iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017
ΒΟΥΛΗ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ- Τσίπρας

Τσίπρας: Εκφράστηκαν δύο κόσμοι, ο δημόσιος και της αγοράς


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην τριτολογία του, με την οποία και ολοκληρώθηκε η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή, είπε ότι μέσω των διαφορετικών απόψεων που ακούστηκαν και των διαφορετικών οπτικών που παρουσιάστηκαν, όχι μόνο για την Παιδεία αλλά και για την Οικονομία, "αποτυπώθηκαν οι απόψεις και οι θέσεις για τα θέματα της Παιδείας από την πλευρά εκπροσώπησης δύο διαφορετικών κόσμων: Από τη μιά πλευρά είναι ο δημόσιος χώρος και η υπεράσπισή του και από την άλλη είναι ο κόσμος της αγοράς."

"Παρά το γεγονός ότι κατατίθενται απόψεις με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, το ομολόγησε και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, εντούτοις τα θέματα Παιδείας απαιτούν εξοντωτικό, θα έλεγα, διάλογο και προσπάθεια σύνθεσης" πρόσθεσε, επισημαίνοντας στην συνέχεια ότι "υπάρχουν θέματα στα οποία δεν μπορεί να επιτευχθεί, (σύνθεση) παρόλα αυτά αξίζει τον κόπο".

Ο κ. Τσίπρας έθεσε τρεις προϋποθέσεις για την σύνθεση, με πρώτη "τις καθαρές θέσεις, σε ότι αφορά τις θέσεις σας ήταν καθαρές κ. Μητσοτάκη, όχι όμως και η διαστρέβλωση".

"Σε ότι αφορά την αποτύπωση του δικού μας έργου υπήρξε διαστρέβλωση σε πολλά σημεία" πρόσθεσε.

Ως δεύτερη προϋπόθεση, ο πρωθυπουργός έθεσε την μη αποχώρηση από τον διάλογο.

"Στο διάλογο που διεξήχθη, σε καλό πιστεύω κλίμα, στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για ένα και πλέον χρόνο υπήρξε προσπάθεια συνθέσεων. Διάβασα το πόρισμα του διαλόγου το οποίο δεν υπογράφει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το υπογράφουν, όμως, άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης Το θεωρώ ένα γόνιμο βήμα, παρά τις συμφωνίες και διαφωνίες με τα επιμέρους σημεία που μπορεί κάποιος να έχει και χρήσιμο υλικό" είπε ο κ. Τσίπρας.

"Τρίτη προϋπόθεση είναι να μην λειτουργούμε με μια λογική ότι θα κατεδαφίσουμε τα πάντα.

Με χαρά είδα σήμερα εδώ την κ. Γιαννάκου που ήλθε να παρακολουθήσει την συζήτηση. Μπορεί να είχαμε διαφωνίες με όσα έκανε και μπορεί η στρατηγική μας να ήταν διαφορετική, αλλά ούτε ο κ. Μπαλτάς, ούτε ο κ. Φίλης, υπουργοί της δικής μας κυβέρνησης δεν μπήκαν σε μια ισοπεδωτική λογική σε σχέση με πολλά από αυτά που έκανε η κ. Γιαννάκου. Βεβαίως με πολλές άλλες επιλογές εξαιτίας αυτής της διαφορετικής οπτικής που ανέφερα αρχικά, βεβαίως και υπήρχαν παρεμβάσεις" επισήμανε ο πρωθυπουργός.

Απευθυνόμενος στον κ. Μητσοτάκη είπε "σας αδικεί η λογική θα τα γκρεμίσουμε όλα όσα κάναμε, θα τα καταργήσουμε όλα με ένα νόμο. Δεν ταιριάζει και στην παράδοση της παράταξής σας."

Ο πρωθυπουργός είπε ότι παρά την εντελώς διαφορετική οπτική σχετικά με την αξιολόγηση, "όλοι αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη αξιολόγησης του έργου. Το θέμα είναι με ποιόν τρόπο και για ποιό λόγο".

"Αν μπορούσε να επεκταθεί ο διάλογος εκεί θα είχε ίσως ένα νόημα" επισήμανε.

Αναφορικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ο κ. Τσίπρας είπε ότι η υπαρκτή, επί του θέματος αυτού, διαφωνία "δεν αξίζει τον κόπο να πηγαίνει σε επίπεδο αντιπαράθεσης καφενείου: ότι όποιος διαφωνεί με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, από θέση αρχής, δεν έχει το δικαίωμα να κάνει μια επιλογή για τα παιδιά του σε ιδιωτικό δημοτικό σχολείο", προσθέτοντας ότι μια τέτοιου είδους τοποθέτηση δεν εμπλουτίζει τον κοινοβουλευτικό διάλογο.

"Αντιθέτως, θα έλεγα, ότι οι θέσεις μας για το πανεπιστήμιο που επιθυμούμε, για την Παιδεία και την προοπτική αυτού του τόπου, δηλαδή, πρέπει να διατυπώνονται με καθαρότητα αλλά και σε μια προοπτική σύνθεσης, ώστε να μπορέσουμε να βρούμε μια κοινή δράση" είπε ο πρωθυπουργός, αναφέροντας ότι το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων έχει και μια συνταγματική χροιά, "συνεπώς, πιστεύω ότι θα έχουμε πεδίον δόξης λαμπρόν στην συζήτηση που θα ανοίξει για την Συνταγματική Αναθεώρηση ώστε να καταθέσουμε τις θέσεις και τις προτάσεις μας".

"Διότι εγώ ομολογώ ότι στο σημείο αυτό, γιατί για τα άλλα είπα πως έχετε καθαρές θέσεις" δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς προτείνετε. Προτείνετε ιδιωτικά πανεπιστήμια τα οποία, όπως κάποιοι λένε, θα είναι ανώτερα του δημόσιου ελληνικού πανεπιστημίου; Για να είναι ανώτερα θα πρέπει να έχουν τις υποδομές και τεράστια κεφάλαια, τα οποία δεν βλέπω αυτή την στιγμή ποιοί θα μπορούσαν να επενδύσουν στον χώρο της γνώσης" είπε απευθυνόμενος στον κ. Μητσοτάκη.

"Όπως επίσης εντόπισα και μια αντίφαση σε ότι είπατε σε σχέση με τον κλειστό αριθμό γιατρών, για παράδειγμα, που δώσατε: ότι η χώρα σήμερα δεν έχει ανάγκη από τόσους πολλούς γιατρούς, όσους παράγουν τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια. Το εντόπισε αυτό και ο υπουργός Παιδείας στην δευτερολογία του. Αυτό κ. Μητσοτάκη είναι αντίθετο με την φιλελεύθερη οπτική σας. Το να παράγουμε τόσους ακριβώς γιατρούς, όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά, οι ανάγκες μιας κοινωνίας είναι μια λογική κεντρικού σχεδιασμού που πιστεύω ότι δεν την έχετε. Είναι αντίφαση και σε σχέση με την άποψή σας για ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά αντίφαση και σε σχέση με την άποψή σας να δοθεί αυτοτέλεια, ώστε τα πανεπιστήμια να καθορίζουν τον αριθμό" πρόσθεσε.

Ο πρωθυπουργός συνέχισε, τονίζοντας ότι "η αξιολόγηση δεν αντιβαίνει την ισότητα. Μπορεί να υπάρξει δυνατότητα αξιολόγησης διατηρώντας την δυνατότητα ίσως ευκαιριών".

"Θεωρώ το γεγονός ότι στην ελληνική κοινωνία υπάρχει μια μεγάλη παράδοση, θετική κατά την γνώμη μου, η έγνοια, το βάσανο, το μεράκι να σπουδάσουν τα παιδιά και άρα να πάνε σε πανεπιστήμιο είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, από το υστέρημα, αυτό, είναι θετική κληρονομιά. Ίσως το πιό σημαντικό κεφάλαιο που έχουμε αυτήν την στιγμή στην προοπτική ανασυγκρότησης της χώρας, το ανθρώπινο κεφάλαιο, οι υψηλά εξειδικευμένοι επιστήμονες είτε έξω είτε μέσα. Και αυτοί που είναι έξω πρέπει να κάνουμε προσπάθεια να τους ξαναφέρουμε στον τόπο" υπογράμμισε ο πρωθυπουργός

"Είναι το σημαντικό μας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Η γνώση έχει αυταξία, είναι σημαντικό πράγμα να μορφώνεται κανείς, ανεξαρτήτως αν μπορεί ή δεν μπορεί ανάλογα με την συγκυρία, να απορροφηθεί από την αγορά εργασίας. Αν αφήναμε τα πάντα να τα καθορίσει η αγορά θα χάναμε αυτό το σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα και την αξία της γνώσης. Είναι σημαντικό να μορφώνονται οι πολίτες, να αγαπούν την γνώση, να είναι ενημερωμένοι για να μπορούν να συμβάλλουν στην πορεία και στην προκοπή του τόπου" επισήμανε ο πρωθυπουργός.

"Διαφωνήσαμε σε πολλά κατάλαβα όμως ότι υπάρχει μια συμφωνία σε ένα θέμα: Στο θέμα των Θρησκευτικών που αν δεν κάνω λάθος είπατε κι εσείς ότι είναι απαραίτητη η αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων. Προφανώς αυτό θα γίνει μέσα από τον αναγκαίο διάλογο.

Φέτος τα προγράμματα στα οποία έχει καταλήξει το Ινστιτούτο, στο οποίο συμμετείχαν διακεκριμένοι θεολόγοι θα πάνε στα σχολεία, η φετινή χρονιά θα είναι δοκιμαστική, αν δεν αρκούσε η μία συνεδρία με την παρουσία της Εκκλησίας, θα υπάρξουν κι άλλες, θα ακούσουμε τις απόψεις, στο τέλος, ούτως ή άλλως της χρονιάς, θα αξιολογηθεί το μάθημα και θα έχουμε την δυνατότητα οι επιστήμονες του Ινστιτούτου να καταγράψουν και να ενσωματώσουν παρατηρήσεις και από την πλευρά της Εκκλησίας και σύγγραμμα θα έλθει την επόμενη χρονιά".

"Κρατώ ως θετική την αναφορά ότι αυτή η αλλαγή είναι απαραίτητη και προσθέτω ότι είναι απαραίτητος και ο γόνιμος διάλογος και όχι συγκρούσεις σε μια κρίσιμη εποχή για τον τόπο, για την χώρα συνολικά. Χρειαζόμαστε πνευματική ενότητα και χρειάζεται να προλαβαίνουμε τις συγκρούσεις και όχι να ρίχνουμε λάδι στην φωτιά μελλοντικών συγκρούσεων" κατέληξε στην τριτολογία του ο πρωθυπουργός.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση