iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 09 Δεκεμβρίου 2016
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟ ΑΡΝΑΟΥΤΑΚΗΣ

Στολίδι το νέο Μηχανολογικό στο Ηράκλειο


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ένα στολίδι για την πόλη του Ηρακλείου αποτελούν οι νέοι χώροι λειτουργίας της Διεύθυνσης Μεταφορών Ηρακλείου (Μηχανολογικό). Μετά από πολλά αιτήματα που ζητούσαν τη μεταφορά της σε σύγχρονα κτήρια και χρόνια δυσλειτουργίας στις παλιές εγκαταστάσεις, υπό συνθήκες που κανένα δεν ικανοποιούσαν, πλέον η Διεύθυνση Μεταφορών "χαίρεται" τη μετεγκατάστασή της σε γραφεία ακριβώς δίπλα από εκεί που ήταν παλιά, με θέα το ενετικό λιμάνι, παρέχοντας πιο σύγχρονες και πιο ανθρώπινες υπηρεσίες στον πολίτη, αποτελώντας έτσι υπηρεσία πρότυπο.

Η πρόσβαση στην υπηρεσία πλέον γίνεται από τη νέα είσοδο, που βρίσκεται επί της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου, με το κτήριο να είναι απόλυτα φιλικό στα ΑμεΑ, καθώς διαθέτει ράμπες ανόδου και καθόδου, όπως και ανελκυστήρα. Εισερχόμενος κανείς στην υπηρεσία, διαπιστώνει ότι υπάρχουν χώροι υποδοχής του κοινού με άνετα καθίσματα και τραπέζια, που προσφέρουν την ευκαιρία στον πολίτη να ξεκουραστεί, αλλά και πάγκους, όπου θα μπορεί να εναποθέσει τα πράγματά του ώστε να μην τον βαραίνουν την ώρα που θα εξυπηρετείται. Παράλληλα, ο χώρος διαθέτει αερισμό και κλιματισμό.


Μέχρι και ξύλινο δάπεδο

Με το που μπαίνει ο πολίτης στις νέες εγκαταστάσεις της Διεύθυνσης Μεταφορών καταλαβαίνει τη διαφορά. Η ατμόσφαιρα είναι πάρα πολύ ωραία. Το περιβάλλον καθαρό, ο χώρος πιο λειτουργικός, ευάερος, ευήλιος, με πέτρινη επένδυση, ξύλινο δάπεδο και διάχυτο φωτισμό, που κάνει τον καθένα να ξεχάσει το πώς ήταν η υπηρεσία πριν από περίπου 1,5 χρόνο (όσος καιρός, δηλαδή, έχει περάσει από τη μετακόμισή της στα νέα της γραφεία). Τα γραφεία είναι περιποιημένα, ενώ οι υπάλληλοι, χωρισμένοι σε τμήματα, είναι εκεί πάντα πρόθυμοι να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με χαμόγελο, θέληση και μεγάλη ευχαρίστηση. Σε ό,τι αφορά μάλιστα την εξυπηρέτηση των πολιτών, όπως τόνισε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μεταφορών κ. Δημήτρης Σηφάκης, στόχος είναι η μείωση της αναμονής και της ταλαιπωρίας του κόσμου, γι' αυτό και «επιδιώκεται η φυσική παρουσία του πολίτη, που θα έρθει να διευθετήσει μια υπόθεσή του, να γίνει μόνο μια φορά. Με την έννοια του να έρθει το αίτημά του εις πέρας την ίδια μέρα, όσο αυτό είναι δυνατό, ώστε να μη χρειαστεί να επισκεφτεί ξανά και ξανά την υπηρεσία».

Σημαντικό όμως επιπλέον νέο στοιχείο της Διεύθυνσης Μεταφορών Ηρακλείου είναι η δυνατότητα μείωσης του χρόνου αναμονής του πολίτη και του επαγγελματία στα γκισέ της υπηρεσίες, με μια νέα εφαρμογή που αφορά στο ηλεκτρονικό ραντεβού. Και πιο συγκεκριμένα, στη δυνατότητα που θα δίνεται στον πολίτη, σε συνεργασία με το ΙΤΕ, να κλείνει ραντεβού με την υπηρεσία διαδικτυακά. Με τον τρόπο αυτό ταυτόχρονα θα μπει τέλος και στο πηγαινέλα στις υπηρεσίες για αιτήσεις και δικαιολογητικά, αφού πλέον τα περισσότερα από αυτά θα κατατίθενται ηλεκτρονικά.

«Θέλουμε με βάση αυτή τη δυνατότητα, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης και βελτιώνεται καθημερινά, να εξυπηρετούνται όλοι, και οι πολίτες και οι επαγγελματίες, και να υπάρξει μια ισόρροπη κατανομή των ραντεβού. Έτσι, ο πολίτης θα έχει συγκεκριμένη ώρα ραντεβού, δε θα περιμένει και θα εξυπηρετείται άμεσα», είπε σχετικά με τη νέα αυτή εφαρμογή ο αντιπεριφερειάρχης κ. Ευριπίδης Κουκιαδάκης.  


Οι υπηρεσίες

Οι υπηρεσίες που παρέχει η Διεύθυνση Μεταφορών Ηρακλείου αφορούν οποιαδήποτε πράξη συντελείται πάνω στα οχήματα και στα διπλώματα οδήγησης, ενώ το τεχνικό τμήμα της υπηρεσίας ασχολείται με τα πρατήρια, τα συνεργεία, τους σταθμούς αυτοκινήτων και τους εμπορευματικούς σταθμούς, τα ΚΤΕΟ, κ.λπ. Η γραμματεία δίνει πληροφορίες και κατευθύνσεις, κάνοντας πιο εύκολη την εξυπηρέτηση των πολιτών, ενώ η όλη προσπάθεια που καταβάλλεται από την υπηρεσία επικεντρώνεται, όπως λέει ο κ. Σηφάκης, «στην αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη».

Ο κ. Σηφάκης όμως μίλησε και για τις ελλείψεις που παρουσιάζονται στο υπαλληλικό προσωπικό, επισημαίνοντας πως «διακαής πόθος της υπηρεσίας, όπως και κάθε άλλης υπηρεσίας, είναι η αύξηση του αριθμού του προσωπικού. Υπάρχει ανάγκη για περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να γίνεται μια ορθολογική κατανομή».

Ένα στοιχείο τώρα που διαφοροποιεί τη Διεύθυνση Μεταφορών Ηρακλείου από τις υπόλοιπες υπηρεσίες της Ελλάδας, όπως σημείωσε ο κ. Σηφάκης, είναι το εγχείρημα στο οποίο έχει προχωρήσει, να ψηφιοποιήσει τον όγκο των φακέλων αδειών οδήγησης του νομού Ηρακλείου. «Μέχρι στιγμής έχει ψηφιοποιηθεί ο μισός όγκος των φακέλων και, εάν ολοκληρωθεί αυτό, θα μπορούμε με το πάτημα ενός κουμπιού να έχουμε μπροστά μας όλο το ιστορικό μιας άδειας, χωρίς να απασχοληθεί προσωπικό και κυρίως χωρίς να ταλαιπωρηθεί ο πολίτης. Κατόπιν αυτού, επόμενός μας στόχος θα είναι να ψηφιοποιηθούν και όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν. Πράγμα που θα λύσει τα χέρια της υπηρεσίας».

Υπενθυμίζεται πως η Διεύθυνση Μεταφορών λειτουργεί για το κοινό καθημερινά από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι. «Το προσωπικό όμως εργάζεται από τις 7 το πρωί, προσφέροντας τη δύναμή του και πέραν του ωραρίου του, συνεισφέροντας τα μέγιστα», σημείωσε ο κ. Σηφάκης, ο οποίος σήμερα συμπληρώνει δύο χρόνια από την ημέρα που ανέλαβε καθήκοντα προϊσταμένου στη Διεύθυνση Μεταφορών Ηρακλείου.

Αναφορικά με το ρυθμό των μεταβιβάσεων σε τοπικό επίπεδο, όπως ο ίδιος ανέφερε, παραμένει στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2015, με τις ταξινομήσεις όμως από την άλλη να σημειώνουν μια αύξηση της τάξεως του 5% σε σχέση με πέρυσι.


Εξετάσεις οδήγησης


Προς ομαλοποίηση η κατάσταση

Στο ζήτημα που έχει να κάνει με τη διεξαγωγή των εξετάσεων για δίπλωμα οδήγησης, μια διαδικασία που είχε μείνει πίσω λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων, η κατάσταση έχει αρχίσει να ομαλοποιείται, καθώς αυτή τη στιγμή, όπως ανέφερε ο κ. Σηφάκης, οι εξετάσεις συντελούνται κανονικά, σε ρυθμούς αυξημένους τουλάχιστον κατά 25% σε σχέση με πέρυσι.

Ο ίδιος μάλιστα επισημαίνει: «Φανταζόμαστε ότι σε ένα 15νθήμερο ο αριθμός των δεκάδων εξεταζομένων που έχουν συγκεντρωθεί θα έχει εκτονωθεί, αφού εξετάσεις γίνονται αυτή τη στιγμή κανονικά σε πρωινή βάση στο θεωρητικό μέρος και στο πρακτικό τους μέρος το μεσημέρι».

Ρεπορτάζ :  Μαρία Αντωνογιαννάκη

Φωτογραφίες : Νίκος Χαλκιαδάκης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση