iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017
Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056

748 κλήσεις την ημέρα δέχτηκε το 2015 η γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

272.881 τηλεφωνικές κλήσεις που αντιστοιχούν σε 748 κλήσεις την ημέρα, εκ των οποίων οι 39.793 αφορούσαν σε εξειδικευμένα θέματα παιδιών, τα οποία και χειρίστηκε «Το Χαμόγελο του Παιδιού», δέχτηκε το 2015 η «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056».

Μέσω της Γραμμής 1056 «Το Χαμόγελο του Παιδιού» πραγματοποίησε επιτόπια παρέμβαση σε 114 περιστατικά που αφορούσαν 156 παιδιά που βρίσκονταν σε κίνδυνο, ενώ διαχειρίστηκε 988 καταγγελίες κακοποίησης που αφορούσαν σε συνολικά 1.975 παιδιά. 

Τα στοιχεία αυτά δίνει, ανάμεσα σε άλλα, «Το Χαμόγελο του Παιδιού», με  αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας, που τιμάται σήμερα.

Αναλυτικά, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ανακοινώνει τα παρακάτω στοιχεία που αποδεικνύουν την τεράστια σημασία που διαδραματίζουν οι Τηλεφωνικές Γραμμές Βοήθειας για τα παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο.«Το Χαμόγελο του Παιδιού» μέσω της «Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056» που λειτουργεί από το 1997, της «116 000 Ευρωπαϊκής Γραμμής για τα Εξαφανισμένα Παιδιά» που λειτουργεί από το 2008 και της «116 111 Ευρωπαϊκής Γραμμής Υποστήριξης Παιδιών» συμβάλλει άμεσα στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση κάθε σοβαρού προβλήματος που αφορά σε παιδί θύμα όπως είναι η κακοποίηση, η παραμέληση, η εξαφάνιση, η εμπορία, ο σχολικός εκφοβισμός.

Πρόσφατα εγκαινιάστηκε η «116 111 Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών», ενταγμένη στο Διεθνές Δίκτυο Τηλεφωνικών Γραμμών Child Helpline International, η οποία και τέθηκε στη διάθεση όλων των παιδιών στην Ελλάδα, μεταξύ αυτών και των  παιδιών προσφύγων μεταναστών, που διατρέχουν κίνδυνο ή έχουν ανάγκη από βοήθεια. Είναι διαθέσιμη δωρεάν, πανελλαδικά, καθημερινά, 24 ώρες το 24ωρο, με 4 διασυνδεδεμένα τηλεφωνικά κέντρα σαν 1, στελεχωμένη από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους και με μέγιστο χρόνο αναμονής 12 δευτερόλεπτα.

Παράλληλα, στη διάθεσή της (ομοίως με τις Γραμμές 1056 και 116000) και με στόχο την εξασφάλιση της λειτουργίας της ανά πάσα στιγμή και κάτω από έκτακτες συνθήκες κρίσης, έχει το Disaster Recovery Area στο Δ.Α.Α. Ελ. Βενιζέλος. Η Γραμμή 116111 (ομοίως με τις Γραμμές 1056 και 116000) έχει ενισχυθεί με εθελοντές διερμηνείς/διαμεσολαβητές του Οργανισμού, που μιλούν αραβικά και φαρσί.

Οι Τηλεφωνικές Γραμμές είναι επίσημα αναγνωρισμένες ως Γραμμές Έκτακτης Ανάγκης (emergency lines) και είναι διασυνδεδεμένες με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112. Απευθύνονται σε παιδιά και ενήλικες, λειτουργούν καθημερινά, 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο και είναι στελεχωμένες με επιστημονικό προσωπικό, Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους.

Το 2015 η «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056» δέχτηκε 272.881 τηλεφωνικές κλήσεις που αντιστοιχούν σε 748 κλήσεις την ημέρα. 39.793 κλήσεις αφορούσαν σε εξειδικευμένα θέματα παιδιών, τα οποία και χειρίστηκε «Το Χαμόγελο του Παιδιού». 

Μέσω της Γραμμής 1056 «Το Χαμόγελο του Παιδιού» πραγματοποίησε επιτόπια παρέμβαση σε 114 περιστατικά που αφορούσαν 156 παιδιά που βρίσκονταν σε κίνδυνο, ενώ διαχειρίστηκε 988 καταγγελίες κακοποίησης που αφορούσαν σε συνολικά 1.975 παιδιά. 

Το 2015 η «116 000 Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά» δέχτηκε 8.852 κλήσεις και συνολικά 141 αιτήματα για την υποστήριξη ερευνών αναζήτησης εξαφανισμένων παιδιών. Να σημειώθεί ότι στις εξαφανίσεις παιδιών συνδράμει η Ομάδα Έρευνας και Διάσωσης «Θανάσης Μακρής» που στελεχώνεται από εθελοντές εξειδικευμένους στην έρευνα και στη διάσωση καθώς και κυνοφιλικές ομάδες από εθελοντές χειριστές πιστοποιημένων στην έρευνα σκύλων. 

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» είναι μέλος του Διεθνούς Δικτύου Γραμμών Βοήθειας για παιδιά Child Helpline International (CHI). Το δίκτυο αυτό αριθμεί 183 μέλη - Γραμμές Βοήθειας για παιδιά σε 142 χώρες του κόσμου, όπου όλα τα μέλη του συνεργάζονται άμεσα και μοιράζονται την τεχνογνωσία τους με κοινό στόχο την προστασία και την ασφάλεια των παιδιών. Κάθε χρόνο όλοι οι οργανισμοί λαμβάνουν 14 εκατομμύρια κλήσεις από παιδιά και νέους από όλο τον κόσμο που αναζητούν βοήθεια. 

Σύμφωνα με την πρόσφατη αποκαλυπτική έρευνα του CHI Voices of "Children and Young People" πάνω από 4 εκατομμύρια παιδιά και νέοι κατήγγειλαν κάποια μορφή κακοποίησης και βίας (σωματική, ψυχολογική ή σεξουαλική) την περίοδο 2003-2012. Πιο συγκεκριμένα, παιδιά και νέοι επικοινώνησαν με τηλεφωνικές γραμμές για να αναζητήσουν βοήθεια σχετικά με σωματική κακοποίηση (32%), για τον σχολικό εκφοβισμό (28%), σεξουαλική κακοποίηση (19%), ψυχολογική κακοποίηση (11%) και παραμέληση (10%). 

Τα τελευταία 10 χρόνια πάνω από 277 εκατομμύρια παιδιά από όλο τον κόσμο έχουν καλέσει Τηλεφωνικές Γραμμές Βοήθειας. Τα στοιχεία αυτά αντιστοιχούν σε 1 κλήση κάθε 2 δευτερόλεπτα. Δυστυχώς πάνω από τις μισές κλήσεις (150 εκατομμύρια) δεν απαντήθηκαν ελλείψει της απαραίτητης χρηματοδότησης και υποστήριξης. 

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» συμμετέχει στην καμπάνια «Free Our Voices» που συντονίζει το Διεθνές Δίκτυο Γραμμών Βοήθειας για παιδιά (CHI) με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κόσμου για τη λειτουργία και το ζωτικό ρόλο των Γραμμών Βοήθειας για τα Παιδιά και την προώθηση του δικαιώματος των παιδιών να ακούγονται. 

Ακολουθήστε την καμπάνια στο Facebook και στο Twitter χρησιμοποιώντας το hashtag #FreeOurVoices, #May17

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Γραφείο Τύπου στο [email protected] ή στο +30 210 33 06 140

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση