iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016
Έκθεση χρόνος

"Χρόνος Διάφανος" στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Έκθεση με τίτλο «Χρόνος Διάφανος - Πρωτότυπες κινηματογραφικές αφίσες 1950-2000» από το αρχείο του Λεωνίδα Κακάρογλου παρουσιάζεται στις 31 Οκτωβρίου στην Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων.

Διάρκεια έκθεσης:

Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016 - Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017


Σύντομη περιγραφή:

Η έκθεση, μέσω της κινηματογραφικής αφίσας, διατρέχει την ιστορία του κινηματογράφου, παρουσιάζοντας διεθνείς και ελληνικές ταινίες που ξεχώρισαν στην περίοδο 1950-2000. Καταβλήθηκε προσπάθεια ώστε οι πρωτότυπες αφίσες που εκτίθενται να παρουσιάζουν εικαστικό ενδιαφέρον, όχι μόνο για το σινεφίλ κοινό.

Για παράδειγμα, παρουσιάζονται αφίσες από τις ταινίες του Αλέν Ρενέ, η Ζωή είναι ένα Ρομάντζο και ο Θείος μου από την Αμερική, σχεδιασμένες από τον μεγάλο δημιουργό Ένκι Μπιλάλ, καθώς και αφίσες των ταινιών Όλγα Ρόμπαρτς του Χρήστου Βακαλόπουλου, σχεδιασμένη από τον Αλέξη Κυριτσόπουλο, και Ράδιο Μόσχα του Νίκου Τριανταφυλλίδη, σχεδιασμένη από τον Δημήτρη Αρβανίτη.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης προβάλλονται επιλεγμένες ταινίες των οποίων οι αφίσες φιλοξενούνται στον εκθεσιακό χώρο, λαμβάνουν χώρα ποικίλες και ενδιαφέρουσες παράλληλες εκδηλώσεις (μουσική, εργαστήρια, δραστηριότητες) και παρουσιάζονται ενδιαφέροντα εκθέματα από την ιστορία του κινηματογράφου.

Φιλοδοξία και ευχή μας είναι, όσοι και όσες την επισκεφθούν, να κάνουν αμέσως την επόμενη επίσκεψή τους σε ένα σινεμά.


Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα του Λεωνίδα Κακάρογλου:

Ο Λεωνίδας Κακάρογλου γεννήθηκε στα Χανιά τον Ιούλιο του 1952. Ασκεί το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού ενώ εκ παραλλήλου ασχολείται συστηματικά με τη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο.

Διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΛΕΣΧΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ και της εταιρείας STUDIO ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΥΚΛΩΜΑ, στην Αθήνα. Η  ενασχόλησή του με τον κινηματογράφο ξεκινάει από το 1975 όταν, ως μέλος του Πολιτιστικού Γραφείου του  Ε.Μ.Π.  και στη συνέχεια ως μέλος της Κινηματογραφικής Λέσχης  Χανίων του Φιλολογικού Συλλόγου ο «Χρυσόστομος», οργανώνει προβολές  και δημόσιες συζητήσεις. Λίγο αργότερα ιδρύει τον «Κινηματογραφικό Όμιλο Χανίων» και οργανώνει προβολές στο φρούριο Φιρκά, στον κινηματογράφο Ολύμπια και στο Ωδείο Χανίων, το οποίο τότε, είχε πάνω από τριάντα χρόνια να χρησιμοποιηθεί ως κινηματογράφος.

Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής στον Δημοτικό Κινηματογράφο  «ΚΗΠΟΣ»  για  περισσότερα από είκοσι χρόνια κατά τα οποία, παράλληλα με τις προβολές ταινιών τέχνης, οργανώνει σεμινάρια πάνω στην τέχνη του κινηματογράφου, μουσικές παραστάσεις, συζητήσεις με κριτικούς, σκηνοθέτες κ.α. Έχει παρουσιάσει και προβάλλει περισσότερες από 1300 ταινίες.

Υπήρξε ο δημιουργός των «Εβδομάδων Ελληνικού Κινηματογράφου» στο Ωδείο Χανίων και του φεστιβάλ «Βωβός  Κινηματογράφος και Μουσική επί Τόπου». Έχει κληθεί να μιλήσει για θέματα που αφορούν στον κινηματογράφο, στην Αρχιτεκτονική Σχολή του  Ε.Μ.Π., στην Ανωτάτη Σχολή  Καλών Τεχνών, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου  Κρήτης και στην Φιλοσοφική  Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης,  ενώ δίδαξε ιστορία του κινηματογράφου στο Ι.Ε.Κ. Ιεράς Μητροπόλεως Κυδωνίας και Αποκορώνου.

Συνεργάστηκε με το φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο  εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ».  Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και εφημερίδες. Έχει κάνει εκπομπές για τον κινηματογράφο στο ραδιόφωνο:  «Η ΜΟΥΣΙΚΗ  ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ» στην ΕΡΑ ΧΑΝΙΩΝ (1986-1989) και «ΘΑΥΜΑΤΡΟΠΙΟ» στο ΡΑΔΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ (2002-2003).

Έχει εκδώσει τα κινηματογραφικά δοκίμια: «Φιλμ Νουάρ», «Αντρέι Βάιντα», και «Το πρόσωπο του ήρωα στον Αμερικανικό Κινηματογράφο - Η περίπτωση του Φίλιπ Μάρλοου».

(Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Πίττας)


Συντελεστές (και ευχαριστίες) προς:

Τον Δήμαρχο Χανίων, Τάσο Βάμβουκα, την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Βαρβάρα Περράκη, το Διοικητικό Συμβούλιο της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων και τον πρόεδρο του, Γιώργο Βαρουδάκη, καθώς και την Διευθύντρια της Πινακοθήκης, Αθηνά Γιαννουλάκη.

Τον Κωνσταντίνο Πίττα, φωτογράφο, τον Χρήστο Μήτση, κριτικό κινηματογράφου και υπεύθυνο ύλης για τις κινηματογραφικές σελίδες του περιοδικού Αθηνόραμα, τον Νίκο Αφεντάκη, μηχανικό παραγωγής και διοίκησης - σχεδιαστή, και τους Ζήνο Παναγιωτίδη, Βελισσάριο Κοσσυβάκη, Γιώργο και Δημήτρη Στεργιάκη, καθώς και τους Γιάννη Μπακογιαννόπουλο, Μάριο Παπαγεωργίου, Θάλεια Καλαφατά, Νίκο Λυγγούρη, Μιχάλη Μανουσάκη, Γιώργο Αυγέρο και όλους όσους και όσες φιλικά συνέβαλλαν στην πραγματοποίηση αυτής της έκθεσης.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση