iphone app
android app
iphone app android app
Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017
ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΕΚΑΒ

Η Πυροσβεστική σε ρόλο ΕΚΑΒ


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Για τις αεροδιακομιδές η περίοδος αυξημένης «ζήτησης» ξεκινάει συνήθως τον Μάιο και κορυφώνεται τον Αύγουστο. Το ΕΚΑΒ δικά του μέσα δεν διαθέτει.

Ακόμα και τα ελικόπτερα Α109 της Αugusta που είχε αγοράσει το υπουργείο Υγείας το 1999, και το πτητικό έργο των οποίων έχει αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία, χρήζουν επισκευής και δεν πετάνε πλέον. Ετσι, όλη τη «δουλειά» κάνουν τα ιπτάμενα μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας, συνεπικουρούμενα από ελικόπτερα του Στρατού Ξηράς και του Ναυτικού. Εσχάτως, αεροδιακομιδές κάνουν και τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής. Ωστόσο ξεκινάει η αντιπυρική περίοδος...Για άλλη μια φορά, οι αρμόδιοι καλούνται να επιλύσουν, ενόψει της τουριστικής περιόδου, μία δύσκολη εξίσωση με τρεις σταθερές: η πρώτη είναι ότι τα επείγοντα περιστατικά δεν μπορούν να περιμένουν. Η δεύτερη είναι ότι οι μονάδες υγείας κυρίως των νησιωτικών περιοχών έχουν σοβαρές ελλείψεις και δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν όλα τα περιστατικά. Η τρίτη είναι ότι τα πτητικά μέσα δεν επαρκούν. Οι «συνδυαστικές αεροδιακομιδές», όταν δηλαδή σε μία «αποστολή» εξυπηρετούνται περισσότεροι του ενός ασθενείς, είναι άλλωστε μία καθημερινότητα στο Αιγαίο, ειδικά τους θερινούς μήνες.Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Πολεμικής Αεροπορίας, την τελευταία πενταετία διενεργούνται σε ετήσια βάση 1.000 «αποστολές» αεροδιακομιδών και εξυπηρετούνται περίπου 1.300 ασθενείς. Πέρυσι διακομίσθηκαν με εναέρια μέσα 1.287 ασθενείς σε 953 αποστολές, το 2014, 1.342 ασθενείς σε 1.007 αποστολές και το 2013, 1.365 ασθενείς σε 966 αποστολές. Εφέτος, κατά το πρώτο τρίμηνο, πραγματοποιήθηκαν 200 πτήσεις με τις οποίες διεκομίσθησαν 299 ασθενείς.Στον σχετικό πίνακα που εκδίδει η Πολεμική Αεροπορία, το πεδίο που αφορά στις αεροδιακομιδές των Augusta A-109 του υπουργείου Υγείας είναι για το 2016 κενό. Το πρόβλημα ξεκίνησε από τον Ιούλιο 2015. Από τις 58 πτήσεις που πραγματοποίησαν τα Augusta όλο το 2015, το δεύτερο εξάμηνο, έκαναν μόλις 8. Ο λόγος είναι ότι χρήζουν επισκευών. Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, από τα τρία ελικόπτερα Augusta το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση. Από τους επτά κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι έξι έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής. Ο έβδομος κινητήρας έχει φτάσει τις 3.200 ώρες πτήσεις. «Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν έξι εκατομμύρια ευρώ, ενώ έπειτα από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.Η ιστορία των ελικοπτέρων Augusta σε σχέση με τις αεροδιακομιδές στη χώρα μας είναι θλιβερή. Από τα πέντε που αγοράστηκαν από το υπουργείο Υγείας το 1999, συντρίβησαν τα τρία σε διάστημα δύο ετών (Ιανουάριος 2001, Ιούνιος 2002, Φεβρουάριος 2003), παρασύροντας στον θάνατο συνολικά 14 άτομα. Το πρώτο αντικαταστάθηκε από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ για τα δύο επόμενα υπήρξε χρηματική αποζημίωση. Η τραγική αυτή συγκυρία είχε ως αποτέλεσμα να ανατεθεί το 2003 το πτητικό έργο του ΕΚΑΒ στην Πολεμική Αεροπορία και τα τρία Augusta να ενταχθούν σε στρατιωτικό νηολόγιο. Τον περασμένο Δεκέμβριο, με απόφαση που υπέγραψαν οι υπουργοί Εσωτερικών, Εθνικής Αμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας, στο έργο των αεροδιακομιδών συνεισφέρουν και τα ελικόπτερα του Λιμενικού και του Πυροσβεστικού Σώματος. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, «ανατίθεται στον Α/ΓΕΑ η οργάνωση της διάθεσης των μέσων, ο συντονισμός και η εκτέλεση του πτητικού έργου των αεροδιακομιδών υγείας επ' ωφελεία ΕΚΑΒ» και ορίζεται ότι αεροδιακομιδές εκτελούν πτητικά μέσα που ανήκουν στις Μονάδες υπό επιχειρησιακή διοίκηση ΓΕΕΘΑ και πτητικά μέσα του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος, καθώς και τα πτητικά μέσα του υπουργείου Υγείας.

Πηγή: kathimerini.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση