iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017
ΕΛΜΕ Παρέλαση 25ης Μαρτίου Ρέθυμνο

ΕΛΜΕ Ρεθύμνου: Όχι στην αντιπαιδαγωγική κατάργηση εκπαιδευτικών


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

«Ανάμεσα στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ψήφισε μέχρι τώρα η κυβέρνηση με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού είναι η κατάργηση της τρίωρης υπευθυνότητας για τα εργαστήρια φυσικών επιστημών και της πληροφορικής (ΥΣΕΦΕ-ΥΣΕΠΕΗΥ)», αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.

Η ανακοίνωση:

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς «εξοικονομούνται» με αυτό τον τρόπο περίπου 600 εκπαιδευτικοί. Χάνονται έτσι 600 θέσεις νέων εκπαιδευτικών, αναπληρωτών, που καταδικάζονται στην ανεργία ενώ παράλληλα σε πολλά σχολεία θα προκληθούν «υπεραριθμίες», «ντόμινο» μετακινήσεων κ.ο.κ. Και όλα αυτά μάλιστα εν μέσω «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία.

Η ανάθεση της υπευθυνότητας του εργαστηρίου ΣΕΦΕ είτε ΣΕΠΕΗΥ είναι μια κατάκτηση του κλάδου και περισσότερο υποχρέωση παρά δικαίωμα. Όπως περιγραφόταν και στις σχετικές εγκυκλίους υποχρεωτικά οριζόταν από ένας υπεύθυνος εργαστηρίου σε κάθε σχολείο, ο οποίος διέθετε τρεις ώρες από το υποχρεωτικό ωράριο του για την κάλυψη των υποχρεώσεων του. Αυτές οι τρεις ώρες δεν δίνονταν «χάρισμα» αφού ο υπεύθυνος με βάση το Νόμο φρόντιζε για την ασφαλή, απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία των εργαστηρίων, τη συντήρηση, τον εφοδιασμό και τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων. Η εκπλήρωση των παραπάνω υποχρεώσεων συνήθως ξεπερνούσε κατά πολύ το εβδομαδιαίο τρίωρο.

Πέρα όμως από τα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα που ρίχνονται στον καιάδα της λιτότητας και των περικοπών, είναι ίσως σοβαρότερες οι παιδαγωγικές συνέπειες για τα ίδια τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών και της Πληροφορικής. Τα μαθήματα αυτά από τη φύση τους είναι ως επί το πλείστον εργαστηριακά και για αυτόν τον λόγο έχουν και υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις. Με την ρύθμιση αυτή αυτά τα μαθήματα μετατρέπονται σε τυπικά θεωρητικά μαθήματα, στην λογική της στείρας ασκησιολογίας και απομνημόνευσης, χωρίς οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με τους επιστημονικούς τρόπους έρευνας και τις εργαστηριακές πρακτικές. Ουσιαστικά υπονομεύεται η ουσία αυτών των μαθημάτων και επομένως πλήττονται τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Καλούμε τους σχετικούς συμβούλους Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής καθώς και τους υπευθύνους ΕΚΦΕ και ΠΛΗΝΕΤ να εκφράσουν δημόσια θέση ενάντια στο μέτρο αυτό. Απαιτούμε από την ηγεσία του Υπουργείου να ανακαλέσει άμεσα αυτή την απαράδεκτη από επιστημονική και παιδαγωγική πλευρά απόφαση, όπως και τις άλλες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις. Διατρανώνουμε πως το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα δεχτεί την λογική του «κόφτη» στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα εκπαιδευτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση