iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017
ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

Προφητικό μήνυμα στην άτρακτο του μοιραίου αεροσκάφους της EgyptAir


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ανατριχίλα προκαλεί το μήνυμα που είχαν σκαλίσει εργαζόμενοι του αεροδρομίου του Καΐρου, πριν από δύο χρόνια στο κάτω μέρος του ίδιου αεροσκάφους, το οποίο χάθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης (19/05).

«Θα ρίξουμε αυτό το αεροπλάνο» είχαν γράψει στα αραβικά και είχαν προσθέσει τις λέξεις «προδότη» και «δολοφόνε» οι οποίες απευθύνονταν στον πρόεδρο της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι, σαν λογοπαίγνιο βασισμένο στην ομοιότητα του ονόματός του με τα τελευταία δύο γράμματα του αριθμού κυκλοφορίας του αεροσκάφους (SU-GCC).

Όπως σημειώνει η βρετανική Daily Mail, η επίθεση αυτή δεν είχε θεωρηθεί τζιχαντιστική απειλή αλλά περισσότερο σαν μια αντίδραση στην πολιτική αστάθεια της χώρας, την εποχή εκείνη.

Από τότε τα μέτρα ασφαλείας στο αεροδρόμιο του Καΐρου εντάθηκαν. Πραγματοποιήθηκαν έρευνες και απολύσεις υπαλλήλων με εξτρεμιστικές πολιτικές απόψεις, ενώ αυξήθηκε ο αριθμός των άοπλων σεκιούριτι οι οποίοι κάθονται μεταξύ των επιβατών κάθε πτήσης.


Και υποβρύχιο στις έρευνες

Την ανάπτυξη ενός υποβρυχίου το οποίο θα συνδράμει στις έρευνες για τα μαύρα κουτιά του μοιραίου αεροσκάφους, εκεί όπου τα νερά της Μεσογείου είναι πολύ βαθιά (φτάνουν και τα 3.000 μέτρα), ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος της Αιγύπτου Φάταχ αλ- Σίσι.

Στις πρώτες του δημόσιες δηλώσεις ο Αιγύπτιος πρόεδρος, προειδοποίησε ότι οι έρευνες θα πάρουν καιρό, τόνισε ότι εξετάζονται όλα τα πιθανά σενάρια και κάλεσε τα μέσα ενημέρωσης να μην εξάγουν βιαστικά συμπεράσματα και να μην προχωρούν σε εικασίες, σχετικά με τα αίτια της συντριβής.

«Ερευνητικός εξοπλισμός μεταφέρθηκε χθες από το υπουργείο Πετρελαίου. Έχουν ένα υποβρύχιο που μπορεί να φτάσει 3.000 μέτρα κάτω από τη θάλασσα», δήλωσε ο Σίσι απευθυνόμενος σε υπουργούς και βουλευτές που είχαν συγκεντρωθεί για τα εγκαίνια ενός εργοστασίου λιπασμάτων στο λιμάνι Νταμιέτα (Δαμιέτη). «Σήμερα κινήθηκε προς την κατεύθυνση της περιοχής της συντριβής του αεροπλάνου, επειδή εργαζόμαστε σκληρά για να ανακτήσουμε τα μαύρα κουτιά», πρόσθεσε ο Σίσι.

«Μέχρι τώρα είναι πιθανά όλα τα σενάρια. Παρακαλώ λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να μην μιλάμε και να λέμε ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο σενάριο. Αυτό μπορεί να πάρει πολύ χρόνο, αλλά κανένας δεν μπορεί να κρύψει αυτά τα πράγματα. Μόλις υπάρξουν αποτελέσματα, ο κόσμος να ενημερωθεί», πρόσθεσε.

Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας είχε προκρίνει το σενάριο της επίθεσης την ίδια ημέρα της συντριβής, όμως η απουσία ανάληψης ευθύνης και η εκπομπή συναγερμών για παρουσία καπνού μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους και για βλάβη του συστήματος που ελέγχει τα χειριστήρια ενίσχυσαν κάπως το σενάριο του τεχνικού επεισοδίου.

Την ίδια ώρα, το μυστήριο γύρω από την μοιραία πτήση τηςEgyptAir συνεχίζεται.

Ειδικοί αναλυτές προσπαθούν να ρίξουν «φως» στα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας και η προκαταρκτική έκθεση για τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου αναμένεται να παρουσιαστεί σε ένα μήνα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της οµάδας ερευνών, όπως αναφέρει η αιγυπτιακή κρατική εφημερίδα Al-Ahram.

Τα πρώτα συντρίμμια του αεροσκάφους των Αιγυπτιακών αερογραμμών βρέθηκαν μιάμιση ημέρα μετά την συντριβή, 290 μίλια μακριά από τις ακτές της Αλεξάνδρειας, ωστόσο είναι πολύ νωρίς ακόμα να διαπιστωθούν τα αίτια που οδήγησαν στο θάνατο τους 56 επιβάτες και 10 μέλη του πληρώματος.

Ο Αϊμάν αλ Μοκάντεμ, επικεφαλής του τμήματος ερευνών αεροπορικών ατυχημάτων, δήλωσε πως η έκθεση «θα δημοσιευτεί σε ένα μήνα... και θα περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που θα έχουν συγκεντρωθεί έως την ημερομηνία της δημοσίευσης της».

Αιγύπτιοι ερευνητές που εξετάζουν τη συντριβή του αεροπλάνου της EgyptAir στη Μεσόγειο δήλωσαν ότι αναλύουν τα δεδομένα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται σήματα που εστάλησαν από το αεροσκάφος, ωστόσο τόνισαν ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη να καταλήξουν σε συμπεράσματα.

Σε ανακοίνωσή τους, οι ερευνητές αναφέρουν ότι εξετάζουν υλικό από τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, έγγραφα με στοιχεία του αεροσκάφους και του πληρώματος, καθώς συστήματα διαχείρισης αεροπορικών δεδομένων AIRMAN και ACARS.

«Είναι πάρα πολύ νωρίς να διατυπώσουμε κρίσεις ή αποφάσεις βάσει μίας και μόνο πηγής πληροφόρησης, όπως τα μηνύματα ACARS, τα οποία είναι σήματα ή δείκτες που μπορεί να έχουν διαφορετικές αιτίες (και) άρα απαιτούν περαιτέρω ανάλυση», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Πηγή: newsbomb.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση