iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017
παιδιά, αυτισμός

"Σας ικετεύω": Η κραυγή της μάνας για το αυτιστικό παιδί της


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ο "Γολγοθάς" του 6χρονου Μάριου από την Ιεράπετρα απέναντι στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην εκπαίδευση άρχισε όταν διαγνώστηκε αυτιστικός, πριν από περίπου δύο χρόνια.

Η 41χρονη μητέρα του Εύη Μαλλιωτάκη από τη Νέα Ανατολή Ιεράπετρας, όταν διαπίστωσε πριν λίγες μέρες ότι το αυτιστικό παιδί της θα έπρεπε να φοιτήσει, χωρίς να έχει την παράλληλη στήριξη με μια νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής, σε μια τάξη με 24 νήπια, χτύπησε όλες τις πόρτες των προϊσταμένων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας την απάντηση ότι «είναι θέμα υπουργείου».

Αποφάσισε τελικά, αφού είχε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια της υπομονής της, να γράψει μια επιστολή, την οποία απευθύνει στον υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη, όπου περιγράφει το "Γολγοθά" που ανεβαίνουν τα παιδιά με αυτισμό στη νηπιακή ηλικία, όταν πρέπει να τους δοθεί η μέγιστη δυνατή στήριξη και βοήθεια από την Πολιτεία, για να ενταχθούν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στη σχολική πραγματικότητα.

Η κ. Εύη Μαλλιωτάκη, που πρόσφατα υποχρεώθηκε να παραιτηθεί από τη δουλειά της, σε μεγάλο ξενοδοχείο της Ελούντας, για να βρίσκεται κοντά στον 6χρονο Μάριο και τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια του, που φοιτούν στο δημοτικό σχολείο, μας δέχτηκε στο σπίτι της στη θέση "Περιστεράς" και μας μίλησε για το ζήτημα που τη βασανίζει, όπως και όσους γονείς έχουν αυτιστικά παιδιά στα δημόσια σχολεία.

«Παρακολουθούσα το μπαράζ των δηλώσεων, των συνεντεύξεων και των ομιλιών του κ. Φίλη, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με μεγάλο ενδιαφέρον και συνάμα τεράστια έκπληξη.

Η 41χρονη μητέρα Εύη Μαλλιωτάκη από τη Νέα Ανατολή Ιεράπετρας διαπίστωσε πριν λίγες μέρες ότι το αυτιστικό παιδί της θα έπρεπε να φοιτήσει σε μια τάξη με 24 νήπια, χωρίς να έχει την παράλληλη στήριξη με μια νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής.

«Σας ικετεύω, δώστε του μια ευκαιρία»

Αν ακούσετε ένα μικρό απόσπασμα από το μήνυμά του για την έναρξη του σχολικού έτους, θα καταλάβετε ή ότι λέει ψέματα ή ότι είναι ανενημέρωτος. Αν ισχύει το πρώτο, τον παρακαλώ να ανακαλέσει και να παραιτηθεί, αν ισχύει το δεύτερο, παρακαλώ απλά να παραιτηθεί. Αν πάλι θεωρεί ότι είναι ένας μεταρρυθμιστής, που έχει, όπως διατείνεται, όραμα ένα σχολείο όπου θα πνέει άνεμος δημοκρατίας και δημιουργίας, που θα τονώνει την πρωτοβουλία και το μεράκι των εκπαιδευτικών, ένα σχολείο που δε θα είναι εξεταστικό κέντρο, δε θα υπηρετεί τον άκρατο ανταγωνισμό, αλλά θα είναι ένα σχολείο ποιότητας και ισότητας, συμμετοχής και συνεργασίας, ένα σχολείο που θα οικοδομεί στερεή και βαθιά γνώση, εξάπτοντας την περιέργεια και τη φαντασία των παιδιών και καλλιεργώντας την κριτική τους σκέψη, τον ικετεύω ως μάνα να δώσει μια ευκαιρία και σε εκείνα, τα άλλα παιδιά, που χρειάζονται τη λεγόμενη ειδική αγωγή...», μας είπε η κ. Εύη Μαλλιωτάκη.

Απευθύνθηκε στον κ. Φίλη προσωπικά η 41χρονη μάνα με το σύζυγο της, έχοντας πρώτα ενοχλήσει όλη την ιεραρχία του εκπαιδευτικού συστήματος. Άρχισε με τη νηπιαγωγό, τη διευθύντρια του σχολείου, τον προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας του νομού, τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης του νησιού, και όλοι της έλεγαν ότι είναι θέμα υπουργείου το να προσληφθούν δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής.


Με τυμπανοκρουσίες για κανονικότητα και κυρίως χωρίς κενά εκπαιδευτικών... Ο γιος μου βρέθηκε σε μια τάξη με 24 άλλα νήπια και δυστυχώς χωρίς νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής. Πλέον την απογοήτευση διαδέχτηκε η οργή...».

«Ο Μάριός μου είναι 6 ετών και φοιτά σε νηπιαγωγείο της Ιεράπετρας. Ο "Γολγοθάς" του απέναντι στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του στην εκπαίδευση άρχισε όταν διαγνώστηκε αυτιστικός, πριν από περίπου δύο χρόνια.

Οι γιατροί μάς τόνισαν ότι σε αυτές τις περιπτώσεις ζωτική σημασία για την εξέλιξη του παιδιού έχει η πρώιμη παρέμβαση. Ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες τους, απευθυνθήκαμε σε ειδικούς λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, εργοθεραπευτές, αναπτυξιολόγους και παιδιάτρους. Πάντα ιδιωτικά, αφού αυτές οι δημόσιες δομές στην περιφέρεια είναι ανύπαρκτες. Και κατόπιν έφτασε η ώρα του νηπιαγωγείου», μας περιγράφει η ταλαιπωρημένη μάνα και δείχνει αποφασισμένη να κερδίσει, με όποιο κόστος, τον αγώνα που ξεκίνησε για το αυτονόητο.

«Το Σεπτέμβριο του 2015 μας παρέπεμψαν στο ΚΕΔΔΥ του νομού μας, για να γνωματεύσει τι χρειάζεται το παιδί, αλλά δυστυχώς ήταν υποστελεχωμένο και δεν μπορούσαμε να περάσουμε από τη σχετική επιτροπή πριν το Νοέμβριο. Αυτό όμως σήμαινε ότι ταυτόχρονα το παιδί έχανε το δικαίωμα παράλληλης στήριξης Ειδικής Αγωγής αφού, έτσι κι αλλιώς, οι προσλήψεις γι' αυτόν τον τομέα γίνονται μέχρι τις 20 Οκτώβρη. Απογοητευτήκαμε, αλλά δεν το βάλαμε κάτω... Πιέζαμε και παρακαλούσαμε και διαμαρτυρηθήκαμε και καταφέραμε - άτυπα ομολογώ - να έρθει μια νηπιαγωγός ως παράλληλη στήριξη στην τάξη του. Βέβαια, μας τόνισαν ότι αυτό ήταν μια εξυπηρέτηση, αφού τα προνήπια δε δικαιούνται παράλληλη στήριξη Ειδικής Αγωγής βάσει νόμου (!).

Μάλλον αυτός που όρισε πότε έχεις δικαίωμα Ειδικής Αγωγής δεν έχει πληροφορηθεί αυτό που όλοι οι γιατροί λένε, πως είναι απαραίτητη γι' αυτά τα παιδιά η πρώιμη παρέμβαση. Έστω και με ημίμετρα και με πολλή προσωπική δουλειά και υποστήριξη από τις δύο νηπιαγωγούς του σχολείου του - τους χρωστάμε ένα τεράστιο ευχαριστώ - ο μικρός μας κατάφερε να προσαρμοστεί και κυρίως να εκπαιδευτεί όπως του άξιζε και του αρμόζει», προσθέτει η Εύη Μαλλιωτάκη.

Πλέον οι γονείς του 6χρονου Μάριου είχαν και το πολυπόθητο χαρτί από το ΚΕΔΔΥ, και ήταν σίγουροι πως η επόμενη χρονιά θα ήταν ακόμα πιο εποικοδομητική για το μικρό.

«Για να του βγουν οι αριθμοί...»


«Δε θα πετάξει το παιδί μου στον Καιάδα»

«Φτάσαμε λοιπόν στο σήμερα. Με τυμπανοκρουσίες για κανονικότητα και κυρίως χωρίς κενά εκπαιδευτικών... Ο γιος μου βρέθηκε σε μια τάξη με 24 άλλα νήπια και, δυστυχώς, χωρίς νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής. Πλέον την απογοήτευση τη διαδέχτηκε η οργή... Γιατί οργή νιώθουμε ως γονείς όταν διαβάζουμε το μήνυμα του κ. Φίλη, που υποστηρίζει ότι το υπουργείο του έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να είναι καλύτερη αυτή η χρονιά. Τα ωρολόγια προγράμματα, το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου και η διδακτέα ύλη έχουν ανανεωθεί, τα βιβλία περιμένουν από το καλοκαίρι και τα έξοδα των σχολικών επιτροπών έχουν ήδη καλυφθεί.

Τέλος, φέτος δε λείπουν από τα σχολεία εκπαιδευτικοί, χάρη αφενός σε ένα επιτυχή σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, ώστε να ολοκληρωθούν όλες οι αναγκαίες διαδικασίες ταχύτατα και άρα έγκαιρα, και αφετέρου χάρη στη συνδρομή του υπουργείου Οικονομικών, που εξασφάλισε τα απαραίτητα κονδύλια. Ξεχάσανε όμως τα κονδύλια για την Ειδική Αγωγή. Σε καμία τάξη με 24 νήπια ένα παιδί με ειδικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες δεν μπορεί να θεωρείται καλυμμένο. Κενό είναι. Και η Κρήτη, όπως πληροφορήθηκα μετά από έρευνα, έχει περίπου 450 κενά. Και πανελλαδικά πόσα; Τα 450 παιδιά για τον κ. Φίλη ίσως να είναι αμελητέα ποσότητα και μπορούν να θυσιαστούν στο βωμό των κονδυλίων και των αριθμών, αλλά ως μάνα και ως πολίτης τού δηλώνω ότι δεν μπορεί να αφαιρεί το δικαίωμα της μόρφωσης από το γιο μου και να του στερεί το δικαίωμα της εκπαίδευσης. Δε θα πετάξει το παιδί μου στον Καιάδα, για να του βγουν οι αριθμοί, και δεν του ζητώ να λύσει το πρόβλημα, γιατί απλά δεν είναι πρόβλημα. Είναι το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του 6χρονου Μάριου στη δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση, και απαιτώ να του την παρέχει», κατέληξε η Εύη Μαλλιωτάκη.

Ρεπορτάζ: Νίκος Πετάσης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση