iphone app
android app
iphone app android app
Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017
ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στους Ιταλούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Όπως αναμενόταν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ιδιωτικοποιηθεί... έναντι πινακίου φακής, αφού το ποσό που φέρεται να προσέφερε η ιταλική εταιρεία Ferrovie για την απόκτησή της είναι μόλις 45 εκατ. ευρώ. H προσφορά αυτή, που ήταν και η μοναδική, έγινε αποδεκτή και η αποκρατικοποίηση θα κλείσει άμεσα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. αποσφραγίστηκε η δεσμευτική οικονομική προσφορά για τη διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την οποία υπέβαλε η ιταλική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A.

Το ποσό του προσφερόμενου τιμήματος ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ.

Το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη τη θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις, που εκπόνησαν δύο διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου εμπειρογνωμόνων, έκανε αποδεκτή την προσφορά και ανακήρυξε τη Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. ως προτιμητέο επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το ΤΑΙΠΕΔ «επιτυγχάνει έτσι να ολοκληρώσει μια διαδικασία που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της. Με την εξέλιξη αυτή ουσιαστικά τίθενται οι βάσεις για το επιτυχές κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ».

Η Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A. αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και «αναμένεται να μεταγγίσει τεχνογνωσία και εμπειρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εντάσσοντας την ελληνική εταιρεία στον πανευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη».

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε κηρυχθεί άγονος, λόγω της απουσίας ουσιαστικού ενδιαφέροντος, παρότι στο πρώτο στάδιο είχαν συμμετάσχει οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2015 παρουσίασε έσοδα 125,272 εκατ. ευρώ από 140,788 εκατ. ευρώ το 2014 και ήταν κερδοφόρα και στις δύο χρήσεις. Ωστόσο, από αυτά, τα 50 εκατ. ευρώ και τις δύο χρονιές είναι κρατική επιχορήγηση.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση