iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 06 Δεκεμβρίου 2016
ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Συγκλονίζει ο οδηγός του πρώτου αναπηρικού αγωνιστικού


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

«Παράδειγμα θέλησης,  δύναμη πίστης, μαθήματα ζωής …» και άλλα παρόμοια είναι αυτά που συνήθως χαρακτηρίζουν τις προσπάθειες των ανθρώπων με αναπηρία που ασχολούνται με τον αθλητισμό και μπορεί να μοιάζουν τόσο κοινότυπα όμως αυτή είναι η πραγματικότητα! Κάποιοι κάνουν την υπέρβαση, κάνοντας το πρόβλημα που τους προκύπτει, μέρος της  ζωής τους και συνεχίζουν με αυτό. Άλλοι πάλι δεν  είναι εύκολο να το διαχειριστούν με αποτέλεσμα να κλείνονται στο σπίτι τους αν όχι και στον εαυτό τους.

Ο Στράτο Σταματάκης ανήκει στην πρώτη κατηγορία αφού μετά το 2005, οπότε και έχασε το δεξί του πόδι σε τροχαίο με τη μηχανή του, άλλαξε τη ζωή του… Δοκίμασε τα όρια του και επεδίωξε να κάνει ότι και πριν… Και επειδή το ήθελε, τα κατάφερε! Σήμερα κάνει ψαροντούφεκο, ποδήλατο, είναι αθλητής της ομάδας  μπάσκετ ΑΣΚΑ Ηρακλείου αλλά και οδηγός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Του πρώτου αναπηρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Και ενώ έχει ήδη λάβει μέρος σε άλλους αγώνες, τώρα ήρθε η ώρα της πρόκλησης. Το Ράλι Κρήτης, ένας αγώνας απωθημένο αφού υπάρχει ένα ανεκπλήρωτο προηγούμενο…  


Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή γνωρίζοντας τον Στράτο Σταματάκη που θα αγωνιστεί το Σαββατοκύριακο με το αυτοκίνητο Νο 28 και συνοδηγό τον Γιώργο Πουλάκη.  

«Από το 2001 είμαι εγγεγραμμένο μέλος του ΑΟΚ ενώ την περίοδο 2004-2005 αγωνίστηκα ως συνοδηγός με τον Γιώργο Δήμου. Μετά το 2005 είχα ένα ατύχημα με την μηχανή και ακρωτηριάστηκε το δεξί μου πόδι . Στη συνέχεια συμμετείχα στις οργανωτικές επιτροπές του ΑΟΚ ενώ για αρκετά χρόνια υπήρξα και ταμίας. Για 3-4 χρόνια απείχα για επαγγελματικούς λόγους  και από το 2014 ξεκίνησα τη διαδικασία για να πάρω ξανά αγωνιστική λισάνς αφού μέχρι τότε δεν είχε συμβεί κάτι ανάλογο στην Ελλάδα», τονίζει στο www.neakriti.gr , εξηγώντας τις διαδικασίες που ακολούθησαν μέχρι να εξασφαλίσει την άδεια οδήγησης και χρήσης ειδικά διαμορφωμένου αγωνιστικού αυτοκινήτου.

«Μόνο 2-3 παλικάρια είχαν κάτι κάνει όχι σε αγωνιστικό επίπεδο αλλά σε μηχανοκίνητες αθλοπαιδιές.  Το δικό μου ήταν το πρώτο διασκευασμένο αγωνιστικό και εγώ  ο πρώτος πιστοποιημένος οδηγός. Έκανα αιτήσεις στην Ομοσπονδία και ζητούσα να εξεταστώ για αγωνιστικό δίπλωμα από την ιατρική επιτροπή της Ομοσπονδίας. Κατέβηκε ένας γιατρός λοιπόν για να με ελέγξει. Μπήκαμε στο αγωνιστικό αυτοκίνητο και θέλησε να δει τις αντιδράσεις μου σε περίπτωση κινδύνου, για την ασφάλεια μου. Πως θα βγω από το αυτοκίνητο σε περίπτωση ατυχήματος, πως θα απεγκλωβιστώ, πως θα απομακρυνθώ. Έγινε αυτό και ακολούθησε η μετατροπή του αυτοκινήτου σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Έγινε μετατροπή στο πεντάλ του γκαζιού που μπήκε αριστερά, αφού είναι το πόδι που χρησιμοποιώ, ενώ το φρένο παρέμεινε στη μέση. Ο συμπλέκτης μπήκε στο λεβιέ των ταχυτήτων αφού είναι χειροκίνητος. Έτσι το αυτοκίνητο ετοιμάστηκε και το 2015 επέστρεψα στους αγώνες με την ανάβαση Βραχασίου».

Δείτε πως έγινε η μετατροπή του αγωνιστικού αυτοκινήτου του Στράτου Σταματάκη:



Η επιστροφή στους αγώνες…

Τα συναισθήματα σε αυτόν τον πρώτο αγώνα ήταν έντονα.  «Είχα άγχος και νευρικότητα όπως έχει και ο  πιο παλιός οδηγός όταν βρίσκεται αντιμέτωπος με το χρονόμετρο. Την πρώτη ημέρα είχαμε κάποια προβλήματα, την δεύτερη ριψοκινδυνέψαμε αφού είχαμε δύο τετακέ, επιτέθηκα σε δύο σημεία… Ξαναμπήκα όμως σε αγωνιστικούς ρυθμούς και σιγά σιγά βελτιωνόμαστε και εγώ και το αυτοκίνητο. Συνηθίζω τη γρήγορη οδήγηση».

Ανάβαση Βραχασίου, σπρίντ Χανίων, Ανάβαση Ομαλού, σπριντ Ηρακλείου και τώρα  έφτασε η μεγάλη στιγμή. Το Ράλι Κρήτης. « Είναι παράξενα τα συναισθήματα με το Ράλι Κρήτης. Το 2004 είχα αγωνιστεί στο δεξί μπάγκετ ως συνοδηγός . Τρέξαμε σε δύο αγώνες όμως στον δεύτερο είχαμε ένα ατύχημα στο Ρέθυμνο όταν τούμπαρε το αμάξι, έπαθε ζημιά και δεν είχαμε αμάξι να τρέξουμε στο Ράλι Κρήτης. Ήταν λοιπόν ένα απωθημένο… Το όνειρο εκπληρώθηκε με το που πήρε το αγωνιστικό αμάξι μπροστά. Το επόμενο σκαλί είναι να μπω στο Ράλι, είναι τα χιλιόμετρα πολλά, χρειάζεται αντοχή, επιδόσεις και στρατηγική.   Το αποτέλεσμα σε ένα Ράλι δεν εξαρτάται μόνο από έναν καλό οδηγό από όλη την ομάδα».

Δείτε live μετάδοση σε ώρα αγώνα:

Σε ότι αφορά το επόμενο διήμερο το πλήρωμα Σταματάκη, Πουλάκη είναι πανέτοιμο να διεκδικήσει το καλύτερο και κυρίως να απολαύσει τις στιγμές:  «Έχουμε προετοιμαστεί πολύ και εμείς και το αυτοκίνητο. Είναι ένας αγώνας αντοχής και δεν έχουμε τρέξει ξανά σε Ράλι. Ελπίζουμε να τα καταφέρουμε και να αποδώσουμε 50% παραπάνω απ΄ αυτό που έχουμε κάνει μέχρι τώρα για να βγάλουμε κάτι παραπάνω. Για να ανέβουμε στην κατηγορία μας και να είμαστε στην τριάδα. Κυρίως όμως πάμε να το διασκεδάσουμε και να απολαύσουμε το χόμπι μας. Το αυτοκίνητο δεν είναι ολοκληρωμένο, θέλει στρώσιμο ο συμπλέκτης ενώ δεν έχει τελειώσει και το κιβώτιο ταχυτήτων. Πρώτα απ όλα όμως είμαστε φίλοι με όλα τα παιδιά και θέλουμε να περάσουμε καλά».



 «Είναι κατάντια να μένεις σπίτι σου…»

Ο Στράτος Σταματάκης μέσα από την έντονη δράση του θέλει να περάσει και ένα μήνυμα σε όλους εκείνους που ακόμη αντιμετωπίζουν την αναπηρία ως ταμπού, απομονωμένοι από τον κόσμο.

«Το θέμα της αναπηρίας είναι περίεργο. Εγώ όμως μετά το ατύχημα δραστηριοποιήθηκα περισσότερο. Άλλαξε η ζωή μου. Είπα τι μπορώ να κάνω ως άτομο με αναπηρία και το έκανα. Οι αρτιμελείς λένε ότι μπορούν να κάνουν τα πάντα. Εγώ μετά άρχισα να δοκιμάζω τι μπορώ να κάνω. Τώρα εκτός από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό κάνω υποβρύχιο ψάρεμα με το ένα πόδι, ποδηλασία ενώ είμαι και αθλητής στην ομάδα μπάσκετ του ΑΣΚΑ. Εγώ το αντιμετώπισα. Το ίδιο πρέπει να κάνει κάθε νέος. Είναι κατάντια να μένεις στο σπίτι σου και να σε ταΐζει η μάνα σου ή να μην βγαίνεις έξω για να μην χτυπήσεις… Υπάρχουν άτομα που δεν έχουν ανεξαρτητοποιηθεί γιατί δεν ξέρουν τι μπορούν να κάνουν. Δεν υπάρχει παιδία στη χώρα μας», τονίζει ο Σταύρος Σταματάκης που αναφέρεται και στην έλλειψη στήριξης από τους φορείς. «Λίγο βοηθάει η κοινωνία και οι φορείς… Τα έξοδα είναι τεράστια στον αγωνιστικό αθλητισμό. Εγώ έχω ζητήσει τη στήριξη της Περιφέρειας και ακόμα περιμένω απάντηση… Θα πρέπει τα παιδιά που θέλουν να κάνουν αθλητισμό να βοηθηθούν. Στο μπάσκετ το αγωνιστικό αμαξίδιο κοστίζει 4.500 ευρώ. Ποιος θα το πάρει αν δεν του χορηγηθεί;»



Ο κουμπαράς για το «Δικαίωμα στη Ζωή»

Όσοι λαμβάνουν μέρος στους αγώνες αυτοκινήτου γνωρίζουν για τον κουμπαρά που … συνοδεύει  τον Στράτο. Είναι ο κουμπαράς για το σωματείο Ατόμων με Αναπηρία «Δικαίωμα στη Ζωή».

«Προσπαθούμε όσο μπορούμε να βοηθάμε  το "Δικαίωμα στη Ζωή» . Βάζουμε έναν κουμπαρά στα service των αγώνων και όποιος θέλει αφήνει ότι θέλει. Ο κουμπαράς είναι σφραγισμένος και στο τέλος κάθε χρόνου το δίνουμε στο σωματείο».


Ρεπορτάζ: Μαρία Πετρούτσου

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση
 
   



Photo Stories

ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΡΑΝΗ