iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΜΕΣΣΑΡΑΣ

Άναψε "φως" για το δρόμο της Μεσαράς - Πότε ανοίγει το έργο


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Κάλλιο αργά παρά ποτέ... Με πολύμηνη καθυστέρηση, καθώς είχε εξαγγελθεί από το υπουργείο Υποδομών για το Φεβρουάριο, επετεύχθη, καταπώς φαίνεται, επιτέλους, το οριστικό πλέον ξεμπλοκάρισμα στο "βαλτωμένο" τα τελευταία χρόνια κάθετο οδικό άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς.

Η τρίτη και τελευταία εργολαβία, η λεγόμενη εργολαβία- "σκούπα", αναμένεται επιτέλους να ξεκινήσει, αφού έστω και με τα πολλά, έστω και με καθυστέρηση στο υπουργείο Υποδομών βρήκαν την πολυπόθητη άκρη. Κατάφεραν να λύσουν το γόρδιο δεσμό στις νομικές εμπλοκές και στις εργολαβικές διαμάχες, για να πέσουν επιτέλους μέσα στο Σεπτέμβριο οι υπογραφές της σύμβασης της εργολαβίας με το δεύτερο, πια, μειοδότη του διαγωνισμού, την Κοινοπραξία "ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.-ΕΚΤΕΡ Α.Ε.-Δομική Κρήτης Α.Ε.".


Η επίσημη ανακοίνωση του ΟΑΚ

Την επισημοποίηση της χαρμόσυνης εξέλιξης για τον πολύπαθο δρόμο έκανε χθες ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης μέσω σχετικής ανακοίνωσης.

Σύμφωνα με την αρμόδια Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων (ΔΣΕ) του ΟΑΚ Α.Ε., ξεπεράστηκαν τα νομικά κωλύματα για την υπογραφή της σύμβασης του έργου "Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγίας Βαρβάρας-Απομαρμά (Χ.Θ. 22+170-Χ.Θ. 29+990)" με προϋπολογισμό 47 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα:

* Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. ΔΟΥ/ο/1491/16-3-2016 απόφαση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του ΥΠΟΜΕΔΙ, με την οποία ανατίθεται η εκτέλεση του έργου στο δεύτερο μειοδότη του διαγωνισμού, την Κοινοπραξία "ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.-ΕΚΤΕΡ Α.Ε.-Δομική Κρήτης Α.Ε." και ποσό προσφοράς 30.346.857,13 ευρώ.

* Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. ΔΟΥ/ο/3202/8-6-2016 απόφαση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του ΥΠΟΜΕΔΙ, με την οποία απορρίφθηκε η από 11/5/2016 προσφυγή που είχε υποβληθεί κατά της διαδικασίας του διαγωνισμού από τον πρώτο σε σειρά μειοδότη του διαγωνισμού.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο γνωμοδότησε θετικά για την υπογραφή της σύμβασης, ενώ ο πρώτος μειοδότης του διαγωνισμού απέσυρε την αίτηση ανάκλησης της απόφασης που είχε υποβάλει.

Από τα προαναφερθέντα και την πληροφόρηση της αναθέτουσας Αρχής (Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του ΥΠΟΜΕΔΙ) διαφαίνεται ότι εκκαθαρίζονται τα νομικά κωλύματα που εμφανίστηκαν στη διαδικασία του διαγωνισμού. Ήδη η αναθέτουσα Αρχή (Διεύθυνση Οδικών Υποδομών) κάλεσε το δεύτερο μειοδότη να καταθέσει επικαιροποιημένα τα δικαιολογητικά συμμετοχής στο διαγωνισμό μέσα στο επόμενο 20ήμερο.


Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου, όπως αναφέρεται στα συμβατικά τεύχη, είναι τριάντα μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Σημειώνεται πως έργα τα οποία έχουν χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά προγράμματα και έχουν χαρακτηριστεί ως ημιτελή πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το Μάρτιο του 2019.

Η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων (ΔΣΕ) του ΟΑΚ Α.Ε., μετά την υποβολή των επικαιροποιημένων δικαιολογητικών στη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του ΥΠΟΜΕΔΙ, αναμένει την αποστολή των σχετικών εγγράφων και συμβατικών στοιχείων του έργου, προκειμένου να προχωρήσει στην πρόσκληση του αναδόχου εργολάβου για την υπογραφή της σύμβασης, που εκτιμάται ότι θα γίνει τον Σεπτέμβριο 2016.

Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του ΟΑΚ Α.Ε., «με το υποέργο "Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγίας Βαρβάρας-Απομαρμά":

* Ολοκληρώνεται η οδική σύνδεση Αγίας Βαρβάρας-Αγίων Δέκα (Καστέλι Μοιρών) συνολικού μήκους 16 χλμ., που περιλαμβάνει μεγάλα τεχνικά έργα, όπως 3 σήραγγες συνολικού μήκους 1,2 χλμ., 5 κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους ~1,0 χλμ., 6 ισόπεδους-ανισόπεδους κόμβους κ.ά.,

* Βελτιώνεται σημαντικά η διαδρομή από και προς Μεσσαρά Ηρακλείου, καθώς η χρονοαπόσταση (Ηράκλειο-Μοίρες) θα μειωθεί κατά 15 λεπτά και 5 χλμ., με σημαντική αναβάθμιση στην οδική ασφάλεια των χρηστών»...


Το σίριαλ - Από σαράντα κύματα...

Θυμίζουμε ότι αρχικός μειοδότης στο διαγωνισμό είχε αναδειχθεί η εταιρεία "Κλέαρχος Ρούτσης". Όμως η ανάθεση ακυρώθηκε από το υπουργείο, διότι προέκυψαν εμπλοκές με τα δικαιολογητικά και τη φορολογική ενημερότητα της εν λόγω εταιρείας. Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να κάνει το αυτονόητο.

Να αναθέσει δηλαδή τη συμπληρωματική αυτή εργολαβία στο δεύτερο κατά σειρά μειοδότη. Κατά της απόφασης αυτής, ωστόσο, είχε προσφύγει νομικά ο πρώτος μειοδότης. Κάπου εκεί φαίνεται πως ασκήθηκαν πιέσεις, ή εν πάση περιπτώσει επετεύχθη μια συνεννόηση μεταξύ υπουργείου και του αρχικού αναδόχου, ώστε να αποσύρει την προσφυγή που θα έμπλεκε το ήδη καθυστερημένο έργο σε πολύ μεγάλες περιπέτειες.

Έτσι, μετά την απόσυρση των προσφυγών, άνοιξε ο δρόμος για τη συμβασιοποίηση της εργολαβίας, με την οποία θα ολοκληρωθεί επιτέλους ο σημαντικός αυτός κάθετος άξονας, που κανονικά θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια. Οι υπογραφές της σύμβασης αναμένεται μετά το οριστικό ξεμπλοκάρισμα να πέσουν προσεχώς, πιθανώς μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση