iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2017
Ίντερνετ

Τι λέει το ίντερνετ για την Κρήτη


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Όλοι γνωρίζουμε πόσο δημοφιλής είναι η Κρήτη στο διαδίκτυο, αφού αρκεί μια απλή αναγραφή του ονόματος του νησιού μας στις πιο δημοφιλείς μηχανές αναζήτησης ώστε να εμφανιστούν χιλιάδες αποτελέσματα. Άρθρα, ρεπορτάζ, διθύραμβοι, σαγηνευτικές εικόνες και βίντεο.

Ταξιδιωτικές εμπειρίες, αλλά και παράπονα που επισημαίνουν αστοχίες, παραλείψεις και προβλήματα... Μια ολοζώντανη εικόνα αντίστοιχη με αυτή που συναντά κανείς στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη δύναμη και βεβαίως απήχηση, αφού μπορούν να μετατραπούν σε ζωντανή διαφήμιση ή ακόμα και δυσφήμηση ενός τόπου.

Πίσω όμως από αυτό τι κρύβεται; Πρακτικά είναι αδύνατον κάποιος να μπορέσει να ανιχνεύσει μέσα από τα εκατομμύρια σχόλια ταξιδιωτών εκείνα τα σημεία της κριτικής που είναι άξια προσοχής ώστε να διορθωθούν τα στραβά και τα ανάποδα που καταγράφονται και καυτηριάζονται. Και όμως μια εικόνα μέσα από τις ίδιες τις εμπειρίες των ταξιδιωτών θα ήταν η καλύτερη και πιο αντιπροσωπευτική δημοσκόπηση, ώστε να μπορέσουν οι αρμόδιοι να παρέμβουν και να βελτιώσουν εκείνα τα μελανά σημεία που καταγράφουν στις εμπειρίες τους οι ταξιδιώτες.

Το θέμα απασχολεί έντονα την Περιφέρεια Κρήτης, η οποία φιλοδοξεί να "αποκρυπτογραφήσει" τις ταξιδιωτικές εμπειρίες των επισκεπτών της, για να δώσει μεγαλύτερη ώθηση στην προσπάθεια για παροχή ακόμα πιο ποιοτικών υπηρεσιών.

Όπως μας εξήγησε ο εντεταλμένος σύμβουλος της Περιφέρειας Κρήτης σε θέματα Τουρισμού κ. Μιχάλης Βαμιεδάκης, ετοιμάζεται μια πλατφόρμα η οποία θα "σκανάρει" τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να μπορεί κανείς να δει οποιαδήποτε αναφορά στην Κρήτη και να την κατηγοριοποιήσει. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να προκύψουν πολύτιμα συμπεράσματα για οτιδήποτε καλό ή κακό συμβαίνει στο νησί μας και έχει ανταπόκριση στο κοινό, αφού ο αντίκτυπός του θα είναι ορατός με τη μορφή σχολίων, θετικών ή αρνητικών. Είναι ένα αρκετά φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο όμως έχει τις δυνατότητες να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο για τη χάραξη στρατηγικής μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στην Κρήτη. Είναι ενδεικτικό για να αντιληφθεί κανείς τη σημασία του εγχειρήματος αλλά και τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν στον τουριστικό τομέα το ιντερνέτ και κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η έμφαση που δίνεται σε αυτά και από μεγάλες εφημερίδες και ΜΜΕ του εξωτερικού. Την ίδια στιγμή οι εμπειρίες των ίδιων των ταξιδιωτών αποτελούν την πρώτη ύλη για τη διενέργεια δημοσκοπήσεων και τη βαθμολόγηση ολόκληρων χωρών και περιοχών ανά κατηγορίες από διάσημες ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, οι οποίες αποτελούν και το πρότυπο για αρκετούς ταξιδιώτες ώστε να επιλέξουν τον εκάστοτε προορισμό τους.

Μια παραλία για παράδειγμα στην Κρήτη, η οποία περιλαμβάνεται με την ψήφο των ίδιων των τουριστών στη λίστα των 10 κορυφαίων στην Ευρώπη, αποτελεί ένα δέλεαρ στο οποίο κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί. Πόσω μάλλον σε μια εποχή όπου οι ταξιδιώτες, όχι απλά επιλέγουν προορισμό μέσω διαδικτύου κλείνοντας μέσω ιστοσελίδων τα "πακέτα" τους, αλλά δίνουν τεράστια βάση στα σχόλια άλλων τουριστών που έχουν επισκεφτεί τα συγκεκριμένα μέρη, από τα ξενοδοχεία μέχρι τις εκδρομές.

Τα σχόλια αυτά αποτελούν βαρόμετρο για μια μεγάλη μερίδα τουριστών, οι οποίοι πριν επιλέξουν προορισμό κάνουν σχολαστική έρευνα αγοράς μέσω ιντερνέτ, ώστε να βρουν εκείνα που ταιριάζουν περισσότερο στα όνειρα και τις προσδοκίες τους.

Και ας μην ξεχνάμε ότι με τον ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο που αποκτούν πλέον οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή μας, έχουν προσλάβει και το ρόλο φωτογραφικών άλμπουμ ή ακόμα και ημερολογιακών καταγραφών των ταξιδιών μας, γεγονός που σημαίνει ότι ένα μεγάλο μέρος των εμπειριών των τουριστών διαμορφώνει αντίληψη για έναν τόπο μέσω θετικών ή αρνητικών απόψεων.

Ρεπορτάζ: Σταύρος Μουντουφάρης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση