iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017
ΓΕΦΥΡΑ ΧΑΜΕΖΙ ΣΗΤΕΙΑ

Κλείνουν τα ανοιχτά μέτωπα στη Σητεία


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Λύσεις και απεμπλοκή σε πολλά ανοιχτά μέτωπα της περιοχής, από το μεγάλο, πολύπαθο οδικό έργο Αυχήν Αγκαθιάς-Χαμέζι και τη δημιουργία υδατοδρομίου μέχρι την παραχώρηση των κτηρίων του ΕΛΓΟ "Δήμητρα" στο Δήμο, δρομολόγησε το πρόσφατο μπαράζ επαφών και συναντήσεων που είχε ο δήμαρχος Σητείας Θοδωρής Πατεράκης με υπουργούς στην Αθήνα.

Ο δήμαρχος Σητείας παρέμεινε στην πρωτεύουσα για ένα διήμερο, στη διάρκεια του οποίου είχε σειρά προγραμματισμένων συναντήσεων για θέματα που αφορούν στο Δήμο.

Αναλυτικότερα, ο κ. Πατεράκης συναντήθηκε με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη, στον οποίο εξέθεσε την αγωνία της τοπικής κοινωνίας για την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του πολύπαθου έργου "Αυχήν Αγκαθιάς-Σκοπή", που έχει πάρει διαστάσεις σίριαλ.

Επιβεβαιώνοντας σχετικές πληροφορίες, που παραθέσαμε τις προάλλες και εμείς εδώ στη "Νέα Κρήτη" σε σχετικό μας ρεπορτάζ, ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε το δήμαρχο Σητείας ότι εντός του άμεσου χρονικού διαστήματος - εντός Οκτωβρίου το αργότερο - θα υπογράψει την έγκριση διάθεσης πίστωσης, για να μπορέσει στη συνέχεια ο ΟΑΚ να προχωρήσει στη δημοπράτηση του έργου, που αφορά παρεμβάσεις στο αρχικά κατασκευασμένο τμήμα της γέφυρας.

Μιλάμε για συμπληρωματική παρέμβαση, ύψους 6 εκατ. ευρώ, με την οποία θα ολοκληρωθεί επιτέλους και θα παραδοθεί σε χρήση η μεγάλη γέφυρα στο Χαμέζι, μήκους κοντά στα 850 μέτρα, και το οδικό έργο "Αυχήν Αγκαθιάς-Χαμέζι".

Το συγκεκριμένο οδικό έργο δημοπρατήθηκε το 2003, ως έργο με πακέτο τη μελέτη-κατασκευή. Μετά το διαγωνισμό και τη δημοπράτηση, υπήρξε μια δικαστική διαμάχη χρόνων, με προσφυγές και ενστάσεις από τους εργολάβους που συμμετείχαν στο διαγωνισμό του 2003. Τελικά το έργο κατοχυρώθηκε στην εταιρεία ΕΡΚΑΤ και ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006.

Το έργο υποτίθεται θα έπρεπε να είχε τελειώσει το 2009, αλλά ένα χρόνο μετά έσκασε η "βόμβα". Ο ανάδοχος, η ΕΡΚΑΤ, κηρύχθηκε έκπτωτη λόγω κατάθεσης πλαστών εγγυητικών, χώρια βεβαίως τα οικονομικά προβλήματα που τρέναραν την πρόοδο των εργασιών.

Το 2013, το οδικό έργο απέκτησε νέο ανάδοχο, μια θυγατρική εταιρεία του "Άκτωρα", που ανέλαβε να φτιάξει το δρόμο μήκους 4,5 χιλιομέτρων και να ολοκληρώσει τη γέφυρα. Εκεί προέκυψε και η αναπάντεχη εμπλοκή με το κομμάτι της γέφυρας. Ο νέος ανάδοχος έθεσε θέμα εκτεταμένης ενίσχυσης της γέφυρας με ειδικά ανθρακονήματα και στήριξη.

Και εδώ άρχισε το μπέρδεμα... Βλέπετε, στο υπουργείο δεν ήξεραν τι να κάνουν. Είχαν στα χέρια την πρώτη μελέτη της πρώτης εταιρείας, της ΕΡΚΑΤ, που θέλει να είναι μια χαρά από τεχνικής άποψης το επίμαχο κομμάτι της γέφυρας. Είχαν όμως στα χέρια και μια δεύτερη εμπειρογνωμοσύνη, μια δεύτερη μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, για λογαριασμό του δεύτερου εργολάβου, του "Άκτωρα", που λέει το αντίθετο: πως υπάρχει τεχνικά πρόβλημα και θα πρέπει να ενισχυθεί το επίμαχο κομμάτι της γέφυρας με μια παρέμβαση προϋπολογισμού περί τα 6 εκατομμύρια ευρώ!

Με τα πολλά, πάρθηκε η απόφαση για την ενίσχυση της γέφυρας, μέσω παρέμβασης ύψους 6 εκατ. ευρώ, τη διάθεση της πίστωσης για την οποία υποσχέθηκε ο υπουργός πολύ άμεσα. Στα τέλη, δηλαδή, Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου.


Υδατοδρόμιο

Κατά τη συνάντησή του με τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών, ο δήμαρχος Σητείας έθεσε και το θέμα που αφορά στις διαδικασίες άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των υδατοδρομίων, όπως αυτές αποτυπώνονται στο νέο νομοσχέδιο.

Όπως είπε ο κ. Πατεράκης, «ως γνωστόν, στη Σητεία είμαστε στην τελική ευθεία απόκτησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του υδατοδρομίου, διαδικασία η οποία έχει ανατεθεί από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο με διαγωνισμό σε μια ιδιωτική εταιρεία».

Ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών ενημέρωσε το δήμαρχο ότι στον υπό ψήφιση νόμο θα περιλαμβάνεται μεταβατική διάταξη, σύμφωνα με την οποία σ' αυτές τις περιπτώσεις ο ιδιώτης θα εκδίδει την άδεια ίδρυσης στο όνομα του Νομικού Προσώπου (Λιμενικό Ταμείο Σητείας) και το Νομικό Πρόσωπο θα παρέχει στη συνέχεια την άδεια λειτουργίας στον ιδιώτη. Μια εξέλιξη θετική, σύμφωνα με το δήμαρχο, που βεβαίως περιμένει να τη δει να παίρνει σάρκα και οστά και στην πράξη.


ΚΕΓΕ και φράγματα

Κατά τη διήμερη παραμονή του στην Αθήνα, ο δήμαρχος Σητείας επισκέφτηκε επίσης τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ευάγγελο Αποστόλου, στον οποίο έθεσε το θέμα της παραχώρησης των κτηριακών υποδομών της ΕΛΓΟ "Δήμητρα" - το γνωστό ΚΕΓΕ - στο Δήμο Σητείας, ο οποίος έχει εκφράσει, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την πρόθεσή του, εφόσον του παραχωρηθεί ο χώρος, να αναλάβει τη συντήρησή του και σε συνεργασία με την ΕΛΓΟ "Δήμητρα" να οργανώνονται δραστηριότητες εκπαίδευσης-κατάρτισης των αγροτών της περιοχής.

Στην άποψη αυτή συμφώνησε ο υπουργός και εντός των επόμενων ημερών θα επισκεφτεί το Δήμο κλιμάκιο από τον οργανισμό "Δήμητρα", για να συνεργαστούν για τις παραπέρα διαδικασίες που απαιτούνται.

Επίσης, στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τέθηκε το θέμα της αναγκαιότητας κατασκευής του φράγματος των Λιθινών και της λιμνοδεξαμενής στις Χοχλακιές.

Ο υπουργός ανέφερε ότι είναι υπό εξέταση όλες οι προτάσεις που υπάρχουν πανελλαδικά, αποδέχτηκε το γεγονός ότι ο δήμος Σητείας είναι ένας δήμος ξηροθερμικός, με προοπτικές όμως ανάπτυξης.


Με Κουρουμπλή

Συνάντηση είχε, επίσης, ο Θοδωρής Πατεράκης και με τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, στον οποίο έθεσε υπόψη το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την Τοπική Κοινότητα Παλαικάστρου και την πρώην Τοπική Κοινότητα Μητάτου, που ενώ είχαν συνενωθεί με τη διαδικασία της εθελούσιας συνένωσης το 1994, στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου φαίνεται η Τοπική Κοινότητα Μητάτου ξεχωριστή Κοινότητα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στο θέμα που αφορά στην κατανομή του 1% του ειδικού τέλους από ΑΠΕ, το οποίο αποδίδεται στους οικιακούς καταναλωτές των τοπικών κοινοτήτων που έχουν ΑΠΕ.

Ο υπουργός έδωσε άμεση εντολή να λυθεί το θέμα με νομοθετική ρύθμιση...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση