iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 25 Μαρτίου 2017
ΠΑΝΩ ΑΠ ΟΛΑ Η ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ

"Πάνω απ' όλα η υγεία μας: Οι κίνδυνοι του καλοκαιριού"


Ένα ακόμα καλοκαίρι της ζωής μας χωρίς κινδύνους, αυτό είναι το θέμα που θα αναπτύξουν στην εκπομπή "Πάνω απ' όλα η υγεία μας" στην "ΚΡΗΤΗ TV", η δημοσιογράφος Εύα Ντελιδάκη και οι καλεσμένοι της.

Στο στούντιο μαζί με την Εύα Ντελιδάκη είναι ο κ. Ιωάννης Σόγιας (δερματολόγος - αφροδισιολόγος), η κ. Άρτεμις Ποντικάκη  (χειρουργός μαιευτήρας γυναικολόγος επικουρική επιμελήτρια μαιευτικής γυναικολογικής κλινικής ΠΕΠΑΓΝΥ), η κ. Βασιλική Βαλάρη (παιδίατρος - νεογνολόγος), ο κ. Μάνος Γιακουμάκης (διαιτολόγος -διατροφολόγος αντιπρόεδρος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας Κρήτης), και η δρ Δέσποινα Κατσώχη (πρόεδρος της ΑΚΟΣ ογκολόγος/ακτινοθεραπευτής).   


Πώς μπορούμε να προστατευτούμε

Αυτές τις διακοπές τις περιμένουμε πώς και πώς και δε θέλουμε τίποτα να μας τις χαλάσει. Απρόοπτα, όμως, δυστυχώς συμβαίνουν πάντα.

Η υπερβολική ζέστη μπορεί να μας προκαλέσει θερμοπληξία και άλλα προβλήματα υγείας. Αν πάλι, ανήκουμε στην κατηγορία αυτών που ζαλίζονται με το παραμικρό, η ναυτία στο αυτοκίνητο, το καράβι ή το αεροπλάνο μπορεί να μας καταβάλει για αρκετές ώρες ή και μέρες. Κι αν τα παραπάνω μπορούμε με κάποιους τρόπους να τα αποφύγουμε, δεν μπορούμε σίγουρα να γλιτώσουμε από τα ενοχλητικά τσιμπήματα κουνουπιών, σφηκών ή τσούχτρων.

Λίγο πριν ξεκινήσετε για τις διακοπές, διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές και αντιμετωπίστε τα καλοκαιρινά ατυχήματα με τον καλύτερο τρόπο.Καύσωνας και θερμοκρασίες ΣαχάραςΟ υδράργυρος ανεβαίνει επικίνδυνα και μαζί και η δυσφορία και ο προβληματισμός για το πώς θα προστατευτούμε από τον καύσωνα και τη θερμοπληξία. Ακολουθούν συμβουλές που θα σας προστατεύσουν από την ανυπόφορη ζέστη και τα ενδεχόμενα προβλήματα υγείας: * Πίνετε πιο πολλά υγρά, που να μην περιέχουν αλκοόλ, καφεΐνη ή μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, ανεξάρτητα από το επίπεδο δραστηριότητάς σας. * Μείνετε σε εσωτερικό χώρο και, αν είναι δυνατόν, σε χώρο με air-condition. Ακόμα και παραμονή λίγων ωρών σε χώρο που κλιματίζεται μπορούν να βοηθήσουν το σώμα σας να παραμείνει δροσερό όταν επιστρέφετε στη ζέστη. * Κάνετε τακτικά μπάνια ή ντους. * Φοράτε ελαφριά ρούχα, ανοιχτόχρωμα και χαλαρά στο σώμα. * Αν πρέπει να βγείτε έξω, περιορίστε τις δραστηριότητές σας και την άσκηση στις πρωινές και βραδινές ώρες, προσπαθήστε να αναπαύεστε σε σκιερά μέρη, φοράτε καπέλο, γυαλιά και αντηλιακό υψηλής προστασίας. Ναυτία, ζαλάδες και ένα κεφάλι shaker Η ναυτία των ταξιδιωτών αποτελεί ένα από τα πιο δυσάρεστα και ενοχλητικά συμπτώματα που ταλαιπωρεί πολλά άτομα και που αποτελεί αιτία κακοδιαθεσίας για πολλές ώρες ή και ημέρες ακόμα και μετά το πέρας του ταξιδιού. Μπορεί ή όχι να συνοδεύεται και από εμέτους, αποτελώντας τόσο δυσάρεστο συναίσθημα για τα άτομα που την υφίστανται ώστε αρκεί, πολλές φορές και η αναγγελία κάποιου ταξιδιού για να αρχίσει το άτομο να εκδηλώνει το πρόβλημα πολλές ώρες πριν ακόμη μπει στο αυτοκίνητο, το καράβι ή το αεροπλάνο. Πώς όμως θα την περιορίσουμε; * Μην ταξιδεύετε ποτέ με άδειο στομάχι, φροντίστε όμως το γεύμα που θα πάρετε να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ. Αποφεύγετε την λήψη οινοπνευματούχων ποτών πριν από το ταξίδι. * Στο αυτοκίνητο, ταξιδεύετε με ανοιχτά παράθυρα για να έχετε φρέσκο και δροσερό αέρα. Κοιτάτε έξω από τα παράθυρα κατά την διάρκεια του ταξιδιού. Αποφεύγετε το διάβασμα και αν θέλετε να συμβουλευθείτε κάποιο χάρτη ή κάποιο βιβλίο καλύτερα να σταματήσετε. * Στο καράβι, φροντίστε να κάθεστε στο κέντρο του καραβιού όπου υπάρχει η μικρότερη κίνηση. Προτιμήστε το κατάστρωμα και καθηλώστε το βλέμμα σας μακριά στον ορίζοντα. Αποφεύγετε τις ισχυρές οσμές ιδιαίτερα αυτές που προέρχονται από το εστιατόριο ή από το κατάστημα που πουλάει αρώματα. * Στο αεροπλάνο, ζητείστε κάθισμα πάνω από τα φτερά του αεροπλάνου που αποτελεί το πιο σταθερό μέρος του αεροπλάνου με τις λιγότερες κινήσεις. Ανοίξτε τον εξαερισμό πάνω από το κάθισμά σας για να σας έρχεται φρέσκος αέρας. * Προμηθευτείτε φάρμακα που μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα της ναυτίας και των εμέτων του ταξιδιού Λάβετέ τα πριν το ταξίδι και αν αυτό πρόκειται να κρατήσει αρκετές ώρες επαναλάβετε τη δόση 2-3 φορές την ημέρα. Τσιμπήματα εντόμων και άλλων απρόσκλητων επισκεπτών Σφήκες, μέλισσες, κουνούπια, μύγες, ψύλλοι, αλλά και τσούχτρες, σκορπιοί και φίδια κάνουν την εμφάνισή τους λίαν συχνά αυτή την περίοδο του έτους. Αυτό που πρέπει πρωταρχικά να γνωρίζετε είναι ότι τα έντομα όπως και τα περισσότερα ζώα δεν επιτίθενται συνήθως στον άνθρωπο, εκτός εάν είναι τραυματισμένα ή τα έχουν προκαλέσει. Λαμβάνοντας λοιπόν κάποια στοιχειώδη μέτρα προφύλαξης μπορείτε να προλάβετε κάποια από τα …τσιμπήματα του καλοκαιριού. * Αποφύγετε να βρίσκεστε σε περιοχές όπου πιθανόν βρίθουν εντόμων ή άλλων "επικίνδυνων" ζώων. Τα λιμνάζοντα νερά, οι κήποι, τα δένδρα και τα λουλούδια στην ανθοφορία τους, οι εστίες σκουπιδιών αποτελούν συνήθως και εστίες κινδύνου. * Προσέξτε το ντύσιμό σας ώστε να μην είναι εκτεθειμένο πολύ το δέρμα. Προτιμήστε τα μακρυμάνικα δροσερά ρούχα καθώς και τα παντελόνια κάτω από το γόνατο που προστατεύουν το σώμα του τόσο από την υπερβολική έκθεση στον ήλιο όσο και από τις επιθέσεις εντόμων και ζώων. * Όσον αφορά ειδικά τα έντομα, καλό είναι να γνωρίζετε ότι έλκονται από τα έντονα χρώματα και τις έντονες οσμές. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε καλλυντικά και αρωματικά προϊόντα που αφήνουν έντονο το άρωμά τους διότι θα γίνετε ευκολότερα θύμα των εντόμων. * Για τα τσιμπήματα κουνουπιών, ψύλλων και κοριών ενδείκνυται η επάλειψη με ειδική λοσιόν στο δέρμα εκτός από την περιοχή των ματιών και των γεννητικών οργάνων. * Αν πάλι πρόκειται για τσίμπημα από μέλισσα ή σφήκα, τότε βρέξτε ένα πανί με κρύο νερό και πιέστε το επάνω στην περιοχή του τσιμπήματος για να μειώσετε τον πόνο και το πρήξιμο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να συμβουλεύεστε άμεσα τον ιατρό σας και ιδίως προτού σπεύσετε να χορηγήσετε άλλα θεραπευτικά μέσα ή γιατροσόφια. * Διατηρείτε επίσης τα νύχια σας καθαρά και κομμένα ώστε να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα μολύνσεων από το ξύσιμο. * Η επαφή με τις τσούχτρες σπάνια οδηγεί σε σοβαρά προβλήματα και μόνο σε ορισμένα ευαίσθητα και αλλεργικά άτομα. Συνήθως μετά το τσίμπημα παρουσιάζεται μία έντονη κοκκινίλα με ή χωρίς φούσκωμα που συνοδεύεται από έντονο τσούξιμο, πόνο ή φαγούρα. Αν συμβεί λοιπόν να σας τσιμπήσει τσούχτρα απομακρύνεται τα τυχόν κολλημένα στο σώμα σας πλοκάμια, όχι με γυμνά χέρια αλλά γεμίζοντας την χούφτα σας με άμμο και τρίβοντας το σημείο του σώματος που είναι κολλημένα τα πλοκάμια. Τοποθετείστε στο σημείο του τσιμπήματος πάγο ή κρύες κομπρέσες και αλείψτε την πάσχουσα περιοχή με κορτιζονούχο κρέμα. Αν δεν υπάρχει τέτοια κρέμα χρησιμοποιείστε κομπρέσες με ξυδόνερο (1 μέρος ξύδι και 3 νερό). * Γενικότερα, καλέστε αμέσως ιατρική βοήθεια εφόσον εκδηλώσετε τα παρακάτω συμπτώματα μετά από κάποιο τσίμπημα: ξαφνική δυσκολία στην αναπνοή, αδυναμία, λιποθυμία ή απώλεια της συνείδησης, κνιδωτικό εξάνθημα ή φαγούρα σε όλο το σώμα, υπερβολικό οίδημα (πρήξιμο) κοντά στα μάτια, τα χείλια ή το πέος

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση