iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2017
λυπη λυπημενος καταθλιψη δακρυ κλαμα
DIGITAL IMAGE

Πως σταματάμε "μαύρες" σκέψεις (video)


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Η κατάθλιψη μπορεί να προληφθεί και να αντιμετωπισθεί, μεταξύ άλλων και από τον τρόπο σκέψης μας. Ο τρόπος σκέψης και αντιμετώπισης των καταστάσεων που βιώνουμε καθημερινά, είναι καθοριστικό στοιχείο για τη γένεση της κατάθλιψης.

Οι αρνητικές σκέψεις που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος για τον εαυτό του, η ασταμάτητη αυστηρή αυτοκριτική και οι απαισιόδοξες προβλέψεις του για το μέλλον, επηρεάζουν την αντίληψη του για το πως πραγματικά είναι η δική του ζωή.

Συχνά οι άνθρωποι με κατάθλιψη, λόγω ενός συγκεκριμένου τρόπου σκέψης, ενώ έχουν πετύχει κάτι πολύ σημαντικό, στην ουσία το βιώνουν ως μια αποτυχία ή ένα πισωγύρισμα. Θεωρούν ένα εμπόδιο ή μια δυσκολία σαν μια προσωπική αποτυχία.Στο πλατό της εκπομπής "ΚΡΗΤΗ ΣΗΜΕΡΑ" ο κλινικός ψυχολόγος Νίκος Παπανικολάου μίλησε στις αιτίες των αρνητικων σκέψεων σε εποχές ανθρωπιστικλης κρίσης ένω αποκάλυψε και ορισμένα μυστικά για να τις καταπολεμήσουμε.


Η δύναμη του εγκεφάλου- Αρνητικές σκέψεις

1) Οι αρνητικές σκέψεις που κατακλύζουν το μυαλό μας είναι η ουσιαστική αιτία των αυτοϋποτιμητικών μας συναισθημάτων.Αυτές οι σκέψεις μας κρατουν σε μια κατάσταση λήθαργου και μας κάνουν να νιώθουμε ανεπαρκείς. Οι αρνητικές μας σκέψεις, είνα τα συμπτώματα εκείνα της κατάθλιψης στα οποία συνήθως δε δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή.

2) Δεν είναι τα πραγματικά γεγονότα αλλά ο τρόπος αντίληψής μας εκείνος που ευθύνεται για τις αλλαγές στη διαθεσή μας.Όταν είμαστε λυπημένοι οι σκέψεις μας αντιπροσωπεύουν μια ρεαλιστική ερμηνεία των αρνητικών γεγονότων. Όταν έχουμε άγχος ή κατάθλιψη οι σκέψεις μας θα είναι πάντα παράλογες,διαστρεβλωμένες,εξωπραγματικές ή απλά λανθασμένες.


Οι δέκα γνωστικές παραμορφώσεις που συνιστούν τη βάση της κατάθλιψής μας

1)Η σκέψη του όλα ή τίποτα. Βλέπουμε τα πράγματα σαν άσπρα ή μαύρα,χωρίς τις ενδιάμεσες αποχρώσεις του γκρί.

2)Η υπεργενίκευση βλέπουμε ένα αρνητικό γεγονός σαν ένα ατέλειωτο σενάριο μείωσης ή ήττας.

3)Το ψυχικό φίλτρο .Επιλεγουμε μια μοναδική αρνητική λεπτομέρεια και επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά σ'αυτη ώστε να καταλήγουμε στην αίσθηση πως όλη η κατάσταση είναι αρνητική.

4)Η απόρριψη του θετικού. Απορρίπτουμε τις θετικές εμπειρίες επιμένοντας πως "δε μετράνε" για τον ένα ή τον άλλο λόγο.

5) Τα αυθαίρετα συμπεράσματα.Προτρέχουμε σε αυθαίρετα συμπεράσματα ακόμη κι όταν δεν επιβεβαιώνονται απ'τη πραγματικότητα.

6)Η μεγέθυνση του αρνητικού και η σμίκρυνση του θετικού.

7)Η συναισθηματική λογική "Αισθάνομαι έτσι, συνεπώς έτσι θα πρέπει να είναι τα πράγματα".

8)Οι δηλώσεις του "πρέπει". Προσπαθούμε να κινητοποιηθούμε λέγοντας "πρέπει να κάνω αυτό" ή "οφείλω να..."

9)Η ετικετοποίηση.Ένα λάθος ή μια αδυναμία μας μεταφέρει απ'το " έχω στο είμαι".

10)Η προσωποποίηση. Δημιουργούμε ενοχές βλέποντας τον εαυτό μας σαν την αιτία κάποιου αρνητικού εξωτερικού γεγονότος, για το οποίο όμως δεν ήμασταν υπευθυνοι.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση