iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017
ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΕΦ

Καταπολεμήστε τις αϋπνίες με τη σωστή διατροφή


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Θρέψου σωστά και κοιμήσου… αυτό προτείνουν οι ειδικοί που μας δίνουν διατροφικές συμβουλές για να αποφύγουμε την αϋπνία.

Επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου σε καθημερινή βάση μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους. Η αύξηση σωματικού βάρους είναι μόνο μία από τις παρενέργειες της έλλειψης ύπνου, καθώς η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνια προβλήματα υγείας, όπως παχυσαρκία και διαβήτη.


ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΫΠΝΊΕΣ

• Το κινόα είναι μια πλήρης πηγή πρωτεΐνης, πράγμα που σημαίνει ότι περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα (στοιχείο σημαντικό για τους χορτοφάγους). Έναφλιτζάνι μαγειρεμένο κινόα έχει 8 γραμμάρια πρωτεΐνης -περίπου διπλάσια ποσότητα πρωτεΐνης από άλλα δημητριακά- συν ένα καλό ποσοστό φυτικών ινών (5 γρ.), όλα για μόλις 222 θερμίδες.

• Ένα ζεστό ποτήρι γάλα πριν απ' τον ύπνο (μια από τις παλαιότερες, αλλά καλύτερες θεραπείες): Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που αποτελεί πρόδρομο ουσία της σεροτονίνης (ουσία που προωθεί τη χαλάρωση) και μελατονίνης (ουσία που ρυθμίζει τον ύπνο).

• Υδατάνθρακες (φρούτα, λαχανικά, σιτηρά ολικής αλέσεως): μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες αυξάνει σταθερά τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα,γεγονός που βοηθά τη μεταφορά αμινοξέων στον εγκέφαλο,συμπεριλαμβανομένης και της τρυπτοφάνης. Η τρυπτοφάνη περιέχεται σε πολλές τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη. Έτσι, ο συνδυασμός πρωτεϊνών και υδατανθράκων αποτελεί καλό σνακ πριν τον ύπνο, π.χ. γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης.

• Το μαύρο ρύζι, το κινόα, η γαλόπουλα, ο σολωμός, τα λαχανάκια Βρυξελλών,το σπανάκι, η ψημένη πατάτα είναι τρόφιμα που μπορούν να ενισχύσουν τη διαθεσιμότητα των πιο πάνω σημαντικών χημικών ουσιών (σεροτονίνη, μελατονίνη).

• Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου,στην απορρόφηση και τον μεταβολισμό της μελατονίνης και τρυπτοφάνης. Μερικά τρόφιμα πλούσια σε αυτές τις βιταμίνες είναι: ρύζι,κριθάρι, ξηροί καρποί, γαλοπούλα,σολωμός, τόνος, αβγά, γάλα.

• Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο και κάλιο, όπως μπανάνες, αμύγδαλα, γλυκοπατάτες. Αυτά τα δύο βασικά μέταλλα είναι φυσικά μυοχαλαρωτικά και οι ελλείψεις τους έχουν συνδεθεί με την αϋπνία.

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ

Καφεΐνη: Παρόλο που ο καφές αποτελεί την κύρια πηγή καφεΐνης, η σόδα, η σοκολάτα, μερικά τσάγια και ακόμη ορισμένα φάρμακα είναι πλούσια σε καφεΐνη, που αντί να καταπραΰνουν τον οργανισμό προκαλούν διέγερση.

Υπερκατανάλωση αλκοόλ.

Απλοί (ζάχαρη/γλυκά) και επεξεργασμένοι υδατάνθρακες (λευκό αλεύρι, άσπρο ρύζι, ψωμί).

Μεγάλο γεύμα πλούσιο σε λιπαρά για βραδινό: Παρόλο που μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε υπνηλία, μπορεί και να προκαλέσει πόνο, στομαχική καούρα, κάνοντας τον ύπνο ακόμα πιο δύσκολο.

Πικάντικα γεύματα: μπορούν να προκαλέσουν ξινίλες και καούρες, συμπτώματα τα οποία επιδεινώνονται όταν ξαπλώνουμε.

Πηγή: mustonline.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση