iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017
ΚΕΝΤΡΟ -ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΟΛΗΣ - ΜΕΝΤΑΝΙ - ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Πότε ξεκινούν τα έργα στο "σταυρό" της πόλης


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Προ των πυλών είναι πλέον η πολυσυζητημένη μεγάλη ανάπλαση στο "σταυρό" της πόλης του Ηρακλείου... Το έργο, κόστους 4,5 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτείται από ιδίους πόρους του Δήμου μέσω του δανείου της ΕτεΠ, και το οποίο αποτελεί τη μεγαλύτερη παρέμβαση στην "καρδιά" του Ηρακλείου, επικυρώθηκε χθες από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου.

Μετά την εξέλιξη αυτή αναμένονται προσεχώς η προκήρυξη του διαγωνισμού και η δημοπράτηση του έργου, με στόχο την έναρξη των εργασιών εντός του φθινοπώρου.

Όπως αναμενόταν, χθες επικυρώθηκε και τυπικά από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ηρακλείου η παρέμβαση στο "σταυρό" της πόλης, που θα πραγματοποιηθεί με την ανάπλαση των οδών 1821, Ίδης, Δικαιοσύνης και της μικρής Έβανς.

Όπως ανέφερε στη "Ν.Κ." ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης, «με βάση το σχεδιασμό που έχει καταρτιστεί από τη Λότζια και από την αντιδημαρχία Τεχνικών Υπηρεσιών, μέσα στις επόμενες ημέρες θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και στις αρχές του Αυγούστου θα πάμε στη δημοπράτηση της μεγάλης παρέμβασης, που θα αλλάξει άρδην αισθητικά αλλά και κυκλοφοριακά το κέντρο της πόλης.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, και εφόσον δεν υπάρξει κάποια απρόσμενη εμπλοκή, μέσα στο δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου αναμένεται να έχει ανακηρυχθεί ο ανάδοχος για να πιάσει δουλειά».

Η ανάπλαση σε όλο το λεγόμενο σταυρό της πόλης, σε 1821 - Ίδης - Δικαιοσύνης - Μικρή Έβανς, όπως είναι αντιληπτό, αποτελεί τη μεγαλύτερη παρέμβαση ανάπλασης μέσα στο κέντρο της πόλης, που όπως είναι φυσικό συνεπάγεται και μεγάλη ταλαιπωρία, αφού για χρόνια το κέντρο του Ηρακλείου θα μετατραπεί σε εργοτάξιο...


Ανησυχίες και επιφυλάξεις

Όπως είναι λοιπόν φυσικό, μπορεί η ανάπλαση να υπόσχεται ένα πολύ καλύτερο σκηνικό στην "καρδιά" του Ηρακλείου, όμως δημότες και κυρίως καταστηματάρχες θα δεινοπαθήσουν λόγω της αναπόφευκτης ταλαιπωρίας από τα έργα. Υπάρχει μια ανησυχία σε πολλούς καταστηματάρχες και πολίτες, με τη δημοτική Αρχή να έχει ξεκαθαρίσει εδώ και καιρό πως η μεγάλη παρέμβαση δε θα υλοποιηθεί ενιαία, αλλά τα έργα θα "σπάσουν" σε διαφορετικά τμήματα, που δε θα φτιάχνονται ταυτόχρονα.

Την ίδια ώρα, υπάρχουν επιφυλάξεις και ενστάσεις και ως προς το κυκλοφοριακό σκέλος της μεγάλης παρέμβασης, διότι εδώ θα έχουμε ραγδαία αλλαγή σκηνικού.

Θυμίζουμε ότι, όταν ολοκληρωθεί η παρέμβαση, στο κέντρο της πόλης θα επιτρέπεται η κίνηση σε πεζούς, ποδηλάτες και μέσα μεταφοράς, όχι όμως και στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, τα οποία θα αποκλειστούν από το "σταυρό" της πόλης και θα διοχετεύονται στους περιφερειακούς δρόμους.

Κανονικά θα κυκλοφορούν ταξί και αστικά λεωφορεία, ενώ ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων θα γίνεται με κανόνες.


Το προφίλ του έργου

Η περιοχή μελέτης έχει ως άξονα αναφοράς ορισμένους από τους σημαντικότερους (ιστορικά, μορφολογικά, πολεοδομικά κ.ά.) δρόμους της παλιάς πόλης, όπως η λεωφόρος Δικαιοσύνης, η λεωφόρος Καλοκαιρινού και η οδός Ίδης, μαζί με άλλες οδούς που συμβάλλουν στον άξονα.

Η λεωφόρος Καλοκαιρινού, η Δικαιοσύνης, η οδός (μικρή) Έβανς, η 1821 και η Ίδης διαμορφώνονται με βάση την κατεύθυνση της απόδοσης στα Ι.Χ. και στα μίνι λεωφορεία και με βάση την απόδοση της μέγιστης δυνατής επιφάνειας σε πεζοδρόμια για την άνετη κίνηση των πεζών και την καλύτερη εξυπηρέτηση της εμπορικής κίνησης των δρόμων αυτών.

Με αυτήν την έννοια, προτείνεται η μέγιστη δυνατή διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και η ελαχιστοποίηση του πλάτους του καταστρώματος στο απαραίτητο μέγεθος.

Κύρια κατεύθυνση, επίσης, της πρότασης είναι η ασφαλής διέλευση και στάση του πεζού και η διευκόλυνση των κινήσεών του τόσο στους πεζόδρομους, όσο και στα πεζοδρόμια, και η αποτροπή (μέσω και της προτεινόμενης διαμόρφωσης) της κατάληψης των πεζοδρομίων ή τμημάτων τους από οχήματα.

Η μελέτη στοχεύει στο βέλτιστο αποτέλεσμα με τη χρήση φυσικών υλικών με σχεδιαστική ποιότητα, κατασκευαστική αρτιότητα και αντοχή στο χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη και το βιοκλιματικό παράγοντα με την αύξηση του πρασίνου και την επιλογή κατάλληλων υλικών.

Επιπλέον, στη λ. Δικαιοσύνης δίνεται έμφαση στην τριλογία των δημόσιων κτηρίων (Περιφέρεια Κρήτης, Δικαστήρια, πρώην Αστυνομική Διεύθυνση), που αναδεικνύονται με μνημειακό φωτισμό. Οι δύο μικρές πλατείες που δημιουργούνται μεταξύ των τριών κτηρίων προτείνεται να προβληθούν με την ενιαία διαμόρφωσή τους και στο κατάστρωμα της λ. Δικαιοσύνης. Στη συμβολή Δικαιοσύνης-Έβανς δημιουργείται διεύρυνση για στάση ταξί, ενώ στη συμβολή Δικαιοσύνης-25ης Αυγούστου τοποθετείται τριγωνικός πληροφοριακός πίνακας με αναφορά στην ιστορία της πόλης. Σχετική διαμόρφωση γίνεται και στη συμβολή των οδών Καλοκαιρινού - Ψαρομηλίγκων - Τζουλάκη - Ίδης.

Ρεπορτάζ : Μπάμπης Σαββίδης

Φωτογραφία : Νίκος Χαλκιαδάκης

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση