iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 28 Μαρτίου 2017
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Στο κυνήγι των κουπονιών για να γλιτώσουν...300€!


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

"Ανάγκα και οι Θεοί πείθονται" έλεγε μια παλιά παροιμία που, ως φαίνεται, σήμερα είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Ο παραλληλισμός μας αυτός γίνεται με αφορμή την τάση που παρατηρείται τα χρόνια της κρίσης στην αγορά, με τους Κρητικούς και γενικότερα τους Έλληνες καταναλωτές να κυνηγούν ολοένα και πιο πολύ τις προσφορές και τις εκπτώσεις που παρέχουν τα καταστήματα και τα σούπερ-μάρκετ, στην προσπάθειά τους, λόγω της ανεργίας και της οικονομικής δυσπραγίας που ζούμε, να εξοικονομήσουν λίγα χρήματα.

Και τα καταστήματα όμως, από την πλευρά τους, ανεβάζουν συνεχώς στα ράφια τους εμπορεύματα και αγαθά σε τιμές προσφοράς, προκειμένου να γίνουν πιο προσιτά στους καταναλωτές, πράγμα που συμβαίνει αρκετά συχνά μέσα στο χρόνο, πέραν των 10ημέρων προσφορών που προβλέπει ο νόμος.

Έτσι, βλέπεις αλυσίδες καταστημάτων, αλλά και ντόπιες μικρές επιχειρήσεις να πουλούν επώνυμα προϊόντα και κυρίως ρούχα σε πολύ χαμηλές τιμές, προχωρώντας παράλληλα σε ημέρες προσφορών, δώρων και εκπτωτικών κουπονιών. Εκεί που παλιότερα ούτε καν έμπαιναν στον κόπο να ρίξουν το κασέ τους, εμμένοντας στην άποψη «τόσο πουλάω, αν μπορείς αγόρασέ το». Βέβαια, το μεγαλύτερο κυνήγι προσφορών πέφτει στα σούπερ-μάρκετ, όπου, όπως αποδεικνύεται, οι καταναλωτές αναζητούν να γεμίσουν το καλάθι ψωνίζοντας ναι μεν περισσότερα, πληρώνοντας ωστόσο λιγότερα.


Το 90% κερδίζει χρήματα

Στην επιβεβαίωση αυτής της τάσης καταλήγουν μάλιστα και τα αποτελέσματα ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), πράγμα που επιβεβαιώνεται και μέσα από τις δηλώσεις των Κρητικών καταναλωτών, τις οποίες σας παρουσιάζουμε στο ρεπορτάζ μας, δηλώνοντας και εκείνοι με τη σειρά τους φανατικοί εξερευνητές των προσφορών και των εκπτώσεων.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα αυτά, ποσοστό 90% των καταναλωτών εξοικονομούν χρήματα μέσω προσφορών, κουπονιών ή δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ-μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Επίσης, ποσοστό 69% των καταναλωτών εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών τους και 41% τουλάχιστον 10%.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 11,2%. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 25 ευρώ μηνιαίως ανά νοικοκυριό και 300 ευρώ ετησίως! Όφελος αρκετά σημαντικότερο, όπως λένε οι καταναλωτές και όπως αποδεικνύεται μέσω της έρευνας, από το αντίστοιχο όφελος του 2010, εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου, όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Υπενθυμίζεται πως το 2010 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ-μάρκετ υπολογιζόταν σε 250 ευρώ, με το 32% των αγορών να αφορούν προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια και το μέσο όφελος στα 15 ευρώ. Το 2015 η μέση δαπάνη εκτιμάται σε 220 ευρώ, με το 42% των αγορών να αφορούν προϊόντα σε έκπτωση ή προωθητική ενέργεια, και το μέσο όφελος στα 25 ευρώ.


Έρευνα από το διαδίκτυο

Η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών αναφορικά με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Σύμφωνα με την έρευνα, μία στις πέντε επισκέψεις στο σούπερ-μάρκετ έχει ως αφετηρία κάποια προσφορά, για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφτεί το κατάστημα, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι περίπου μία φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά προσφορών.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές (50%) δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ πριν επισκεφτεί το κατάστημα για τις αγορές του.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της υιοθέτησης των "έξυπνων" αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Συγκεκριμένα, το 83% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σούπερ-μάρκετ και το 64% ότι οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σούπερ-μάρκετ που θα επισκεφτούν. Το 78% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με το παρελθόν.

Οι έμποροι, ωστόσο, επισημαίνουν για μια ακόμη φορά πως, λόγω μειωμένης ρευστότητας στην αγορά, ναι μεν οι προσφορές μπορεί να φέρνουν κόσμο στα καταστήματά τους, σε καμία περίπτωση όμως δεν αυξάνουν το τζίρο τους, που συνεχίζει δυστυχώς να βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση