθώς το θεωρούν αναμενόμενο και δεδομένο κομμάτι της ζωής.

Υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες ευ ζην, που είμαι σίγουρη πως έχετε διαβάσει στο παρελθόν, οι οποίοι ανακουφίζουν στην πραγματικότητα, εφόσον τηρούνται. Για παράδειγμα η μείωση κατανάλωσης καφέ και αλκοόλ, η επαρκής κατανάλωση νερού και η ισορροπημένη διατροφή είναι τρόποι που θα βοηθήσουν το σώμα μας να ισορροπήσει τα επίπεδα άγχους.

Υπάρχουν όμως συγκεκριμένες ουσίες που υπάρχουν στις τροφές οι οποίες έχουν πολύ θετική επίδραση στον οργανισμός μας.

Για παράδειγμα:

• Τα πράσινα, φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, οι ξηροί καρποί και τα τρόφιμα ολικής άλεσης είναι πλούσια σε μαγνήσιο • Ο σολομός, η σαρδέλα και ο λιναρόσπορος προσφέρουν Ω-3 λιπαρά τα οποία βοηθούν τα συμπτώματα κατάθλιψης • Τα αυγά, το μοσχάρι και τα μύδια είναι πλούσια σε ψευδάργυρο• Τα αβοκάντο και τα αμύγδαλα εκτός από ότι προσφέρουν ωφέλιμα λιπαρά είναι εξαιρετικές πηγές βιταμινών Β


Το άγχος έχει συνδεθεί με μειωμένα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο σώμα μας, οπότε εμπλουτίζοντας την διατροφή μας με πλούσια αντιοξειδωτικά θα βοηθήσουμε τόσο τη σωματική μας υγεία όσο και την ψυχική. Τροφές με αντιοξειδωτική δράση:

• Φρούτα: μήλα, κεράσια, δαμάσκηνα• Ξηροί καρποί: καρύδια• Λαχανικά: μπρόκολο, σπανάκι, αγκινάρες• Μπαχαρικά: ginger, κουρκουμάς

Οι παραπάνω τροφές είναι ένα πρώτο και εύκολο βήμα απέναντι στα συμπτώματα του άγχους, δεν αποτελούν αυτόνομη μέθοδο θεραπείας ούτε και θα έπρεπε να περιμένουμε πως θα λύσουν τα προβλήματα μας και τους παράγοντες που μας προκαλούν stress. 

Όπως δεν παίρνουμε αψήφιστα την σωματική μας υγεία έτσι πρέπει και με την ψυχική μας υγεία η οποία βάλλεται από το άγχος σε καθημερινή βάση. Ησχέση που έχουμε με το φαγητό και το πώς επηρεάζει τα συναισθήματα μας είναι εξαιρετικής σημασίας και στο μέλλον έχουμε να μάθουμε πολλές πληροφορίες.

Πηγή: mustonline.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση