iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2017
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ

Αεροδρομιόσημο 13 ευρώ ανά επιβάτη από τη Fraport


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Μαζί με την ανάληψη της διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων από τη γερμανική Fraport, από τον ερχόμενο Νοέμβριο έρχεται και το σχετικό ιδιωτικό πλέον... "χαράτσι".

"Αεροδρομιόσημο" 13 ευρώ ανά επιβάτη θα επιβαρύνει τα αεροπορικά εισιτήρια στο αεροδρόμιο Χανίων και τα υπόλοιπα 13 περιφερειακά αεροδρόμια από το 2017, ενώ μετά την πρώτη 4ετία προβλέπεται αύξηση του τέλους που θα εισπράττει ο ανάδοχος επενδυτής, στα 18 ευρώ πια ανά επιβάτη.

Αφού ολοκληρώθηκαν τα διαδικαστικά για την επικύρωση της συμφωνίας παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του επενδυτικού σχήματος της γερμανικής Fraport με την εταιρεία Slentel του Κοπελούζου, και ενόψει της επίσημης ανάληψης των αερολιμένων, αποκαλύπτονται και αξιοσημείωτες πτυχές του deal που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση και επικύρωσε η σημερινή.

Μια τέτοια πτυχή είναι το "αεροδρομιόσημο" των 13 ευρώ που θα επιβαρύνει τα αεροπορικά εισιτήρια για κάθε επιβάτη που θα μετακινείται από ή προς τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport.

Σύμφωνα με τα "Νέα", αυτό προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, η οποία εκδόθηκε την περασμένη εβδομάδα και καθορίζει τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου-παρακολούθησης και ρύθμισης όλων των τεχνικών θεμάτων για τα νέα τέλη των αεροδρομίων.


Αύξηση στα 18 ευρώ

Πρόκειται για απόφαση που προβλέπεται από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και του "Ιωάννης Δασκαλογιάννης" των Χανίων.

Σύμφωνα με αυτή, το τέλος των 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος για διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο η κοινοπραξία της Fraport καλείται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ και στα 14 αεροδρόμια.

Στη συνέχεια, με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, το "αεροδρομιόσημο" των περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπεται να φτάσει ακόμα και τα 18 ευρώ...

Βεβαίως για το τελευταίο σκέλος, της μελλοντικής προβλεπόμενης αύξησης του τέλους που θα αποδίδεται στη Fraport, τα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας το έχουν αφήσει ανοιχτό. Οι ίδιοι έχουν τονίσει πως αυτό θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες που θα επικρατήσουν στην αγορά τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport κ. Σούλτε, μάλιστα, έχει επισημάνει πως η εταιρεία "ζυγίσει" προσεκτικά και το θέμα της "θελκτικότητας" των αεροδρομίων βάσει κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες. Αν και παράλληλα έχει επισημάνει ότι, ακόμα κι αν το τέλος ανέβει στα 18 ευρώ, θα εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από τις χρεώσεις ανταγωνιστικών αεροδρομίων στην Τουρκία και την Ισπανία.


Οι διαδικασίες

Σύμφωνα με την ίδια υπουργική απόφαση, οι επιβάτες θα πληρώνουν το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένος στην αεροπορική εταιρεία με την οποία μετακινούνται, μέσω του εισιτηρίου τους ή άλλου παραστατικού. Οι αερομεταφορείς θα το αποδίδουν, με τη σειρά τους, σε μηνιαία βάση (εφόσον πρόκειται για τακτικές αερογραμμές) ή επιτόπου πριν από την αναχώρηση του αεροσκάφους (εφόσον πρόκειται για πτήσεις τσάρτερ).

Επίσης, με την πρόσφατη ΚΥΑ των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών ορίζεται ότι οι ιδιώτες διαχειριστές των αεροδρομίων οφείλουν να εγκαταστήσουν και να λειτουργούν ηλεκτρονική πλατφόρμα στα αεροδρόμια, όπου θα καταχωρίζονται αναλυτικά στοιχεία για την κίνηση των επιβατών ανά πτήση.

Ακόμα, για τον έλεγχο και την παρακολούθηση των εσόδων από το τέλος του "αεροδρομιόσημου", κάθε αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να τηρεί αρχεία επιβατών, όπως ονομαστικές καταστάσεις, ηλεκτρονικά αρχεία, αποκόμματα εισιτηρίων καθώς και το ποσό των τελών που καταβάλλονται σε αυτήν.

Από την πλευρά της, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) διά των αρμόδιων οργάνων της θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιθεωρεί και να λαμβάνει αντίγραφα όλων αυτών των αρχείων.

Βεβαίως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τέλος, το οποίο επιβαρύνει τα εισιτήρια, υπάρχει και σήμερα στους περιφερειακούς αερολιμένες. Σήμερα το ύψος των τελών στα αεροδρόμια της περιφέρειας είναι 12 ευρώ για τους επιβάτες που μετακινούνται εντός της ζώνης Σένγκεν ενώ για κάποιους προορισμούς εκτός Σένγκεν φτάνει τα 22 ευρώ.

Η σημαντική διαφορά είναι φυσικά ότι το σημερινό τέλος αποδίδεται στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ το νέο τέλος, που θα είναι κατά τι αυξημένο, θα αποδίδεται σε ιδιώτη, τη Fraport...

Ρεπορτάζ : Μπάμπης Σαββίδης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση